Inlägg från: Anonym (Lika åt båda håll!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lika åt båda håll!)

Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?

Anonym (MH) skrev 2024-05-08 08:37:11 följande:
    Det har stor betydelse.
    På vilket sätt då?

Du menar att det är mer accepterat och vanligt att det är mannen som är äldre och då reagerar inte folk lika mycket som om kvinnan hade varit äldre och mannen yngre?

Ja folk reagerar mer när kvinnan är äldre och det får hon höra med alla möjliga kommenterar ofta nedsättande om just ålder men numera börjar det bli mer accepterat, och det är bra, det ska vara lika åt båda håll.
    Man kan absolut diskutera åldersskillnader och vad som ska funka speciellt när någon är yngre och i ålder där man vill skaffa barn och man kan vara i olika stadier i livet men just vem som är yngre eller äldre ska inte spela roll om man nu
    vill diskuterar eventuella problem mm som möjligtvis kan dyka upp.

Ts, tycker absolut att du ska de det en chans, 15 år i er ålder borde inte vara något problem.
    Skillnad hade det varit om du t ex hade varit yngre och du velat skaffa barn och han var klar då han har vuxna barn.
    Men ofta lever man ju liknande liv när över 40 år (alltså inte olika just pga ålder sen kan man ju leva helt olika liv ändå och ha olika intresse men att det inte beror på åldern) 
    Sen är det klart att det kan ändras om några år, när en blir pensionär och en fortfarande har ett yrkesliv kvar i många år.
    Den som är pensionär kanske då vill leva ett annat liv med olika intressen, resor.
    vänner mm medans den andre ju har kvar sin vardag med jobb och då lever man plötsligt olika liv, kan ju fungera ändå med kan också påverka förhållandet.

Anonym (MH) skrev 2024-05-08 09:30:34 följande:
    Om det är den yngre kvinnan som vill vara tillsammans med en äldre man, och det är hon som frågar, så har det betydelse och det är skillnad.
    Larv, när bägge är intresserade av varandra kan bägge givetvis tänka till om det kan fungera. Det är väl bra att man tänker till om saker och att både kvinnor och män gör det.
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 09:55:15 följande:
    Generellt så är det skillnad på attityderna om det är en man som vill vara tillsammans med en yngre kvinna, och frågar om det är ok, jämfört med när en kvinna vill vara tillsammans med en äldre man, och frågar om det är ok.
    Men du har aldrig reagerat på att kvinnor som varit i förhållande med yngre män fått utstå kommenterar om just ålder och att det alltid varit mer accepterat och vanligt att mannen är äldre?
    Att kvinnorna blivit mer hånade genom åren, det är inget du tycker är fel?

Nej jag jag läser trådar där både män och kvinnor där båda är intresserade och bägge får bra svar.

Tror du tänker på trådar där man tar upp när äldre skriver om att ragga på yngre just bara för att dom är yngre. där många yngre inte gillar just raggandet på krogen osv. 

Men trådar där bägge redan är intresserade av varandra och redan har konstaterat det och bara funderar där får alla bra svar.

Det är olika typer av trådar och inlägg, skillnad på att vara 50+ och bara vilja ha yngre och ragga men där inget gensvar får och bara fortsätta med att man suktar efter yngre och trådar där två personer har intresse för varandra och det är ömsesidigt och man bara vill ta upp funderingar.

Men vad anser du om att kvinnor när dom varit den äldre i förhållandet genom åren fått höra så många fler nedsättande kommentarer än när det varit tvärtom?
    Är det något du reagerat på och tyckt till om och tagit upp som orättvist eller
    bryr du dig inte då?
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 10:30:33 följande:
    Då har du säkert sett att svaren skiljer sig åt. Båda könen får inte lika bra svar.
    Män som inte bara är ute efter unga tjejer får mer skit. Det räcker faktiskt att han blivit attraherad av en yngre tjej, så är han stämplad för livet sen. Det vet man ju hur män är. Vad de tänker med. Jo jo, minsann.

Jag tycker det är fel att kvinnor döms för att de vill ha yngre, men jag håller inte med om att kvinnor får fler nedsättande kommentarer än män. Det är män som får flest nedsättande kommentarer.
    Jaha är det du Kaffedraken!

Du vet absolut ingenting om vad kvinnor har fått uppleva genom åren och vad dom får höra.
    Vet du har det är ute verkligheten och inte bara kommentarer på nätet?
    Vet du hur det är på andra nätforum utanför FL?

Det är verkligen mycket vanligare att män är äldre än kvinnor och det går utmärkt och männen får inte fler kommenterar än kvinnorna.
    Hur många par umgås du med där mannen är äldre?

Nej du blandar fortfarande ihop par som har åldersskillnad och har funderingar
     om det och när äldre personer raggar på yngre oombett eller inte har koll på situationen.
    Förstår du verkligen inte skillnaden?

Du säger att jag borde veta, du borde känna till att kvinnor genom åren blivit mycket mer hånade när dom varit äldre, det har alltid och är fortfarande mer accepterat att mannen är äldre men bra att det håller på att ändras.
    Du lever  i blindo utanför samhället om du inte har förstått det.
    Anonym (MH) skrev 2024-05-08 11:37:07 följande:
    Jo, jag vet vad kvinnor får höra. Jag har läst på många forum, även utländska. Det är därför som jag är säker på att det är skillnad. Män döms hårdare och får mer skit.
    Du lever ditt liv genom nätet och hänvisar till att du har läst och det är selektivt och du har ingen verklig erfarenhet och skriver ofta jag tror.
    Det bevisar bara din okunnighet och du inte har erfarenhet när det gäller relationer.
Svar på tråden Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?