• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-23 13:21:54 följande:
    Det är ju inte sant överhuvudtaget. ALLA här medgett, yttrat något som man kan kritisera när det gäller Israel. Alla här har uttalat sig mot bosättningarna och mot att Netanyahu tillsatte två extremister som minister. 
    Men bara rapa ur dig reflexmässigt mer om att inget jag säger stämmer. Har du ens kollat på VAD det är jag säger inte går att diskutera utan att det klassas som antisemitism. Det gäller iaf INGET av det du svarar mig på här.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-22 19:51:14 följande:
    "One refugee quoted in the Jordan newspaper, Ad Difaa (September 6, 1954), said: "The Arab government told us: Get out so that we can get in. So we got out, but they did not get in."" 🤣

Allvarligt?! En flykting sa att...
    🤣👍

Jag litar mer på tex UN och andra stora oberoende organistioners rapporter.
    Som jag sa tidigare, i Israel pågår hjärntvätt.
    Vi vet ju redan att du är dålig på källkritik. 

De berörda vet självklart bättre än vad olika organisationer gör. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-23 13:42:25 följande:
    Du verkar inte veta så mycket och det är ditt val.
    Du har säkert en anledning att klippa bort namnet på denna tyckare i kvällsblaskan. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-23 14:17:44 följande:
    Etnisk rensning av palestinier pågår fortfarande.

Och här har du säkert också en anledning för att citera så oseriöst?  Men det gör du ju med alla nicks. 

Det ÄR intressant att det är Ben Gvir på bilden. Han är ingen vanlig "offical" , han är en nazi. Förresten så är det absolut ingen nyhet. Han har VUXIT UPP som radikal bosättare. Redan hans föräldrar har varit det. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-23 13:54:54 följande:
    Muslimska araber utgjorde den största befolkningsgruppen i Palestina. Enligt uppskattningar från 1871-1872 utgjorde muslimer omkring 85% av den totala befolkningen på 382 000 personer.
    Precis som jag tänkte. ETT HELT ÅR vad det så? Wow! 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-10-23 12:13:29 följande:

Bra att Norden gemensamt riktar kritik mot Israels vidriga försök att stoppa FNs viktiga arbete i Gaza, på Västbanken och i östra Jerusalem. 

UWRA har tagits över av HAMAS. Om de gör FNs viktiga arbete i Gaza - varför fördelar de då inte maten från 600 lastbilar som finns inne i Gaza? Det finns foton på det. Måste jag verkligen leta fram det?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-23 18:26:35 följande:
    Ja, jag får intrycket att du inte heller är så bra på det - eftersom du håller med om att avvisa just sån information som inte gynner personerna i fråga. Och det är en viktig del av källkritik. 

Jag letade efter en kort och användbar definition. Kanske duger den här:

"Varför finns informationen? Är det någon som vill sprida åsikter eller information, väcka debatt eller underhålla? Är någon ute efter att tjäna pengar genom att du till exempel klickar på en annonslänk? Vem tjänar på att informationen sprids? Har den utformats för att få människor att agera på ett visst sätt? Om den är opinionsbildande, är den öppen med det eller vill den framstå som objektiv?"

www.krisinformation.se/detta-gor-samhallet/kallkritik

Nåja, det är inte allt heller.... Området är stort. 
    Jodå. Jag är lite av en expert på källkritik och fullständigt vrider mig av skratt när du kommer dragandes med "Jag har en vän", Jag känner en palestinier" och "En man sa".

Mellanstadieelever fixar det här bättre än dig.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-23 18:26:35 följande:
    Ja, jag får intrycket att du inte heller är så bra på det - eftersom du håller med om att avvisa just sån information som inte gynner personerna i fråga. Och det är en viktig del av källkritik. 

Jag letade efter en kort och användbar definition. Kanske duger den här:

"Varför finns informationen? Är det någon som vill sprida åsikter eller information, väcka debatt eller underhålla? Är någon ute efter att tjäna pengar genom att du till exempel klickar på en annonslänk? Vem tjänar på att informationen sprids? Har den utformats för att få människor att agera på ett visst sätt? Om den är opinionsbildande, är den öppen med det eller vill den framstå som objektiv?"

www.krisinformation.se/detta-gor-samhallet/kallkritik

Nåja, det är inte allt heller.... Området är stort. 
    Jodå. Jag är lite av en expert på källkritik och fullständigt vrider mig av skratt när du kommer dragandes med "Jag har en vän", Jag känner en palestinier" och "En man sa".

Mellanstadieelever fixar det här bättre än dig.
Svar på tråden Israel folkmord