• Sza86

Möte med chef

Hej

Jag ska på ett möte imorgon med min chef. Jag arbetar på en skola. Det är studiedag idag och jag arbetar hemifrån.

Min chef, det vill säga rektor skrev att mötet kommer att handla om min arbetssituation på skolan. På grund av kommunens besparingar och nedskärningar blev jag omplacerad som lärare. jag jobbar på en mellanstadieskola nu. Tidigare har jag arbetat i en högstadieskola under 2,5 år. Jag är utbildad och tillsvidareanställd. 

Min chef sa att jag får ta med mig en facklig representant till mötet. Mötet kommer att handla om hur undervisningen fungerar, bemötandet av kollegor och elever samt hur planen framåt ser ut och förväntningar på mig.

Jag undervisar 2 klasser som huvudansvarig lärare och jag är resurs i en annan klass. Det fungerar när jag har en klass som huvudansvarig och när jag är resurs. Däremot fungerar inte alls med en annan klass som jag har som huvudansvarig. Eleverna lyssnar inte på mig, det är ganska högljutt och jag skriker på klassen då och då. 

vad gäller relationen med kollegorna anser jag att jag ofta kommer överens med mina kollegor. Vi har ibland olika synpunkter, men relationen är helt ok. Min förra rektor sa att jag bara ska vara på min nuvarande skola tills vårterminen är över.   

Vad tror ni mötet kommer att innebära för mig? 

• Svar på tråden Möte med chef
  • Mortiscia80
    Sza86 skrev 2024-03-19 12:33:25 följande:

Jag måste tillägga att konflikter mellan mig och mina kollegor var väldigt sällsynt i min förra skola. jag har blivit bättre på att prata mindre under ett tag, men sedan blev det sämre efter att jag har börjat undervisa på mellanstadiet. 

Jag ska ha en facklig representant med mig imorgon. Jag har prata med en representant igår. jag känner att det bästa vore om jag flyttas tillbaka till min gamla skola. men det är bara önsketänkande.  

Konflikter ska inte vara sällsynta. De ska inte existera öht. Att du pratar för mycket är garanterat inte problemet utan snarare bemötandet.