• Anonym (Janne Max)

Tinder-match med mycket yngre tjej

Det skiljer många år så jag skulle kunna vara hennes pappa. Vad tycker ni kvinnor om att jag svepte höger på en så ung tjej?

• Svar på tråden Tinder-match med mycket yngre tjej
  • Smecker
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 15:57:54 följande:
    Hur vet du att du inte är många? Har du nån siffra? Jag minns en blogg jag läste, han träffade många unga och uppskattade att ca 20% tänder på äldre. De var VYW som han kallade det, very young women. 18-23 år.
    Jag vet inte varför hon svepte höger på mig. Känner henne inte, men om hon skulle skriva så tänker jag inte fråga.
    Socialantropologisk forskning. Det skiljer väldigt mycket på intresset för män som är 2-10 år äldre och 20-30 år äldre. Störst intresse finns för män som är 2-5 år äldre, tvärvetenskaplig forskning har kommit fram till att det beror på att mäns hjärnor har en mognadsgrad som är 2-5 år efter kvinnors hjärnor, så är mannen 2-5 år äldre så är de på ungefär samma mognadsgrad. Sedan finns det såklart individuella variationer på det.

Pratar vi om rent sexuella relationer så är det viss skillnad, det finns såklart yngre kvinnor som har det på sin bucket list att ha sex med en äldre man. Jag tycker dock att det är lite missunnsamt av dig att inte fråga henne, jag vill verkligen veta svaret.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 15:00:50 följande:
    Jag hoppas få chansen igen med en ung tjej. Fantasivärld? Menar du att unga tjejer inte tänder på äldre män?
    Hur mycket gemensamt måste man ha för att tända på varann? Bygga på? Du pratar om långvariga förhållanden antar jag. Tror du att jag tror att vi ska bli gamla tillsammans? Tror du att hon tror det?

Jag tror också det är bäst att du träffar nån som är på din nivå.
    Om hon vill ligga med en äldre man och hon med en yngre så inga problem.

Beror ju på vad hon är ute efter. Det kanske är partnerskap och kärlek som driver henne. Så bäst att fråga.

Är ganska öppensinnad. Men vet många äldre kollegor som framstått som patetiska när de gett sig i lag med yngre tjejer. Det har skadat deras anseende snarare än att det höjt dem. Så var försiktig. Gubbsjuka brukar oftare ses som desperat än coolt i andras ögon.
  • Anonym (pippilotta)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-13 15:51:15 följande:
    Ja, håller med. Men jag är mycket äldre, och många tycker att man inte är vuxen om man är under 25.
    Jag kan inte länka till någon källa just nu men jag har för mig om att det finns forskning på att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän i 25-årsåldern. Om det stämmer så kan man ju se det som att man inte är riktigt vuxen innan det.
  • Anonym (Janne Max)
    Smecker skrev 2024-05-13 16:00:11 följande:
    Han skojar bara aprillo. Det var rätt nyligen han skrev att han bara hade haft sex en enda gång.
    Ja, det stämmer. Bara haft samlag med en kvinna en gång. Men vi hade sex vid 2 tillfällen. De andra jag hade sex med var män.
  • Anonym (Janne Max)
    Mimosa86 skrev 2024-05-13 16:04:34 följande:
    Gemensamma intressen?
    Liknande värderingar?
    Potential att bli själsfränder och dela ett långt liv tillsammans?

:)
    Nej, jag svepte höger för att hon ser sexig ut, har snygg kropp.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-05-13 16:10:30 följande:

Beror ju på vad hon är ute efter. Det kanske är partnerskap och kärlek som driver henne. Så bäst att fråga.

Är ganska öppensinnad. Men vet många äldre kollegor som framstått som patetiska när de gett sig i lag med yngre tjejer. Det har skadat deras anseende snarare än att det höjt dem. Så var försiktig. Gubbsjuka brukar oftare ses som desperat än coolt i andras ögon.

TS anseende behöver du inte bry dig om, det gör inte ens han själv. 

Han visar gärna upp sin gubbsjuka, sin bitterhet mot kvinnor osv. Inget kan försämras. 

• Anonym (Janne Max)
    Anonym (pippilotta) skrev 2024-05-13 16:11:44 följande:
    Jag kan inte länka till någon källa just nu men jag har för mig om att det finns forskning på att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän i 25-årsåldern. Om det stämmer så kan man ju se det som att man inte är riktigt vuxen innan det.
    Ja, och ny forskning visar att man inte är vuxen förrän vid 30.
  • Anonym (Janne Max)
    Smecker skrev 2024-05-13 16:08:30 följande:
    Socialantropologisk forskning. Det skiljer väldigt mycket på intresset för män som är 2-10 år äldre och 20-30 år äldre. Störst intresse finns för män som är 2-5 år äldre, tvärvetenskaplig forskning har kommit fram till att det beror på att mäns hjärnor har en mognadsgrad som är 2-5 år efter kvinnors hjärnor, så är mannen 2-5 år äldre så är de på ungefär samma mognadsgrad. Sedan finns det såklart individuella variationer på det.

Pratar vi om rent sexuella relationer så är det viss skillnad, det finns såklart yngre kvinnor som har det på sin bucket list att ha sex med en äldre man. Jag tycker dock att det är lite missunnsamt av dig att inte fråga henne, jag vill verkligen veta svaret.
    Om hon skulle vilja ses så tänker jag bara go with the flow.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-13 16:14:18 följande:

TS anseende behöver du inte bry dig om, det gör inte ens han själv. 

Han visar gärna upp sin gubbsjuka, sin bitterhet mot kvinnor osv. Inget kan försämras. 

Jag skäms inte ett dugg för att jag tänder på yngre. Min bitterhet visar jag inte om jag träffar en ung tjej.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-05-13 16:10:30 följande:

Jag har aldrig varit cool. Om hon skulle vilja ligga så är det helt ok om jag anses vara desperat och patetisk.
Svar på tråden Tinder-match med mycket yngre tjej