• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Fader)
    Tow2Mater skrev 2024-05-19 21:22:39 följande:
    Ser ut som Hamasvirus. Klicka inte.
    Det är en video som visar hur bosättarna blockerar och förstör humanitär hjälp. Absolut ingen virus och absolut inte Hamas. 

Att Tow2Mater inte vill att ni ska se den videon visar tydligt hur israelvänner agerar genom att ljuga, skrämma, och desinformera.
  • Anonym (Fader)
    Det är en video som visar hur bosättarna blockerar och förstör humanitär hjälp. Absolut ingen virus och absolut inte Hamas. 

Att Tow2Mater inte vill att ni ska se den videon visar tydligt hur israelvänner agerar genom att ljuga, skrämma, och desinformera.

Här har ni exakt samma video publicerat av The Guardian.

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-19 20:12:13 följande:
    Många svenska judar stödjer Israel oavsett.
    Så du tror det är judar som ogillat?
  • Tow2Mater
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-19 21:27:22 följande:

Att posta en konstig link utan annan information brukar kunna vara virus i hogsta grad. Och med tanke på vem som postade den, ja....
  • Anonym (Fader)

Det är absolut vidrigt att förstöra humanitär hjälp och bränna lastbilar medan folk i Gaza svälter.

• Anonym (Fader)

Extrema fanatiska bosättare attackerade även en jurist som försökte dokumentera deras attack på hjälpkonvojer. 

• Anonym (,  .)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-19 20:12:13 följande:
    Många svenska judar stödjer Israel oavsett.
    Det är så himla märkligt! I Israel finns massor av normalt folk som hatar vad regering och bosättare gör och jobbar aktivt emot det, demonstrerar osv. 
    Judar i Sverige och andra länder vågar inte kritisera en sjuk regering i Israel ett skit, är de rädda att judiska organisationer här och synagogor ska bli av med bidragspengar från Israels regering? Annars kan jag bara inte förstå det.
    Inte för att lite pengar skulle få vilken normal människa som helst att hålla med om precis allt ett land gör eller att folkmord är rätt om det sker från "rätt" håll.
    Kan det vara sekterism och extremistiskt toppstyre i den judiska "diasporan" att vanliga judar inte vågar kritisera här? Det går ju så bra för empatiska, normala judar i Israel att kritisera vad som händer i landet ända sen upprättandet av det, så varför inte här och i andra länder utanför Israel?
  • Anonym (Fader)

Det är så här Israel behandlar små barn.

Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!