• Anonym (Troll tider)

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Såg nyss Kalla Fakta och funderar över vad ni tycker 

Är det OK att manipulera opinionen ?

• Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation
  • Anonym (Tipw)
    Du är precis by the book. Ska det här slå ut, eller anses försvara sd:s trollfabrik? Förstår du att beställaren i din trollfabrik är Putin? Är du ok med det? Är din personliga åsikt att Sverige ska bli en lydstat till ryssen också? Eller har du också blivit manipulerad till att ha dessa åsikter?

lukaschenko är säkert jättelycklig. Nu har han fått fina kärnvapen i sitt land till förfogande. 

Det sd pysslar med är ett hot mot demokratin.
  • Anonym (AB)
    Hysteri skrev 2024-05-08 14:51:37 följande:
    Att den socialdemokratiska politikern Erik Brandt nominerade Hitler till fredspriset är vida känt och knappast nån lögn 

Lite kul att du sitter här sprider falsk information under ett anonymt konto sen säger att det är fel nät andra gör samma. Akta glashuset 

S hade ju också en minister nyligen som sprang runt och gjorde Hitler hälsningar

Ska S alltså kunna göra vad dom vill utan att få kritiseras? 
    Det är precis sådana argument som SD-troll konstant kommer upp med. Skrattande

Det måhända att det fanns ett ruttet ägg där bland socialdemokraterna på den tiden... jag har aldrig själv hört talas om den personen. Men i SD är det ju eller har varit 711 rötägg genom åren... måste ju finnas en anledning till att allt avskräde i Sverige dras till det partiet. Flört

Jag är själv liberal och tycker att man gärna kan pika socialdemokrater, men inte med massa falskspel och lögner. Att dra upp ett exempel med 1 rutten person för nästan 100 år sedan är ju bara så dumt att man inte tror att det är sant.
  • Anonym (Troll tider)
    Ett exempel på hur de använder historiska fakta för att förvränga sanningen

Sanningen är att nomineringen var inte avsedd att övervägas på allvar utan skedde i protest mot nomineringen av 
    Neville Chamberlain.

Under andra världskriget tog Brandt bestämt avstånd från Nazitysklands politik.

• Anonym (AB)
    Anonym (Troll tider) skrev 2024-05-08 15:40:19 följande:

Sanningen är att nomineringen var inte avsedd att övervägas på allvar utan skedde i protest mot nomineringen av Neville Chamberlain.

... och så basunerar de ut det som "fakta". Gråter Så bedrövligt.
  • Hysteri
    Anonym (AB) skrev 2024-05-08 15:33:59 följande:
    Det är precis sådana argument som SD-troll konstant kommer upp med. Skrattande

Det måhända att det fanns ett ruttet ägg där bland socialdemokraterna på den tiden... jag har aldrig själv hört talas om den personen. Men i SD är det ju eller har varit 711 rötägg genom åren... måste ju finnas en anledning till att allt avskräde i Sverige dras till det partiet. Flört

Jag är själv liberal och tycker att man gärna kan pika socialdemokrater, men inte med massa falskspel och lögner. Att dra upp ett exempel med 1 rutten person för nästan 100 år sedan är ju bara så dumt att man inte tror att det är sant.
    Vilka typer av argument? För att jag påpekade att det fanns en sosse som nominerade Hitler? Är det vanligt att du blir så kränkt av fakta att du börjar kalla alla för troll? 

Ett ruttet ägg? S har kantas med skandaler dom senaste åren. Att det bara skulle röra sig om en gång är en lögn. Är du ett S troll som försöker sprida fakenews? 

Allt avskräde? Är det vanligt att du kommer med nedlåtande namn mot folk med andra åsikter än dig? Ogillar du demokratin och åsiktsfrihet? 

Nej du är inte liberal. Du är en socialdemokrat, det är ganska uppenbart 
  • Hysteri
    Anonym (Troll tider) skrev 2024-05-08 15:40:19 följande:

Sanningen är att nomineringen var inte avsedd att övervägas på allvar utan skedde i protest mot nomineringen av Neville Chamberlain.

Aha när sossar hyllar Hitler och hailar är det bara på skoj och därför ok 

Intressant med allt hyckleri och typiskt S troll retorik 
  • Hysteri
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-08 15:31:39 följande:
    Du är precis by the book. Ska det här slå ut, eller anses försvara sd:s trollfabrik? Förstår du att beställaren i din trollfabrik är Putin? Är du ok med det? Är din personliga åsikt att Sverige ska bli en lydstat till ryssen också? Eller har du också blivit manipulerad till att ha dessa åsikter?

lukaschenko är säkert jättelycklig. Nu har han fått fina kärnvapen i sitt land till förfogande. 

Nej såna som dig är ett hot mot demokratin

Du hatar åsiktsfrihet skulle du bestämma skulle vi inte ha nån demokrati  

Det är såna som dig som gör att jag röstar SD 
  • Anonym (Tipw)
    Anonym (AB) skrev 2024-05-08 15:48:44 följande:
    ... och så basunerar de ut det som "fakta". Gråter Så bedrövligt.
    Tycker det är illa med all denna evinnerliga whataboutismen de kör med, allt sånt är direkt hämtat från ryssens utskickade faktablad att använda i argumentationer. Det ska på något vänster vinklas till att sd minsann inte alls är så odemokratiska för att alla andra är "värre"

Sen så avskyr jag den där påklistrade offerkoftan de kör med. sd ska föreställas vara så mobbade och utsatta när det enda de gör är uttrycker sin demokratiska yttrandefrihe. stackarna. Också en manipulativ taktik som manar till att väcka folks sympatier och känslor. Då sd är ett känsloparti i allra högsta grad så kan det övertyga en väljare som står och väger.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-08 15:31:39 följande:

Holy shit, man kan riktigt höra hur du pustar och frustar när du skriver alla dina påhitt. 

Jag är en helt vanlig svensk, och jag håller på Ukraina, inte Putin. De som gillar Ryssar, det är Ni..

www.expressen.se/nyheter/varlden/stefan-lofvens-styrelsekollega-skapade-rysk-paverkansoperation/
  • Anonym (Tipw)
    Hysteri skrev 2024-05-08 15:53:28 följande:
    Nej såna som dig är ett hot mot demokratin

Du hatar åsiktsfrihet skulle du bestämma skulle vi inte ha nån demokrati  

Det är såna som dig som gör att jag röstar SD 
    Jag är 50/50 på om du tillhör sd-trollfabriken. Får se vad du skriver i fortsättningen som isf avslöjar dig. Du kan möjligen vara en placeholder för en person som ska hålla med. 
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation