Inlägg från: Anonym (Werthers) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Werthers)

Invandrarkultur kontra feminism

Anonym (Brak) skrev 2024-04-13 06:48:09 följande:
    Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

Vad baserar du det här på? Jag tror du gör ett antagande här. Har sett feminister som agiterat mot främlingsfientliga för att dessa främlingsfientliga skriver att de är dom som vill våldta svenska kvinnor, kallar svenska kvinnor för horor, vill att svenska kvinnor ska kontrolleras av svenska män och menar att svenska kvinnor är deras.

Det är nog därför du fått för dig att feminister är för vissa invandrares övergrepp. Det finns inga nyanser i ditt tänk.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Hmm...) skrev 2024-04-14 16:20:29 följande:

Var kommer det där dravlet från att feminister "vurmar" för dessa kulturer? Man hör det främst från SD-folk och de med liknande åsikter, men var är beläggen för det?

Är det inte ofta så att vissa svenska män försöker flytta fokus från sin egen sunkiga kvinnosyn genom att peka på andra?

Jag tror det är något som uppstått för att en del rasister delar misogyna åsikter på precis samma sätt som vissa invandrare. Rasisterna inbillar sig då att feminister är för invandrarnas misogyna åsikter.

sen kan någon vara feminist och för invandring/ eller mot för den delen. kan inte tänka mig att en feminist är för misogyni i någon form däremot. Ts har fått det om bakfoten.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 17:53:13 följande:
    Ja, självklart är det ett problem, och detta beror ju på att män är starkare än kvinnor samt mer aggressiva. Av de anledningarna tror jag tyvärr att vi aldrig kan få ner antalet sådana brott till 0. Hederskulturen är dock något annat och värre. Det handlar inte om att en man klipper till sin fru i rena ilskan, när han fått reda på att hon varit otrogen t.ex.. Förr kunde det säkert även hända att svenska fäder klippte till sin ogifta gravida dotter, och hon föll så illa att hon dog fast det inte var meningen - nu är detta inte en katastrof för svenskar längre. 

Men hedersmorden sker i kallt blod - det är det som är så otäckt. Och det är inte bara männen heller som deltar, det är jättevanligt att hela klanen deltar. T.ex. var det ett fall i Schweiz där en gravid ung tjej från Palestina redan hade blivit räddad till ett sjukhus, när pappan och bröderna hade tänt eld på henne - men hon lyckades fly ut i trappan och grannar ringde på ambulans. Då gick mamman dit och låtsades att hon ville dottern väl, och gav henne en dryck som hon var väldigt insisterande på att hon skulle dricka. Men tjejen blev misstänksam och personal tog hand om drycken och lämnade den till polisen, och det visade sig att den innehöll en dödlig dos med gift... Familjens kvinnor kan vara precis lika delaktiga!

Vidare upplever familjerna ofta att de är tvungna att genomföra hedersmorden även om de egentligen inte vill, för att grupptrycket från övriga muslimer är så stort. Om den gravida dottern inte dödas, så kommer övriga döttrar inte att bli bortgifta, sönerna kommer inte att få brudar, familjen är inte längre välkommen till moskéen, affärskontakter som är nödvändiga för familjens försörjning upphör. Familjen har tappat sin heder, och ingen vill ha med dem att göra förrän de tvättat bort fläcken genom att döda dottern. Några sådana uppfattningar har aldrig funnits i Sverige, inte ens på medeltiden!

Det finns ingen sådan statistik. 

Fast det där med Peter Lundgren var ju INGET. Han hade tagit en kvinna på brösten på en våt fest, herregud, det har väl hänt oss alla. Det är inget som man springer till polisen för. Det var hennes väninna eller låtsasväninna som hade varit väldigt insisterande på att hon skulle polisanmäla, och detta gjorde väninnan förmodligen av egoistiska karriärskäl. Det skadade partiet och var jättedumt.
    Jag tycker inte det var "ingenting" Det verkar vara en del människor som hotade och var hotfulla enbart för att den brottsliga handlingen blev polisanmäld. Det verkar vara viktigare för sd:are att acceptera sånt, låtsas som ingenting. Budskapet till kvinnor från sd:s håll blir naturligtvis att kvinnor ska acceptera att män kladdar annars blir vi aggressiva och hotfulla.

dvs kontrollera kvinnor med samma mentalitet som vissa invandrare.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 18:09:32 följande:

Fenomenet upprepar sig i tråden. Det finns folk som vill prata semantik och fastnar sedan i det. Jag tror att alla som pratar i dessa termer är tillräckligt intelligenta att dom förstår precis vad jag menar, men väljer att rikta fokus åt det håll dom själva önskar av egenintresse.

Hederskultur har ett samband med vissa kulturer som invandrat till Sverige och påverkat vårat samhälle negativt.

Om man vill lägga fokus på att några SD-politiker också har gjort fel gällande kvinnofrågor, så är man endast ute efter att flytta fokus. Precis som många politiker.

Hederskultur och dess avskyvärda konsekvenser trollar man istället till mäns våld mot kvinnor. Man slutar kalla en spade för en spade.

Flytta fokus gällande "mäns våld mot kvinnor" genom att enbart hävda att det är ett importerat problem, betraktas på samma sätt som att det är bara vi svenska män som får bruka våld mot våra Kvinnor (som jag faktiskt läst vissa rasister hävda) 

Har också sett vissa främlingsfientliga köra med retoriken att om vi skickar ut alla invandrare så upphör problem med våld mot kvinnor eller allehanda saker. Dvs rasisterna använder det som ett argument för deras egen agenda. Kvinnor är ju inte korkade, dom fattar ju att retoriken manar till att gömma våldet svenska män utsätter kvinnor för. Kvinnor fattar ju att våldet inte upphör per automatik då, speciellt inte med tanke på att rasister i många fall är misogyna också. 
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 18:20:38 följande:
    Det är 2 olika problem. Det finns många svenska män som beter sig som svin och slår sina flickvänner.

Men nu pratar jag hederskultur. Kommer hederskultur mest från svenska män, eller mest från personer som invandrat till Sverige?
    Tror inte du förstår vad jag skriver. De sk feministerna är inte för en hederskultur bara för att de är mot misogynin som kommer från rasisterna. När du skriver din trådstart så verkar du tro det.

Det du skriver nu är ett försök att frångå missuppfattningen du har i trådstart och försöka styra om till att hederskultur är bajs och att alla feminister tycker att hederskultur är jättebra. vilket Inte stämmer.

Förstår du? 
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-14 18:21:51 följande:
    Det handlade om att de var politiker för samma parti allihopa, och borde ha satt partiet först. Och då har jag inte sagt att man inte ska anmäla en partikamrat för en fullbordad våldtäkt, men lite smekningar på brösten är ju ingenting att bråka om i jämförelse med att partiet blir nedsvärtat. Så ser jag det i alla fall, och jag är Sd-kvinna. Jag skulle inte ha anmält något sådant (OBS det har inte hänt mig heller, inte inom Sd men väl i andra sammanhang). 
    Nej, du skulle inte anmält det för att budskapet sd har är att kvinnor ska acceptera att bli kladdade på. Hon har fått en hel del hot för att hon inte föll in i ledet med detta.

Sen så tycker jag att det är mer nedsvärtande för ett parti om de skickar ut ett budskap att kvinnor ska bli kladdade på....annars så blir vi aggressiva. 
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 18:34:47 följande:
    Kvinnor fattar ju att våldet inte upphör per automatik då,

Det förstår alla.

speciellt inte med tanke på att rasister i många fall är misogyna också. 

Jag vet inte om rasister ofta är misogyna. Både att vara rasist och misogyn är en subjektiv bedömning. Jag anser tex inte att jag varken är rasist eller misogyn.
    Ditt inlägg är så misstolkat att jag var tvungen att bryta sönder det och svara på alla konstiga påståenden.
    Jag tycker det är du som kommer med konstiga påståenden. Du betraktar allt väldigt svart-vitt. Har du förstått att din antagna missuppfattning om vad feminister tycker och tänker är felaktigt?
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-14 18:31:26 följande:
    Nej, du skulle inte anmält det för att budskapet sd har är att kvinnor ska acceptera att bli kladdade på. Hon har fått en hel del hot för att hon inte föll in i ledet med detta.

Sen så tycker jag att det är mer nedsvärtande för ett parti om de skickar ut ett budskap att kvinnor ska bli kladdade på....annars så blir vi aggressiva. 
    F ö så anser jag att det skulle vara mer on brand om sd hade gått ut med att vi tänker ändra på lagstiftningen, människor ska tillåtas bli kladdade på utan att det är olagligt. Det värsta väljare egentligen vet är politiker som ljuger. Tror att det skulle öka sd:s populism ärligt talat.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 18:56:49 följande:
    Det står dig fritt att tycka. Men det verkar som att dom flesta i tråden förstår vad jag menar.

När man diskuterar olika fenomen behöver man generalisera. Om man hela tiden ska utgå från att det inte gäller alla och att det finns andra definitioner, tolkningar, åsikter, undantag osv så kommer man aldrig fram till själva diskussionen.
    du håller med mig i princip om allt jag skriver, ändå så uppfattar du mig som en opponent där du ställer dig på andra sidan. Jag skulle önska att andra inte såg världen så polariserande.
  • Anonym (Werthers)
    Anonym (Brak) skrev 2024-04-14 19:00:25 följande:
    Du verkar mest vara ute efter SD:s skalp. Det verkar inte som att du vill diskutera det jag avsett i tråden. Nu är inte jag SD:are, men jag har svårt att tro att SD skulle vilja ha en lag på att man fritt får kladda på kvinnor.

Vart får du dina ideer från? Tror du själv på detta?
    Den självutnämnda sd-kvinnan ansåg att kladdandet skulle mörkas för att inte svärta ner sd:s rykte. (Inte att kladdande inte skulle tolereras) 
    Jag har ingenting emot sd, gillar inga politiker eller andra som uppvisar ett ansikte publikt och ett annat internt. Det är alltid det interna som är styrande, och då borde de vara ärliga med det. Tror att det finns mycket att vinna för sd på det.
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism