Inlägg från: Anonym (Werthers) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Werthers)

Invandrarkultur kontra feminism

Anonym (XXX) skrev 2024-04-17 15:22:43 följande:
    Nu får du ju skilja på vad enskilda personer som säger sig ha sympatier för ett visst parti skriver på diverse forum, och vad partiet står för. Självklart står inte Sd för tvångsäktenskap, och de kan inte ansvara för allt som individer skriver på forum. 

Och detta med kvinnan som blev tafsad på brösten på en våt fest, handlade inte heller om Sd:s "heder", utan om att det var onödigt att tappa röster. Eftersom partiet så väl behövde många mandat för att kunna rädda Sverige. Så borde den utsatta kvinnan också ha tänkt, och det gjorde hon väl också, men som sagt: hon övertalades av en "väninna" att anmäla. Väninnan hade säkerligen sina egna egoistiska skäl bakom detta.

Det är för övrigt vanligt i ALLA partier att man försöker sköta saker internt, så att partiet inte ska tappa röster. Men självklart finns det en gräns, där ett brott är så allvarligt att det inte kan hjälpas - man måste polisanmäla det ändå.

Men bäst är som alltid förebyggande åtgärder. När jag var aktivi Sd i en kommun, så hade vi nolltolerans mot alkohol. Alltså INGEN alkohol när vi var ute som parti på restaurang t.ex., just så att det inte skulle hända något pinsamt. Och vi fick också inskärpt i oss, att skulle vi gå ut i annat sällskap och dricka på krogen, så fick vi inte ha några blåsippor på kragen, och inte prata om att vi var Sd.
    Begriper du inte att det är en form av hederskultur? Din attityd till det hela är att kvinnan borde ha tänkt på konsekvenserna av att partiets rykte blev svärtat. INTE att partiet själva förväntas ta avstånd från händelsen. 

Kvinnan förväntades ge avkall på sin egen kropp och integritet trots att felet till händelsen inte berodde på henne. Din attityd delas av många inom sd eftersom hon och vänninan har fått en del allvarliga hot. För att skydda partiets och Peter vadhannuheters HEDER.

Budskapet till kvinnor i Sverige blir då att kvinnor (med sd:s politik) ska acceptera att bli kladdade på av män. Du har t om skrivit det ordagrant. Du är helt införlivad i den kulturen. Du verkar inte ens vara medveten om det utan betraktar det som normalt. På samma sätt som att invandrare införlivade i hederskultur inte ifrågasätter saker. 
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-17 16:00:32 följande:
    Partiet kunde ju ha omplacerat PL internt, degraderat honom ett steg... om han nu behövde straffas. Man behövde inte gå till polis och media. Men jag förstår att du aldrig har känt lojalitet med någonting utanför dig själv?
    Hederskultur handlar om lojalitet. Saker ska mörkas för att få ytan att verka bra (yta enligt den rådande kulturen) 
  • Anonym (Werthers)

Verkar som i princip allt du postat (och nu skummar jag igenom) handlar om samma missuppfattning om feminism. Antar att trådarna du länkar är samma sak. Bara för att det upprepas flera gånger så blir det inte sanning till slut.

• Anonym (Werthers)

(Vissa av sakerna du länkar till handlar inte ens om feminism)

• Anonym (Werthers)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 19:38:32 följande:

Jag är definitivt feminist men inte av det identitetspolitiska  slaget som TS beskriver. 

För mig är den typen av feminister ett hinder och en backlash som enbart är frustrerande. 

Så länge en kvinna i månaden mördas av sin nuvarande eller tidigare partner och det bara får fortgå kommer jag alltid känna mig mindre värd i det här samhället.

När vi jamsar med våldsamma män och tvingar kvinnor och barn att riva upp sitt liv och fly med skyddat identitet medan mannen kan fortsätta leva sitt liv kommer jag att vara rasande på det här skitsamhället och vårt skämt till rättsväsende. 

Graviditet är en riskfaktor när det gäller våld mot kvinnor- låt det sjunka in en stund - och hemmet är fortfarande den farligaste platsen för kvinnor. 

Du kan ge mig samma lön och jämställdhet på andra områden men så länge ovanstående fortgår så har egentligen inte mycket förändrats. Kvinnor vet vem som har våldskapitalet och vi normaliserar och anpassar oss efter det - självförsvarssprejen, nycklarna i handen och hjärtat i halsgropen. 

Jag ska fan inte behöva inskränka min rörelsefrihet och vara rädd när jag rör mig i ett samhälle där jag betalar lika mycket skatt som en man med min lön men fortfarande inte har samma säkerhet.

Med den identitetspolitiska feminismen ska kvinnor alltid stå tillbaka. 

Vi ska ha förståelse för hur svårt det är för vissa invandrare att komma till Sverige där vi strävar efter jämställdhet.

Det skiter jag fullständigt i. Desto större anledning för samhället att markera stenhårt mot vidrigheter som hedersvåld, slöjor på småtjejer och våldtäkter på ?svenska horor?. 

Sådant beteende ska vara skäl nog för att dra medborgarskapet och utvisa asen. Har vi kämpat så länge för att uppnå någorlunda jämställdhet för att behöva börja om med självklarheter? 

Vi ska också ha förståelse för män som vill vara kvinnor och kräver att få sitta på kvinnofängelser när de är dömda får vålds- och sexualbrott mot kvinnor. Ja det finns flera sådana fall. I helvete heller! 

Kvinnors säkerhet är redan eftersatt och nu ska vi medvetet utsätta oss för fler risker så att ingen blir kränkt. Det är INTE feminism oavsett vad du väljer att kalla det.

.Jag har enbart problem med män som förtrycker kvinnor och har en vidrig kvinnosyn och inte alls med andra män. Det är ett faktum när man ser på en karta över kvinnors rättigheter att kvinnors situation är 100 ggr bättre i länder där vita män styr än i länder där bruna män styr. Varför ska vi låtsas som något annat? 

Kvinnor kan fjanta runt i knytblusar och fittmössor i ett utslag av tam helt ofarlig medelklassfeminism eftersom de vet att inget kommer att hända medan en kvinna kan bli döda för sådana aktioner i Mellanöstern - av polisen!

Våra förfäder - germaner och vikingar - förvånade romarna med sin för tiden respektfulla kvinnosyn. Det är ingen slump att världens första demokratiskt valda statsöverhuvud kom från Island. Det var kristendomen, ytterligare en patriarkal religion från Mellanöstern, som förstörde för kvinnorna i Norden. 

Det är något att fundera över för svenska kvinnliga högerpopulister och nationalister som kör  någon sorts löjlig amerikansk högerkristen retorik om traditionella familjevärderingar. Det är inte ditt ursprung utan en fullkomlig blåsning. 

Jag är varken höger eller vänster när det gäller feminismen. För mig handlar det enbart om att kunna leva ett liv i frihet utan rädsla.  

De flesta feminister resonerar antagligen på ditt sätt. Det finns ingen chans att en feminist gillar invandrares misogyni. Det borde vara en no-brainer.

Jag tror den här missuppfattningen har uppkommit pga ett svart-vitt tänk. En vit, svensk man som är främlingsfientlig och misogyn (då det går hand i hand) föreställer sig feminister på ett visst sätt, han kanske t om klumpar ihop kvinnor med feminister. Från dennes perspektiv så ser han då att feminister vurmar för invandrares misogyni. Det borde säga sig självt att det är otroligt felaktigt. Sen så kan en feminist vara för invandring av olika skäl, men att hävda att feminister är för misogyni är orimligt.
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-12-03 11:00:18 följande:
    Anonym (Werthers) skrev 2024-06-11 19:14:52 följande:

(Vissa av sakerna du länkar till handlar inte ens om feminism)

Är det mina inlägg och mina länkar du hänvisar till?

Det blir lite otydligt när du inte kan peka på vilket innehåll du menar eller hur du vill ifrågasätta det som att handla om feminism.

Nu är det här en gammal tråd, orkar inte scrolla men har för mig att du postade ett mish mash av olika anti-feministisk propaganda t ex att några antifeminister sitter och diskuterar hur feminister är hur mycket de ogillar som och "berättar" (hittar på) vad de står för.

Tror du att feminister vurmar för invandrares misogyni? På riktigt? Eller är du så pass påverkad av propaganda?
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Uno) skrev 2024-12-03 20:37:59 följande:
    Om man är för invandring så bidrar detta till ett mer osäkert samhälle. Där av kan man inte bara tugga i sig att man är god och vill hjälpa alla, men inte se till konsekvensen att det förändrar förutsättningarna i det samhälle vi lever i.
    Du behöver skilja mellan feminism och invandring. Du drar alla feminister över en kam OCH alla invandrare över en kam. Det är inte en feministisk idé att vara för invandring. Däremot kan en feminist vara för invandring och vice versa. Det är en feministisk idé att vara mot misogyni. Förstår du?

Det känns ibland som att det råder masshysteri gällande feminism.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 20:43:34 följande:

De är inte för misogyni förstås men de kör med dubbla måttstockar och blundar för problemen. Jag jobbade med integration tidigare och har har sett otaliga exempel på det inom olika myndigheter. 

Ett absurt exempel var ju när svenska regeringsföreträdare tog på sig slöja vid ett statsbesök i Iran när man VET att kvinnor torteras och mördas i det landet om de tar av slöjan eller bär den fel. 

Det var samma regering som hävdade att den ägnade sig åt feministisk utrikespolitik. Det är ett rent hån. Förstår du vad jag menar då? 

När van der Leyen var utrikesminister och besökte Saudi vägrade hon bära slöja och bar en byxdress vilket orsakade stora kontroverser men det brydde hon sig inte om för, som hon själv uttryckte det, så klär hon sig som hon vill. Det är civilkurage och feminism. 

Eller när vänsterpolitiker ställde upp i hijab-uppropet som om det skulle vara ett problem i Sverige att vuxna kvinnor som vill bära hijab inte får det. Problemet är alla kvinnor som tvingas bära hijab av sin omgivning och jag har träffat många sådana kvinnor. 

Det finns påstådda feminister som förringar hedersvåld, som Schyman och FI, för de kan sitta i sin  privilegierade bubbla. Bara några tunnelbanestationer bort lever kvinnor i ett helvete av förtryck. Jag har träffat de här kvinnorna, jag har sett dem svårt skadade på kvinnojourer. 

Det är också helt sjukt att man kan bli kallad transfob för att man påpekar den direkta faran i att män som har fått för sig att de är kvinnor och är dömda för vålds- och sexualbrott mot kvinnor ska få sitta på kvinnoanstalter, som han som styckmördade sin flickvän i Sverige. 

Jag hävdar inte att de gillar misogyni, det var din tolkning, utan att deras ideologiska skygglappar möjliggör misogyni och låter den fortgå . 

Du behöver också kunna skilja på personer och ideologier. Det borde säga sig självt att en feminist är mot hedersvåld. Att feminister på något sätt skulle vara för våld mot kvinnor är falskt. Du borde kunna vara kapabel att särskilja det här och genomskåda propaganda. 

Om en förvirrad politiker tar på sig slöja är inte samma sak som att feminister gillar hedersvåld. Förstår du?

• Anonym (Werthers)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 21:02:30 följande:

Ok, och du borde lära dig argumentera. Jag har inte skrivit något av det du hävdar. Lägg ner personangreppen också, det framstår bara som om du inte har några argument. 

Det finns inte en enda form av feminism, det har det aldrig gjort. Det har alltid funnits olika strömningar inom feminismen. Jag kritiserar en form av feminism, jag tillhör en annan. 

Det existerar ingen form av feminism som gillar misogyni och våld mot kvinnor. -ingen-
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Uno) skrev 2024-12-03 20:55:57 följande:
    Jag förstår att man kan vara för invandring och emot gängkriminalitet, hedersmord, gruppvåldtäkter etc. Men att helt bortse från sambandet mellan dessa är alltför naivt.
    Har sett främlingsfientliga personer hävda att de vill få ut alla invandrare för att de våldtar kvinnor. Sett feminister mena att det är bara en ursäkt och används för att förminska debatten "mäns våld mot kvinnor"

Förstår du? Det här är en av anledningarna till att vissa inbillar sig att feminister gillar misogyna invandrare.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism