Inlägg från: Anonym (Tipw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tipw)

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Hysteri skrev 2024-05-17 11:22:22 följande:
    Fabrik? Det var några anonyma konton som spred satir, vet du ens vad en fabrik är? 

Så klart det bara är en liten notis. Allt rött hat blir bara små notiser medans allt annat förstoras 

Svensk vänsterextrem media påminner en hel del om Gobbler och dom rödas taktik i 30 talets Tyskland 
    Tror du att sd:s troll sitter i en riktig fabrik, med skorsten och traverser?

Lägg ner, sd har ertappats med sin trollfabrik, att försöka nedspela/ bortförklara/ whataboutism det faktumet leder bara till en större övertygelse av en anhängande fara.

Liberalernas förslag om transparens borde vara något alla ställler sig bakom.
  • Anonym (Tipw)

Varför, varför, varför försvarar Åkesson trollfabrikerna? Är det något gemene man förväntas gilla alltså? För att sd säger det? Det borde vara en indikation på hur djupt sd:s manipulation har grävt ner sig.

Jag tror att väljarna får upp ögonen på den trojanska häst som existerar på beslutsnivå nu. Jag tror att även sd-väljarna kan vara kritiska mot partiet de röstar på. Vill du ha ett parti som sprider destruktiv propaganda och söndrar Sverige? Antipatriotiskt, antinationalistiskt. Påverkade av ryssen. Har läst om sd-anhängare som skulle lägga ner vapnen om ryssen attackerar för att deras bild av Sverige som sd kablar ut är att det bara är skit och ingenting värt.

• Anonym (Tipw)
    Konservativ skrev 2024-05-18 18:55:05 följande:

Tycker följande:
    Det finns de som på fullt allvar tror på allt som myndigheter skriver och rekommenderar. Om myndigheten rekommenderar 6-8 brödskivor så äter de 6-8 brödskivor. Om myndigheten rekommenderar 12 liter färskvatten i reserv så springer de iväg och köper dunkar. Om myndigheten kallar sig opartisk så tror man på det.

Nästan rörande i sin naivitet. Jag känner en sådan person och hon är trevlig.

Jag antar att du pratar om Åkessons ilskna inlägg att hans trollfabriker inte är något att bry sig om. Påverkar inte alls demokratin. Bara "normalt"
  • Anonym (Tipw)
    Hysteri skrev 2024-05-19 11:46:20 följande:
    Han har inte försvarat nåt, Han har snarare ställt frågan om vänster journalisterna är så låg utbildade att dom inte förstår skillnaden mellan satir och dess information 
    Du måste skämta, han försvarar sina trollfabriker. Nu visar det sig att trollfabrikerna dessutom ligger till grund för hatet riktat mot Annie Lööf och mordet under Almedalsveckan.

det är inte demokrati.
  • Anonym (Tipw)

Nu har sd-medarbetarna fått sina omplaceringar och utbildningar, sd kommer att fortsätta sina trollfabriker men rikta det mot icke-tidöpartier enligt utsago.
    Firade med Pommac, böt plats på skrivborden, fick diplom och hade studentplakat. Vilket slöseri av skattepengar. Jag hoppas att sd-anhängare förstår det också. Kanske dags att rösta på ett parti som inte agiterar människor att begå mord och inhemsk terrorism.

• Anonym (Tipw)
    Challenger skrev 2024-05-19 22:17:10 följande:
    På vilket sätt anser du att SD idag ger uttryck för rasism, nazism och fascism? 
    Genom att inte vilja förbjuda privata företag eller att de stödjer sänkt skatt på arbete och punktskatter som energi?

Vad i SDs politik finner du negativt? Kan du nämna några punkter?
    Har du missat att sd:s anonyma trollkonton delade en hel del vit makt propaganda?
  • Anonym (Tipw)

Jag upplever dessutom Åkesson som en väldigt svag ledare som försöker låtsas som att han är "stark" 

• Anonym (Tipw)
    Hysteri skrev 2024-05-24 11:50:20 följande:
    Snarare anser jag det som lönlöst att diskutera med folk som har ett sånt pass lågt iq att dom inte förstår vad satir är 

Men att skratta åt dom går bra, och uppenbarligen tar dom åt sig och blir upprörda 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kan dom inte stå för sin humor? Får man inte vara anonym på nätet? Vart hittar du den lagen? 
    Det är så underligt att sd kör med humor kortet när de själva har så svårt för satir, blir kränkta och de eviga offren som blir "mobbade"

Hur fan kan man få röster på det sättet?
  • Anonym (Tipw)
    Anonym (AB) skrev 2024-05-27 11:15:13 följande:
    Nu existerade ju inte ens TikTok när SD startade upp sin trollfabrik. Tyvärr lär vi aldrig få reda på den verkliga omfattningen av denna obehagliga och lömska skuggverksamhet eftersom själva grejen är att göra allt i det fördolda.

Jag tycker att det är intressant att de som kallar sig för Sverige-vänner istället har kommit att utgöra ett hot mot Sverige och vår demokrati... det handlar om att ett parti försöker att förstöra något som vi i Sverige har byggt upp under otaliga generationer under snart 300 års tid.
    Ja, det är så fruktansvärt anti-nationalistiskt och på gränsen till terrorism att manipulera väljare. Det enda sd gör är sprida missnöje, splittra, polarisera. klagan och gnäll. Verkar vara upp till alla andra partier att hitta realistiska lösningar. Sd kommer inte med ett skit. Gnällspikar.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation