Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Israel folkmord

nihka skrev 2024-10-30 12:39:30 följande:
    Ja, du har som vanligt varit runt och intervjuat alla 2 miljoner. Busy girl minsann!
    Nej, men Israel är ett modernt land, man gör faktiskt trygghetsenkäter och liknande där. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 12:05:24 följande:

Massvält är nära förestående i norra Gaza, varnar FN:s livsmedelsprogram WFP.

Samtidigt har det blivit nästintill omöjligt att leverera nödhjälp och evakuera sjuka eller skadade, enligt Jens Lærke, talesperson för FN:s humanitära organ Ocha.

De påstår hela tiden att det KOMMER ATT bli svält i Gaza, och sedan blir det aldrig det. Man har förutspått det många gånger, det har aldrig blivit så. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-10-30 12:48:09 följande:
    Jag tar det som ett omständigt nej. Du har inte kollat nånting.öht inte ens gratisblaskan som den som postade inlägget hänvisade till. Och du svalde. Som sagt, det där med källkritikt tänk.
    Du KAN INTE bedöma detta, helt omöjligt. Du vet inte heller vad jag har för förkunskaper. Kanske har jag hört samma sak från flera källor? Jag brukar inte nöja mig med en källa. Men allt detta kan du inte veta och inte bedöma. 

Dock behöver du kolla upp alla källor, du har inte så mycket förkunskap.
  • AndreaBD
    Anonym (micke) skrev 2024-10-30 12:18:16 följande:
    UNWRA kan inte bedriva verksamhet utan att gå med på Hamas villkor
    och göra som Hamas säger.  UNWRA blir på detta vis en del av Hamas.

Allt som sker i Gaza kontrolleras och måste godkännas av Hamas.
    Du har en poäng där, absolut. Men det ursäktar förstås inte att de kompromissar med Hamas. Då hade man behövt säga från början att man inte tänker göra det. Och då hade man förstås fått nermontera hela UNWRA i Gaza. Självklart. Men det är väl det man skulle ha gjort.

UNWRA finns ju inte bara i Gaza, utan t.ex. också på Västbanken. Där bestämmer inte Hamas. Men även där kompromissar man. Skolböckerna lär väl inte skilja sig t.ex.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 11:48:31 följande:
    Du har ingen aning hur det fungerar. Eller så vet du det men väljer att förlöjliga dig själv. Du är inte bara desinformerad själv utan även aktivt sprider desinformation själv. Jag är förbryllad över det eftersom idag är det så lätt att kolla upp information.

Palestinska flyktingar tillåts inte av Israel att återvända hem och får inte heller någon kompensation från Israel som tagit över deras hem och mark. 

I princip alla, förutom de mest extrema sionister, är överens om antal palestinska flyktingar.

www.refugeesinternational.org/palestine-israel/
    Haha, löjligt. Så det är bara vi "extrema sionister" som är emot att släppa in flera miljoner in i Israel, vilket skulle sluta i en ny Holocaust? 

Det du beskriver gäller ALLA flyktingar från länder som börjat ett krig och förlorat det. Japp, väldigt många tyskar har fått lämna hus och annat värdefullt i västra Polen. Har de fått kompensation? Lite grann, men bara av sin egen regering, självklart. Ingen annan är ju förpliktigat till det. Precis samma sak med palestinierna. 
  • AndreaBD

Hittade något intressant i Colonna-rapporten, UNWRAS egen utredning. Om UNWRA själv erkänner det, vem ska tvivla på det?
    Man ger exempel på hur barn indoktrineras i UNWRA-skolor:

"The most recent UNRWA Rapid Review of textbooks from the Palestinian Authority is the 2022/2023 review. It found that 3.85 per cent of all textbook pages contain ?issues of concern to UN values, guidance, or position on the conflict,? either because they are deemed ?educationally inappropriate? or because they are not in line with UNESCO standards.52 Even if marginal, these issues constitute a grave violation of neutrality. Among the various issues, recurrent ones were the use of historical maps in a non-historical context, e.g. without labelling Israel; naming Jerusalem as the capital of Palestine; naming cities in Israel as Palestinian cities; the use of the word Zionist (e.g. ?Zionist occupation? referring to Israel)."

www.unrwa.org/resources/reports/colonna-report-and-action-plan

• AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 14:56:37 följande:
    Det är du inte bla eftersom du får återvända om du vill. Palestinier får inte återvända.
    Jag får inte återvända. Okej, jag får åka på semester dit, numera. Min mormor fick inte ens åka på besök till sin tidigare hemstad. I 30 år!!! 
  • AndreaBD
    Rataxes skrev 2024-10-30 12:53:41 följande:
    UNRWA är precis lika värdelöst som större delen av FN. Till exempel deras generalsekreterare som förra vecka slickade Putains stövlar i Kazan men vägrade delta i fredskonferensen i Kyiv.
    Det är intressant förstås. Jag ska kolla upp lite närmare om hans bakgrund.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-30 16:06:24 följande:
    Det är lögn. 

unwatch är sionistisk grupp som sprider lögner och propaganda. 

Du väljer att leva i desinformation.

www.sourcewatch.org/index.php/UN_Watch
    Påstår du att alla dessa foton är förfalskade? Då ska vi kolla det..... 

hittade ett av dem i en libanesisk tidning:

www.alahednews.com.lb/article.php&cid=113

palestinsk tidning:

refugeesps.net/post/27925/%D9%82%D9%88%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%D9%8A%D9%86%D9%8A-%D9%81%D9%8A-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B1%D9%83%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%87-%D8%A3%D9%88%D9%86%D8%B1%D9%88%D8%A7-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85%D8%A7%D8%AA

palestinsk blogg:

www.albuss.net/2023/10/blog-post_572.html

Så enkelt är det att kolla upp att det inte är någon "ond sionist" som skulle ha förfalskat foton. Alla tre foton är uppenbarligen äkta.
Svar på tråden Israel folkmord