Inlägg från: Anonym (Tipw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tipw)

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Hysteri skrev 2024-05-28 13:21:51 följande:
    Få upp ögonen 😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Det är stora ord från nån som tror på vänsterextremisternas propaganda 

Även sd anhängare borde rimligtvis vara kritiska mot trollfabriken. Men så fungerar manipulationen. Fostrar väljare att bli lojala, okritiska försvarare av något så pass absurt. Du kan ju fundera några svängar runt det.

• Anonym (Tipw)
    Anonym (micke) skrev 2024-05-28 13:46:34 följande:
    Jag hade ingen aning om dom sidorna innan detta stora AVSLÖJANDE

Det var satir och politisk humor. 

Men det är klart jag blev säkert manipulerad. Du har rätt.
    ajaj det gör ont att tänka på , jag skäms nu att jag tyckte det var kul
    Det är ett sätt att hantera känslorna. Att du visste om allt från början och tycker det är festligt för att du är okritiskt lojal. Du förstår väl hur manipulation fungerar? I korta drag. Först skapar de en känsla av missnöje för att sen framstå som det enda alternativet, eller lösningen på ditt missnöje. All kritik mot partiet blir förvandlad till attacker och att det är så synd om partiet, vilket förstärker lojalitetskänslan.

Vissa människor är mer lättmanipulerade än andra. Ett sätt att börja fundera huruvida du är manipulerad eller inte är ju att komma till insikt om det här är något som förtjänar kritik, eller är din första reaktion att blint försvara den. Trollfabriker är naturligtvis en sån sak som förtjänar kritik.
  • Anonym (Tipw)
    Hysteri skrev 2024-05-28 14:05:05 följande:
    Denna SD väljare är så pass bildad att hen förstår skillnaden mellan satir och desinformation

Men tyvärr är det uppenbarligen inte lika lätt för andra 
    Det är också ett sätt att fortsätta kunna vara lojal till partiet. Genom att avfärda det som "satir". Var vit-makt propagandan de delade också "satir"? Eller hetsande mot allehanda politiker? Annie Lööf hade sin sista måltid framdukat på framsidan av sitt hus. Mordet under politikerveckan. Drevet mot KD politikern.

Hantera och försvara konfliktfyllda känslor genom att hitta på en förklaring i huvudet är ett psykologiskt försvar. Någonstans så borde du förstå det orimliga i trollfabrikernas arbetssätt.
  • Anonym (Tipw)
    Tyra myra skrev 2024-05-28 17:15:27 följande:
    Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Kan inte låta bli att förundras över dessa diskussioner där man sväljer elefanter och silar mygg.

Vi har hamnat i ett läge där man jämställer desinformation och lögner med att partier bildar  opinion kring sina viktigaste frågor.

Det blir allt svårare för väljarna att navigera, och det vinner populisterna på.

Dela vit-makt propaganda och agitera andra till våld är inte demokratiskt opinionsbildande. Det är destruktiva krafter som är i rörelse. Endast i syfte att skapa kaos och missnöje. Alla borde bli medvetna. Sd är inte intresserade av att lösa dina problem, tvärt om. Sånt vinns inga röster på. De vill förstärka dina problem. 
  • Anonym (Tipw)
    Tyra myra skrev 2024-05-28 19:59:58 följande:
    Tror du missförstår mig totalt. Det handlar mindre om SD själva än om hur den politiska diskussionen förs.  Om man bara pratar om troll fabriker och inte om vilken klimat- energi- -utrikes och familje- politik osv SD står för så sväljer man elefanterna. 

När man låter trollen och svansen stå i focus så missar man vad sd tår för. Något jag verkligen inte sympatiserar med.

Jag anser att det är en viktig observation. Att sd faktiskt inte bidrar till en konstruktiv politik. Att väljarna borde rösta på ett parti som faktiskt vill bygga upp Sverige. Att väljarna blir medvetna om att det spelas på deras känsloregister och att känslan "missnöje" inte är något sakligt. För så presenteras det. Sd skapar ett missnöje, och inbillar väljarna att de står för den konstruktiva lösningen (i realiteten inte alls). har läst om sd-väljare som aldrig skulle röra ett vapen om ryssen kom pga "feminismen" och en annan som tror att en revolution är i antågande där kvinnor ska veta sin plats och att han ska bli tilldelad en flickvän. Alltså de mest bisarra saker. 

har sd berättat de för dessa väljare? Såklart inte. De har bara skapat ett så starkt missnöje så väljarna inbillar sig att den som skapar missnöjet också fixar det.

• Anonym (Tipw)
    Hysteri skrev 2024-05-29 12:20:24 följande:
    Vit makt propaganda = WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA nån tycker inte som mig!!!!

Sossiga tårar skvätter mest 
    Nej, jag tycker inte vit-makt propaganda hör hemma i en demokrati. Är du en vit-makt förespråkare alltså? 
  • Anonym (Tipw)
    Tom Araya skrev 2024-05-29 09:15:07 följande:
    Jag håller med.
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-28 20:19:07 följande:

Att väljarna borde rösta på ett parti som faktiskt vill bygga upp Sverige. 

Existerar ett sådant parti?
    Ge exempel. Du är bra naiv om du tror att SD "skapar" ett missnöje som inte finns hos väljarna.
    Med den inställningen kan man inte besegra SD i väljarstöd.

Ja, sd skapar ett missnöje genom att förstärka vissa delar och låta själva missnöjet vara tongivande, inte lösningar på problem. Det börjar komma upp missnöje där missnöje inte ens borde existera då sd:s politik är polariserande.
  • Anonym (Tipw)
    Tom Araya skrev 2024-05-29 19:01:38 följande:
    Då borde ju väljarna lägga sin röst på de partier de är nöjda med.
    Eller så borde väljarna lägga sin röst på partier som är intresserade av att lösa problem, inte skapa dom. Men hur ska de kunna göra det om de är hjärntvättade till en zombieliknande lojalitet? så pass att de inte alls ser en trollfabrik med kritiska ögon. Deras första instinkt är att försvara den eller bortförklara.
  • Anonym (Tipw)
    nattuw skrev 2024-05-29 22:30:41 följande:
    Missnöjespartier skapar inte "en känsla av missnöje. De kapitaliserar bara på det missnöje som redan finns.
    En trollfabriks enda syfte är att skapa ett missnöje, så fungerar alla trollfabriker. Det borde du känna till. De var väl t ex inblandade i LVU som jag förstår. Så fungerar hjärntvätten. Det börjar med något litet, någon är missnöjd med invandringen, helt plötsligt så anser samma person att kd-politikern är en sopa, fast de var helt obrydda dessförinnan. 
  • Anonym (Tipw)
    nattuw skrev 2024-05-29 22:31:44 följande:
    Säg till om du hittar ett sådant parti.
    Är du missnöjd?
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation