Åldersskillnad förhållande? Är det rimligt?
45 årig kvinna. 60 årig man med fyra vuxna barn.
Kan förhållandet fungera?
45 årig kvinna. 60 årig man med fyra vuxna barn.
Kan förhållandet fungera?
Om ni älskar varandra så är det väl det allra viktigaste!
Men egentligen bör ju det bästa, för ett livslångt förhållande, vara att kvinnan är några år äldre än mannnen. Män åldras ju och dör tidigare än kvinnor,
Medeliivslängden för kvinnor är ca 85 och för män ca 80.
Men kärleken är ju det viktigaste.
Om ni älskar varandra så är det väl det allra viktigaste!
Men egentligen bör ju det bästa, för ett livslångt förhållande, vara att kvinnan är några år äldre än mannnen. Män åldras ju och dör tidigare än kvinnor,
Medeliivslängden för kvinnor är ca 85 och för män ca 80.
Men kärleken är ju det viktigaste.
En sak man bör vara medveten om, och beredd på, är att många har dubbelmoral. De tycker att de får träffa nån som är mycket yngre, men talar om för dig att du inte får göra det. Det här är inte så ovanligt som många tror.
Jag tror de flesta accepterar åldersskillnader, det är ju vanligt åt båda håll idag. President Macrons fru är ju 22 år äldre än honom.
Det som kan bli svårt är ju att umgås som par, eventuellt. Det beror ju på.
Jag har en väninna som har en man som är väldigt mycket äldre och jag umgås inte så gärna med dem som par. Kanske pga hans ålder.
Det är också väldigt trist nu för min väninna, eftersom mannen blivit sjuk, multisjuk och därav deprimerad. Man måste ha det i beräkningen att män ålrdas och dör tidigare en kvinnor.
Jag har flera väninnor som har män som är 4-5 år yngre och det verkar optimalt när man kommer upp i 50+ åldern.
Jag, kvinna, är 60 år och min man är 48.
Var inga problem när vi träffades, är inget problem idag.
Vi är jämbördiga och trivs superbra tillsammans.
Jag tror de flesta accepterar åldersskillnader, det är ju vanligt åt båda håll idag. President Macrons fru är ju 22 år äldre än honom.
Det som kan bli svårt är ju att umgås som par, eventuellt. Det beror ju på.
Jag har en väninna som har en man som är väldigt mycket äldre och jag umgås inte så gärna med dem som par. Kanske pga hans ålder.
Det är också väldigt trist nu för min väninna, eftersom mannen blivit sjuk, multisjuk och därav deprimerad. Man måste ha det i beräkningen att män ålrdas och dör tidigare en kvinnor.
Jag har flera väninnor som har män som är 4-5 år yngre och det verkar optimalt när man kommer upp i 50+ åldern.
Jag, kvinna, är 60 år och min man är 48.
Var inga problem när vi träffades, är inget problem idag.
Vi är jämbördiga och trivs superbra tillsammans.