• Anonym (Hm)

Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?

45 årig kvinna. 60 årig man med fyra vuxna barn. 

Kan förhållandet fungera? 

• Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?
  • Anonym (MH)
    Anonym (S-G) skrev 2024-05-08 12:17:32 följande:
    Jag vet att du intalat dig det.
    Nej, det är väldigt tydligt. Sett samma sak när andra män har varit intresserade av yngre.
  • Fiona M

Ja, varför inte?
    Det finns inga garantier i kärlek, men är man öppen och kan kommunicera kan det säkert funka. (Om inte du har mindre barn som ska fås ihop i bonusliv, eller vill ha sladdis? Då tror jag det kan bli knepigt med åldersskillnaden.)

• Anonym (Lomoita)
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 11:37:07 följande:
    Jo, jag vet vad kvinnor får höra. Jag har läst på många forum, även utländska. Det är därför som jag är säker på att det är skillnad. Män döms hårdare och får mer skit.
    Säkert för att många av dessa män väljer efter yta och är åldersfixerade. De söker något de tror är en fjäder i hatten, mestadels sexuellt och inte en riktig relation. I kvinnorna fall blir de förälskade trotts ålderskillnaden och har oftast rannsakat sig och försökt stå emot.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Lomoita) skrev 2024-05-08 12:29:01 följande:
    Säkert för att många av dessa män väljer efter yta och är åldersfixerade. De söker något de tror är en fjäder i hatten, mestadels sexuellt och inte en riktig relation. I kvinnorna fall blir de förälskade trotts ålderskillnaden och har oftast rannsakat sig och försökt stå emot.
    Ja, och även om männen inte bara går efter yta så döms han så ändå. För han är man, och hon är yngre. Man vet ju vad män tänker med.
  • Anonym (Lika åt båda håll!)
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 11:37:07 följande:
    Jo, jag vet vad kvinnor får höra. Jag har läst på många forum, även utländska. Det är därför som jag är säker på att det är skillnad. Män döms hårdare och får mer skit.
    Du lever ditt liv genom nätet och hänvisar till att du har läst och det är selektivt och du har ingen verklig erfarenhet och skriver ofta jag tror.
    Det bevisar bara din okunnighet och du inte har erfarenhet när det gäller relationer.
  • Anonym (Sorken)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-08 08:24:05 följande:
    Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?

45 årig kvinna. 60 årig man med fyra vuxna barn. 

Kan förhållandet fungera? 

Det kan fungera. Brukar förvisso inträffa en kris när en part går i pension/ behöver tas hand om. Åldersskillnaden brukar vara en dominant faktor, dynamiken iom det riskerar att försvinna. 
  • Anonym (Sorken)
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 12:15:36 följande:
    Nej, det var mer än så. Det främsta skälet var att jag är man och hon var yngre. 
    Det borde vara självklart att en 22-åring inte är intresserad av en medelålders man. Det är ju en no-brainer. Du verkar så chockad och förfärad av det självklara faktumet. Hur kan du vara det? Jo, du är det för att DU var förälskad, DU var glad. Andra som informerade dig om det får ta smällen för att krossat ditt hjärta.

fan, skärp dig.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Sorken) skrev 2024-05-08 13:17:44 följande:
    Det borde vara självklart att en 22-åring inte är intresserad av en medelålders man. Det är ju en no-brainer. Du verkar så chockad och förfärad av det självklara faktumet. Hur kan du vara det? Jo, du är det för att DU var förälskad, DU var glad. Andra som informerade dig om det får ta smällen för att krossat ditt hjärta.

fan, skärp dig.
    Jag var 47 när en 22-årig tjej skrev och ville träffas.
    Hon som jag var kär i och stötte på var 24 år.
  • Anonym (Sorken)
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 14:38:15 följande:
    Jag var 47 när en 22-årig tjej skrev och ville träffas.
    Hon som jag var kär i och stötte på var 24 år.
    Vad är problemet då? Kan det vara att just DU inte var intresserad av 22-åringen, för du ville ha den betydligt mer attraktiva 24-åringen och blev kränkt av att andra berättade att det är osannolikt att hon är intresserad av en medelålders man. Det är ju bara fakta. Det är så fruktansvärt självklart. Så fungerar den verkliga världen, du är så fruktansvärt stött och ältar det här för att du inte fick det du ville, förstår du det? Allt är alla andras fel, till att du inte fick det du ville. Inte dig, aldrig dig.
  • Anonym (Sorken)
    Anonym (Sorken) skrev 2024-05-08 15:02:00 följande:
    Vad är problemet då? Kan det vara att just DU inte var intresserad av 22-åringen, för du ville ha den betydligt mer attraktiva 24-åringen och blev kränkt av att andra berättade att det är osannolikt att hon är intresserad av en medelålders man. Det är ju bara fakta. Det är så fruktansvärt självklart. Så fungerar den verkliga världen, du är så fruktansvärt stött och ältar det här för att du inte fick det du ville, förstår du det? Allt är alla andras fel, till att du inte fick det du ville. Inte dig, aldrig dig.
    Du var säkert en sån där unge som sparkade och skrek i affären efter godis så din mamma gav efter också. Huvudsaken att du får det du vill ha.
Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?