Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 17:01:40 följande:
    🤣👍

Och vad tycker du att du bevisar?
    UNWRA har erkännt brister här, själva. Det är allt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 16:55:21 följande:
    Lögn.

Jo då. Om du vill får du återvända och leva där om du vill.
    Det var först på 1970-talet som tyskar som hade bott i dessa områden fick åka på besök dit. Och det gäller den delen som är Polen. Delen som var sovjetunionen - dit fick man inte åka överhuvudtaget. 

Framför allt Kaliningrad - ingen tysk fick återvända dit, inte ens på besök. Enskilda lyckades, en t.ex. gifte sig med en ryss. En annan smög in där med en journalist. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 16:24:31 följande:
    Det är inte "släppa in" utan det är att låta de som blev fördrivna från sina hem återvända. Israel fördriver palestinier och tar över deras områden. Etnisk rensning och rofferi.
    Du menar efter att araberna har fått hela Jordanien som är ungefär dubbelt så stort, och skulle få Västbanken och Gaza, så är judarna "roffare" för att de ville ha det där lilla området som FN och Storbritannien faktiskt har reserverat för dem?
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 17:30:36 följande:
    De flesta av dessa tyskar var ockupanter. Är det konstigt att de kastades ut?
    Du kanske har en avvikande definition av ockupanter? På vilket sätt skulle de ha varit ockupanter? Min morfars släkthar bott i den där byn i minst 300 år tills de fördrevs av ryssarna. Jag har gjort släktforskning, och de hade ett sällsynt namn, så jag vet det. Och jag klagar inte på ryssarna, Tyskland hade ju börjat kriget. Men ockupanter var de verkligen inte, utan släkten hade bott där väldigt länge. 
  • AndreaBD
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-30 16:50:18 följande:

Skål

precis!

De judar som fördrevs från arabländerna blev medborgare i Israel och de andra länder de flydde till.

men det har aldrig handlart om frånvaron v en palestinsk stat, det somnsticker i ögonen är att det överhuvudtaget existerar en judisk stat.

Och de har ju inte velat grunda en palestinsk stat överhuvudtaget. Inte i början i alla fall. Landet skulle ju fördelas mellan Syrien, Libanon och Jordanien eller Irak eller båda. 
  • AndreaBD
    Överste Senap skrev 2024-10-30 16:10:35 följande:
    Du vet inte vad etnisk rensning innebär.
    Sant. Det råder överhuvud en stor okunskap. Även när det gäller termer som antisemitism eller sionism. Men viljan att lära sig mer finns tyvärr inte hos dessa. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 18:07:07 följande:
    Nej, jag menar att Israel har fördrivit palestinier från deras hem och att judiska invandrare flyttade in. Jag menar att det är inte rätt, att det är rofferi och att palestinier har rätt att återvända.
    Allt land som judarna tog hade de KÖPT. I motsats till araberna som bara ansåg sig äga det sedan de invandrat dit från Egypten, Jordanien och andra arabländerna. De flesta kom INTE från området. Vissa har turkiskt eller rysk påbrå. 
  • AndreaBD

Nu var jag mest nyfiken på varför tyskarna skulle vara ockupanter i gamla östområden som Tyskland blev av med efter andra världskriget????

Beror ju också på om man pratar om Pommern, Schlesien eller Ostpreussen. 

• AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 16:59:46 följande:
    Pakelestinier har accepterat Israel för länge sedan mrn det hjälpte inte. Fredliga protester resulterar i att israeliska prickskyttar dödar de som protesterar.
    Detta är verkligen lögn! Fatah har väl officiellt gjort det, men bara de. Och även där lär det inte verkligen menas. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 12:54:31 följande:
    Det är bara tomma påstårnden. Som sagt ISRAEL HAR INTE REDOVISAT NÅGRA BEVIS. Oberoende utredningar har visat att det som Israel påstår INTE STÄMMER.
    Kan de inte läsa? Eller inte googla? Det går ju att hitta lätt. 
Svar på tråden Israel folkmord