• Anonym (Troll tider)

Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation

Såg nyss Kalla Fakta och funderar över vad ni tycker 

Är det OK att manipulera opinionen ?

• Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation
  • Hysteri
    Anonym (Tipw) skrev 2024-05-18 17:53:51 följande:

Varför, varför, varför försvarar Åkesson trollfabrikerna? Är det något gemene man förväntas gilla alltså? För att sd säger det? Det borde vara en indikation på hur djupt sd:s manipulation har grävt ner sig.

Jag tror att väljarna får upp ögonen på den trojanska häst som existerar på beslutsnivå nu. Jag tror att även sd-väljarna kan vara kritiska mot partiet de röstar på. Vill du ha ett parti som sprider destruktiv propaganda och söndrar Sverige? Antipatriotiskt, antinationalistiskt. Påverkade av ryssen. Har läst om sd-anhängare som skulle lägga ner vapnen om ryssen attackerar för att deras bild av Sverige som sd kablar ut är att det bara är skit och ingenting värt.

Han har inte försvarat nåt, Han har snarare ställt frågan om vänster journalisterna är så låg utbildade att dom inte förstår skillnaden mellan satir och dess information 
  • Hysteri
    Anonym (Abc) skrev 2024-05-18 05:47:50 följande:

Älskar att SDs trollfabrik diskuteras och direkt går S jourhavande trollfabrik in och tar över tråden.

Fast enligt hycklat sekten S är ju deras hat och trollande fint och jätte demokratiskt 
  • Hysteri
    Anonym (AB) skrev 2024-05-17 14:35:48 följande:
    Du verkar inte förstå.

Det många SD-anhängare gör i diskussioner är att använda sig av fabricerade saker... något som med lite fantasi kan tolkas på ett visst sätt... sedan används det som fakta för att argumentera på nätet. Man ser det gång, på gång, på gång... där samma "fakta" används som "bevis" för saker.

Just den gamla historien om den där bilden är en av dem sakerna, och det var du som på SD-vanligt manér för fram det ännu en gång. Det är samma sak med historien om Brants skämt om att ge nobelpris till hitler... det var ett skämt, och då kan man inte presentera det som ett fakta att "sozzarna ville ge Adolf Hitler ett nobelpris".

Jag är förövrigt Liberal. Jag kan tycka att det är kul med debatt, ironi, satir och skämt, men det måste vara sakligt och ärligt... inte uppbyggt på falska grunder.
    Intressant att så fort en sosse hyllar nazismen är det skämt och helt ok

Undra om toleransen hade varit om en SD hade gjort det samma 

Olika måttstockar 
  • Hysteri
    Anonym (Trollsprickerisolen) skrev 2024-05-17 18:08:06 följande:
    Men snälla rara du.
    Det är en avgrundsdjup skillnad. 
    I vänsterns fall handlade det om enskilda medlemmar som frikörde på eget initiativ. Kontentan av det var att dem uteslöts från partiet.

Läget med fallet SDs moral och etikkompass är något annat- totalt annorlunda.
    Här har vi SDs egna kommunikatörer, som använder sig av lögner, hat,hot och fake News på en helt annan nivå och dessutom vet partiledningen om det, finansierar det och ger trollen en liten dask på handen. Partiledningen gör egentligen ingenting utan reagerar mest på att det kommit fram och omplacerar och bjuder på en liten utbildning för sakens goda skull.
    Ingen Jimmie som reagerar, agerar eller tar avstånd.
    Det visar med all klarhet att SD är ett farligt parti och att kulturen i "brödraskapet" är helt off och fortfarande har en klandervärd syn på vår demokrati.
    Ynkligt av Tidöpartierna att inte sätta ner foten utan är mer rädda att mista makten än att visa ryggrad
    Jo jag vet att du och andra hycklade sossar tycker att S hat är nåt fint och legitimerar det gärna 

Det är just pga detta hycklade och ursäkter så fort hatet kommer från S att man inte kan ta er på allvar 
  • Hysteri
    molly50 skrev 2024-05-17 18:58:24 följande:
    Oavsett vilket så är det skillnad då medarbetarna i S gjorde detta på eget bevåg och de fick reprimander och blev avstängda.
    SD:s trollfabrik är beslutad av ledningen.
    Det är en viss skillnad.

Vad gäller den sk "hailande" ministern så var det väl en flicka som räckte upp handen.
    Och det kan väl lika gärna tolkas som att hon vinkade till någon.

Det handlar inte om hat.
    Men när SD gör något så får det aldrig kritiseras. Men de är snabba på att skylla ifrån sig och kritisera andra.
    Naaaaa 

Var det en liten flickan som inte visste vad hon gjorde

Stackars lilla ängel då är ju nazismen helt ok 

Igen hat och nazismen ursäktar och legitimeras när de kommer från det röda hållet 
  • HSOF
    klyban skrev 2024-05-18 20:51:58 följande:

Upplysningen berättar att 6-8 skivor bröd, var ingen myndighet.
    Utan en reklamkampanj.

Vad du säger om jimbos lögner, ja, det är ingen som vet då du inte ens berör ämnet.

Så ja, riktig ZEN!!!! Solig

Jo det var en livsmedelsrekomendation på 70-talet. Men kampanjen avsendare var från brödinstitutet.
    Livsmedelsindustrin och staten har alltid gått hand i hand.

Andra kända exempel är råden om mättat fett och socker.
  • Padirac
    Hysteri skrev 2024-05-19 11:42:38 följande:
    Använder expo som källa 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

Kan inte bli mycket mer trolleri LOL 
    SDs trollfabik jobbar säkerligen skift och övertid för att krishantera.  Alla vet att EXPO har högre trovärdighet än SDs trollfabrik, SD AFs, Nordfront och de med rasitiska och antidemokratiska böjerlser.
    EsoteriskaMonika skrev 2024-05-19 00:44:08 följande:
    Jag brukar inte läsa Expo. Vad är det för slags sida? Är det som en faktakoll?

mvh Monika

Att SDs och andra rasistiska, fascistisk och nazistiska organisationers förespråkare förkastar EXPO är förklarligt . EXPO visar tydligt på den rasism som finns inom dessa organisationer.

expo.se/om-expo/

"Om oss

Stiftelsen Expo är en religiöst och partipolitiskt obunden antirasistisk stiftelse utan hemvist på någon höger - vänsterskala. Vi vill öka människors förmåga att bemöta rasistiska idéer, myter och konspirationsidéer för att minska rasistiska organisationers inflytande i samhället. Genom granskning, opinionsbildning, kunskapshöjning och research får vi fler att ta hotet från rasistiska grupper och idéer på allvar. Vi stöttar de tjänstemän, organisationer och antirasister som utgör demokratins ryggrad så att de blir bättre på att bemöta hotet. För när förmågan att bemöta rasistiska idéer, myter och konspirationsidéer ökar - minskar rasistiska organisationers inflytande i samhället."

• Anonym (Trollsprickerisolen)
    Anonym (Abc) skrev 2024-05-18 05:47:50 följande:

Älskar att SDs trollfabrik diskuteras och direkt går S jourhavande trollfabrik in och tar över tråden.

Du kan inte tänka dig att det istället för en trollfabrik från vänsterkanten är något många reagerar på?
    Kritik mot SD måste alltid komma från vänster eller vara en trollfabrik.
    Jag är inte liberal eller vänster utan håller mig på högerkanten. Självklart är jag inte SD:it.
  • Hysteri
    Padirac skrev 2024-05-19 12:17:36 följande:
    SDs trollfabik jobbar säkerligen skift och övertid för att krishantera.  Alla vet att EXPO har högre trovärdighet än SDs trollfabrik, SD AFs, Nordfront och de med rasitiska och antidemokratiska böjerlser.

mvh Monika
    Att SDs och andra rasistiska, fascistisk och nazistiska organisationers förespråkare förkastar EXPO är förklarligt . EXPO visar tydligt på den rasism som finns inom dessa organisationer.

expo.se/om-expo/

"Om oss

Stiftelsen Expo är en religiöst och partipolitiskt obunden antirasistisk stiftelse utan hemvist på någon höger - vänsterskala. Vi vill öka människors förmåga att bemöta rasistiska idéer, myter och konspirationsidéer för att minska rasistiska organisationers inflytande i samhället. Genom granskning, opinionsbildning, kunskapshöjning och research får vi fler att ta hotet från rasistiska grupper och idéer på allvar. Vi stöttar de tjänstemän, organisationer och antirasister som utgör demokratins ryggrad så att de blir bättre på att bemöta hotet. För när förmågan att bemöta rasistiska idéer, myter och konspirationsidéer ökar - minskar rasistiska organisationers inflytande i samhället."

Vet ALLA det? Källa på att alla litar på expo, eller sitter du och sprider dess
    information nu? 

S och dess troll jobbar på högvarv tydligen 😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
  • klyban
    Anonym (Mitt Sverige Kan Bättre) skrev 2024-05-19 00:13:03 följande:
    Det största hotet mot demokratin är om S inte längre får sälja sina lotter på kredit.

Ja, det är ett hot mot demokratin och när man riktar in sig på en enda del och inte vill applicera det på hela spelmarknaden.
    För det är då man vet om det bara handlar om avundsjuka och inget annat, sen två de har tillstånd att sälja lotter och alla vet om detta också, inte heller hindrar det SD att göra egna lotter :whoco5:

Och sen ska vi se vad vi har i det som inte är whataboutism, jo, vi har ett ljugande jimbo som säger de aldrig haft trollfabriker.
    Och ljugit om detta i 12år(Minst.)
    Och man kan undra varför ljuga och lönndom var nödvändigt, skämdes de så så svårt för sina trollfabriker :lol:

Du låter som en som gått på allt trollfabrikerna presenterat, är du så lätt lurad eller är du utsänd för skademinimering?

EsoteriskaMonika skrev 2024-05-19 00:25:14 följande:

Jag blev väldigt upprörd {#emotions_dlg.djavulsk} när jag läste om fabriker med troll i som sprider en massa info om invandrare!!! Samtidigt är jag rädd för mitt kommande barns framtid med kriminalitet i förorterna, razzizm/troll, islamism och HBTQip-hat! 

Min väninna och hennes man bjöd hem mig och min partner på middag igår och på kvällen visades en dokumentär som heter Varför Är Sverige En Mångkultur?

Jag blev helt paff!!!!

Har ni sett den?

kram Monika 

Nä, men låter som partipropaganda och till för de som inte riktigt klarar av att tänka och komma fram till saker själv baserat på allt och inte ett fåtal saker.

Och låter helt förskräckligt att bli hembjuden och sen på politiska dokumentärer.
    Låt mig gissa, de är väldigt mycket höger va?
    För hade jag blivit hembjuden till någon de satt på politiska dokumentärer, så hade jag gått och tagit på mig skorna och gått hem igen.

mvh Monika

Låter som de vill locka ned dig i kaninhålet(googla om du inte redan vet vad det är.) och få dig att få åsikter som inte helt är baserat i verkligheten.

Din reaktion på dokumentären låter det som de redan dragit ned dig i kaninhålet en bit.

Hysteri skrev 2024-05-19 11:42:38 följande:
    Använder expo som källa 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣

Kan inte bli mycket mer trolleri LOL 

Så vad är det för fel i återgivningen av dokumentären menar du?
    För det är vad som sakligheten är om, men ditt svar berättar du vet redan dokumentären är återgiven korrekt och att det enda som fanns kvar var att attackera median istället.

Så vad som var trolleri är en gåta, då du glömde av sakligheten kring återgivningen av dokumentären och vad som var fel :lol:

HSOF skrev 2024-05-19 12:01:30 följande:
    Jo det var en livsmedelsrekomendation på 70-talet. Men kampanjen avsendare var från brödinstitutet.
    Livsmedelsindustrin och staten har alltid gått hand i hand.

Andra kända exempel är råden om mättat fett och socker.

Låter som du lyfter konspirationen.

Dock sakligheten var enbart att detta är ingen myndighet om 6-8 brödskivor, och då inte ens alls utan en reklamkampanj.
    Och därmed en icke jämförbar liknelse för jimbos trollfabriker och alla hans lögner om dom.

Padirac skrev 2024-05-19 12:17:36 följande:

mvh Monika

expo.se/om-expo/

"Om oss

Icke heller att förglömma att återgivningen var korrekt också av dokumentären.

Måste säga jag är oerhört fascinerad över att man blir hembjuden till någon och så börjar man titta på en högerextrem dokumentär och sen säger man blir paff.

För blir man paff, ja, då är det dax att gräva i verkligheten och sluta vara paff.
    Som sagt vad, hade någon bjudit hem mig och sen börjat visa politisk dokumentär, så hade jag bara gått därifrån och aldrig kommit tillbaka och detta oavsett vilken politik det är i dokumentären.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD:s Trollfabrik och desinformation