• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (, .) skrev 2024-05-19 23:55:05 följande:
    Det är så himla märkligt! I Israel finns massor av normalt folk som hatar vad regering och bosättare gör och jobbar aktivt emot det, demonstrerar osv. 
    Judar i Sverige och andra länder vågar inte kritisera en sjuk regering i Israel ett skit, är de rädda att judiska organisationer här och synagogor ska bli av med bidragspengar från Israels regering? Annars kan jag bara inte förstå det.
    Inte för att lite pengar skulle få vilken normal människa som helst att hålla med om precis allt ett land gör eller att folkmord är rätt om det sker från "rätt" håll.
    Kan det vara sekterism och extremistiskt toppstyre i den judiska "diasporan" att vanliga judar inte vågar kritisera här? Det går ju så bra för empatiska, normala judar i Israel att kritisera vad som händer i landet ända sen upprättandet av det, så varför inte här och i andra länder utanför Israel?
    Har judar i Sverige någon plikt att kritisera Israels regering? 
    Var är alla palestinier i Sverige som demonstrerar mot Hamas och uttalar sig kritiskt om 7 oktober? 
    Menar du att judar är giriga och bara bryr sig om pengar? 
    Är du säker på att de får bidrag från Israels regering för synagogor?
    Är du medveten om att ingenting beträffande folkmord är bevisat?
    Tror du att judar i Sverige lever i någon slags sekt som styr alla judar i Sverige?
  • Anonym (Fader)

Fängsla alla som ger sig på oskyldiga barn! 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Fader)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-05-20 18:24:42 följande:
    Har judar i Sverige någon plikt att kritisera Israels regering? 
    Var är alla palestinier i Sverige som demonstrerar mot Hamas och uttalar sig kritiskt om 7 oktober? 
    Menar du att judar är giriga och bara bryr sig om pengar? 
    Är du säker på att de får bidrag från Israels regering för synagogor?
    Är du medveten om att ingenting beträffande folkmord är bevisat?
    Tror du att judar i Sverige lever i någon slags sekt som styr alla judar i Sverige?
    Svarar man ja på dina frågor räknas det som antisemitism men om det skulle stå muslimer istället för judar så är det yttrandefrihet. Den som förstår den förstår.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 13:57:07 följande:
    Igen - en till video som inte visar något för att folk bara står och pratar och man vet inte vad situationen är. Pojken gråter och får ett utbrott, men vi vet inte varför. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 18:18:54 följande:
    Man ser hur hänsynslöst soldaterna hanterar dessa små palestinska barn. Hade det varit omvänt och hade det varit judiska barn och tex palestinska soldater, skulle detta aldrig accepteras.
    De pratar! Vad kallar du för hänsynslös här? Pojken verkar inte heller rädd eller upprörd. OM han vore det så skulle det inte heller bevisa något, men det är inte ens sånt! 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 17:57:59 följande:
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Du är så jävla rolig. Ja, han/hon säger att videon är från 2017 och videon är verkligen från 2017. Så, varför hävdar han/hon att videon är desinformation?

Förstår inte du att det är ju just det som är desinformation att hävda att videon är desinformation? Han hittar inget felaktigt angående videon men hävdar att det är desinformation.

Det känns konstigt att man ens måste förklara
    Okej, varför beskyller ni då VARANDRA för desinformation? 

Förresten så handlade det här desinformation kanske om vad som hände i den situationen. Tom säger att de tog hem pojken, och ärligt sagt, så uppfattade jag också det i videon. Det såg ut som om de sa att han inte får vara där, och tog honom hem. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-20 19:13:34 följande:
    Okej, varför beskyller ni då VARANDRA för desinformation? 

Förresten så handlade det här desinformation kanske om vad som hände i den situationen. Tom säger att de tog hem pojken, och ärligt sagt, så uppfattade jag också det i videon. Det såg ut som om de sa att han inte får vara där, och tog honom hem. 
    Jag tror inte du kommer att förstå. Jag har försökt.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-20 18:06:58 följande:
    Vet inte om du har några barn och hur du pratar med med dem men det där är inte "att prata". Man ser ju tydligt att pojken är mycket rädd för soldaterna eftersom de hanterar honom extremt aggressivt och grovt med tanke på att han är bara ett barn. Bara en empatilös sionistist kan göra så mot små barn.
    Bara en "empatilös sionist"  - vilka försök till hjärntvätt......

Det jag ser är att pojken verkar rädd, ja. Och han lugnar sig efter att ha pratat med soldaterna. Och om du tittar på soldaten till vänster om honom, i början, så ser du verkligen empati där. Han tycker helt uppenbarligen synd om pojken. Pojken verkar ju inte heller emot att följa med. Lite mer tveksamt längre fram i videon, men inte i första delen. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-20 19:10:18 följande:
    De pratar! Vad kallar du för hänsynslös här? Pojken verkar inte heller rädd eller upprörd. OM han vore det så skulle det inte heller bevisa något, men det är inte ens sånt! 
    youtube.com/shorts/KZ7SRAcfsgQ
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!