Invandrarkultur kontra feminism
Men jag har ju för helvete inte skrivit en enda gång att någon feminist, oavsett inriktning, är FÖR hedersvåld och misogyni.
Jag har skrivit om hur feminister som gör en postkolonia maktanalys försvårar det feministiska arbetet och givit flera konkreta exempel på det.
Du bygger en gigantisk hamlgubbe när du hävdar att jag har skrivit att det finns feminister som är för misogyni och hedersvåld och sedan fortsätter argumentera mott ditt eget antagande in absurdum.
Jag försöker nyansera debatten. Du framställer kritik mot den feministiska inriktning som är grundad i postkoloniala teorier som en generell anti-feminism. Det är väldigt förenklat eftersom det återigen, vilket du själv konstaterar , finns flera ideologiska inriktningar inom feminismen, inklusive borgerlig.
Att vara kritisk mot en ideologisk inriktning inom feminismen är inte detsamma som att vara anti feminiam överlag.
Problemet med anhängare av postkoloniala teorier är att de inte ens kan tillstå att det handlar om ideologi utan är övertygade om att de sitter på den ultimata sanninge. Då blir alla som argumenterar emot automatik onda.
De kan inte se det som en kritik av en analys utan bara som en attack på det som är gott.
Du anklagar andra för svart-vitt tänkande men du gör ju exakt samma sak. I din svart-vita värld går jag anti-feministernas ärenden om jag kritiserar en annan feminist.
Vad betyder höger för dig egentligen för du framsår som en del av den identitetspolitiska woke-inkvisitionen - du är för eller emot, god eller ond och alla försök till nyansering kategoriseras enligt de dikotomierna.
Det jag hela tiden menar är att man ska skilja mellan ideologi och aktivitet. Uppmuntrar då någon feminist en kultur som främjar misogyni så diskvalificeras denne från feminism.