• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Tow2Mater
    Konservativ skrev 2024-05-18 17:58:48 följande:

Eurovision är skit. Enda bra var Waterloo och året innan Family Four.

Israel intresserar inte mig

'Hallelujah' var bra, men det var ju länge sedan.

• Konservativ
    Tow2Mater skrev 2024-05-18 18:27:48 följande:
    'Hallelujah' var bra, men det var ju länge sedan.
    Diggilo?
  • Tow2Mater
    Konservativ skrev 2024-05-18 18:34:51 följande:
    Diggilo?
    Pratar du om Herreys? Ha ha, jo de var ju klassisk Eurovison och värdiga vinnare. Eurovison var bra på den tiden, det gick neråt när alla borjade få sjunga på engelska, och sedan har det mest blivit en freakfestival av det hela.
  • Anonym (Fader)

Att svälta oskyldiga civila är folkmord.

• Anonym (Fader)

According to the UN, the average number of aid trucks into Gaza through Kerem Shalom and Rafah crossings increased by only 24 trucks a day in the month following the order ? from an average of 162 trucks a day between February 29 and March 28 to 186 trucks a day from March 29 to April 28. This is only about 37 percent of the number that entered Gaza each day before October 7, 2023, when 80 percent of Gaza?s population relied on aid amid Israel's more than 16-year-long unlawful closure
  • Anonym (,  .)
    KillBill skrev 2024-05-18 10:56:51 följande:

Det här är så djävla vidrigt av Israel. 

svenska.yle.fi/a/7-10056803

//

Totalvidrigt! Sjukt att se att det finns 3 som ogillat ditt inlägg som tydligen inte anser det vara något fel med att attackera biståndskonvojer, hjälporganisationer och sjukhus.
  • Anonym (Fader)

Det här är fruktansvärt.

20 personer har dödats och fler därtill skadats då Israel bombat ett bostadshus i centrala Gaza, enligt uppgift från ett sjukhus i det krigshärjade och Hamasstyrda området.

Huset låg i det formella flyktinglägret Nuseirat i centrala Gaza. Enligt vittnesuppgifter skedde anfallet vid klockan tre på natten, lokal tid.

Det palestinska nyhetsorganet Wafa skriver att en sökinsats ännu pågår i de rasmassor som återstår av huset, samt att flera av de skadade är barn.

• Anonym (Fader)
    Anonym (, .) skrev 2024-05-19 15:18:13 följande:
    Totalvidrigt! Sjukt att se att det finns 3 som ogillat ditt inlägg som tydligen inte anser det vara något fel med att attackera biståndskonvojer, hjälporganisationer och sjukhus.
    Många svenska judar stödjer Israel oavsett.
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!