• Anonym (Troll tider)

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Såg nyss Kalla Fakta och funderar över vad ni tycker 

Är det OK att manipulera opinionen ?

• Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation
  • Anonym (AB)
    Hysteri skrev 2024-05-08 15:50:05 följande:
    Vilka typer av argument? För att jag påpekade att det fanns en sosse som nominerade Hitler? Är det vanligt att du blir så kränkt av fakta att du börjar kalla alla för troll? 

Ett ruttet ägg? S har kantas med skandaler dom senaste åren. Att det bara skulle röra sig om en gång är en lögn. Är du ett S troll som försöker sprida fakenews? 

Allt avskräde? Är det vanligt att du kommer med nedlåtande namn mot folk med andra åsikter än dig? Ogillar du demokratin och åsiktsfrihet? 

Nej du är inte liberal. Du är en socialdemokrat, det är ganska uppenbart 
    Det framkom ju precis att du framfört ännu en lögn, om Brandt. Det var ju ännu mera förvanskade fakta.

Jag har röstat liberalt i 39 år, men det kanske gör mig till socialdemokrat i dina ögon, eller så försöker du även med detta uttalande förvanska sanningen i sann SD-anda.

Det var en ung tonårstjej på en bild, sittandes på en köksbänk med utsträckt arm uppåt. Jag googlade upp det för att se vad det handlade om. Kan ju lika gärna vara att hon säger hej till fotografen. SD-troll gör det såklart till ännu mer "fakta" som sprids runt, trots att ingen egentligen har en aning om innebörden av bilden.

Bättre med saklig politik än att sprida lögner om motståndare.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-08 15:58:53 följande:
    Ja, du en helt vanlig svensk som jobbar i en trollfabrik.
    Jo precis, jag jobbar i en trollfabrik för det säger ju du....
  • Anonym (B)

Det säger en hel del om TS när han beskyller mig som röstade på Tidögänget. Dock kommer jag inte att göra det nästa val.

• Anonym (Tipw)
    OlleSQ skrev 2024-05-08 16:03:13 följande:
    Titta! Ett till troll från sd:s trollfabrik! whataboutismen är stark i er!

Du vet att den tekniken är orkestrerad från Kreml va? 
  • Anonym (Tipw)
    Anonym (T) skrev 2024-05-08 16:02:23 följande:
    Jo precis, jag jobbar i en trollfabrik för det säger ju du....
    Bara en sån sak att du måste låtsas som att du inte jobbar i en trollfabrik borde vara en indikation för dig att ni sysslar med odemokratiskt manipulation.
  • Hysteri
    Anonym (AB) skrev 2024-05-08 16:02:19 följande:
    Det framkom ju precis att du framfört ännu en lögn, om Brandt. Det var ju ännu mera förvanskade fakta.

Jag har röstat liberalt i 39 år, men det kanske gör mig till socialdemokrat i dina ögon, eller så försöker du även med detta uttalande förvanska sanningen i sann SD-anda.

Det var en ung tonårstjej på en bild, sittandes på en köksbänk med utsträckt arm uppåt. Jag googlade upp det för att se vad det handlade om. Kan ju lika gärna vara att hon säger hej till fotografen. SD-troll gör det såklart till ännu mer "fakta" som sprids runt, trots att ingen egentligen har en aning om innebörden av bilden.

Bättre med saklig politik än att sprida lögner om motståndare.
    Det kom ursäkterna när hatet kommer från det röda hållet

Tack för att du bevisar att jag har rätt  
  • Anonym (T)
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-08 16:11:42 följande:
    Bara en sån sak att du måste låtsas som att du inte jobbar i en trollfabrik borde vara en indikation för dig att ni sysslar med odemokratiskt manipulation.
    Jo precis, det måste ju vara så, för det säger ju du.... Upprepa det några gånger till så tror någon att du är Sherlock Holmes och inte någon begåvningsreserv till slut.
  • Anonym (AB)
    Hysteri skrev 2024-05-08 16:13:38 följande:
    Det kom ursäkterna när hatet kommer från det röda hållet

Tack för att du bevisar att jag har rätt  
    Röd kan du vara själv! Tungan ute

Min personliga åsikt (alltså inte något påstående om fakta) är att det egentligen finns väldigt lite dåliga fakta som är verkliga, på riktigt, om SD:s motståndare och att man därför desperat dammsuger efter saker som kan insinuera eller förvanskas till dåligheter. Sedan kan detta spridas hej vilt i SD-positiva sociala medier som propaganda, och då kan detta få SD-sympatisörer att må lite bättre inombords trots att dem längst därinne i sig själva är medvetna om att det är ett fascistparti de röstar för.... något som verkar att vara bra och mysigt (traditioner... svenskhet... nationalism... det var bättre förr), men som i själva verket är lite som att kissa på sig. Det är ju inte direkt demokratiska krafter som har skapat SD. Flört

Jag anser för övrigt att Vänsterpartiet är lika dåligt för Sverige som SD. Glad
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation