• Anonym (Hon)

Hur löser vi det här?

Ja jag kommer säkert utmålas som boven här, men jag behöver råd. Det är ingen "fredagstråd".

Det var planerat att min pojkvän som bor i en annan stad skulle flytta in hos mig. Jag uttryckte tidigt att han måste få koll på sina katter om de ska få flytta med. Han son vill gärna behålla dem, men mamman säger tydligen nej nu fast hon varit okej med det innan. Hur som helst så är jag inte alls nöjd med katternas fortsatta beteende och sa igår nej till att de får flytta med. Han verkar inte ha tagit mig på allvar och har inte gjort något för att få ordning på det. Han har sagt upp lägenheten (även om jag egentligen tyckte han borde ha kvar den ett tag till) så nu har han ingenstans att ta vägen eftersom jag inte låter katterna följa med.

Känns såklart jättesorligt alltihop, förhållandet lär ju spricka nu... men jag vet inte vad jag ska göra och han är ju bostadslös snart på grund av det här...

Någon med råd?

• Svar på tråden Hur löser vi det här?
  • Anonym (Älskar)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-09 09:22:34 följande:
    Även om de förstör hemmet...?
    Ja. HAN är så mycket mer värd än mina mattor, kuddar och prydnadssaker! Om man inte känner så, kanske man inte är tillräckligt intresserad av karl'n för att flytta ihop alls.
  • Anonym (Hon)
    cleoeme skrev 2024-03-09 09:54:39 följande:
    Du ka  ju inte skuldbelägga sonens mamma för att hon säger nej till katterna. Det är absolut inte hennes ansvar. Det är faktiskt ditt och din pojkväns ansvar, eftersom katterna tillhör din pojkvän.
    Jag förstår varför hon inte vill ha sitt ex sängpissande katter hemma hos sig. Du däremot borde vara mer öppen för det, det är din pojkvän.
    Skuldbelägger inte henne, men katterna är sonens egentligen. Hon vet inte ens om att de kissar, så det har inte med det att göra.

Nej de är absolut inte mitt ansvar, då faktiskt mer mammans än mitt, för hon var med och skaffade dem.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Älskar) skrev 2024-03-09 09:58:30 följande:
    Ja. HAN är så mycket mer värd än mina mattor, kuddar och prydnadssaker! Om man inte känner så, kanske man inte är tillräckligt intresserad av karl'n för att flytta ihop alls.
    Vi pratar inte om prydnadssaker utan om sånt som att få sin säng förstörd. Hur ofta är det rimligt att köpa en ny madrass eller i värsta fall en sådan där stor sängbotten innan man antingen slänger ut katten eller karln?
  • Anonym (JB)

Han får skylla sig själv. Och du vill ändå inte bo med en dålig husse. Om katterna kissar på fel ställen ofta, båda två dessutom så ska de till veterinären för undersökning. Förmodligen och förhoppningsvis är det "bara" missnöjeskissande. Katterna är olyckliga. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (JB) skrev 2024-03-09 10:18:43 följande:

Han får skylla sig själv. Och du vill ändå inte bo med en dålig husse. Om katterna kissar på fel ställen ofta, båda två dessutom så ska de till veterinären för undersökning. Förmodligen och förhoppningsvis är det "bara" missnöjeskissande. Katterna är olyckliga. 

Jag tror också det är missnöje, för de kissar inte när jag är där och ger dem uppmärksamhet. Han kan ju dock inte hjälpa att han jobbar de timmar han gör.
  • nihka
    cleoeme skrev 2024-03-09 09:54:39 följande:
    Du ka  ju inte skuldbelägga sonens mamma för att hon säger nej till katterna. Det är absolut inte hennes ansvar. Det är faktiskt ditt och din pojkväns ansvar, eftersom katterna tillhör din pojkvän.
    Jag förstår varför hon inte vill ha sitt ex sängpissande katter hemma hos sig. Du däremot borde vara mer öppen för det, det är din pojkvän.
    Varför är hans sängkissande katter någon annans ansvar än hans eget?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Hon) skrev 2024-03-09 10:23:39 följande:
    Jag tror också det är missnöje, för de kissar inte när jag är där och ger dem uppmärksamhet. Han kan ju dock inte hjälpa att han jobbar de timmar han gör.
    Då ser det dessvärre inte ut som att det blir någon lösning på katterna hemma hos dig om han inte kan gå ner i tid för att få mer tid med dem, eller jobba nära så han kan komma hem under dagen.

Var det tänkt att han skulle jobba på din ort eller pendla till sin?
  • nihka
    Anonym (Älskar) skrev 2024-03-09 09:17:50 följande:

Älskar du honom ens? Om den man jag älskar skulle vilja flytta in hos mig, skulle han få ta med sig en svart mamba, en leopard, en skunk och en fågelspindel. Jag skulle lära mig att älska dom också, för att de är hans.

Även om de ligger i din säng och kissar?
  • Anonym (Donna)
    nihka skrev 2024-03-09 11:17:08 följande:
    Även om de ligger i din säng och kissar?
    Högst sannolikt inte. 
  • Anonym (Hon)

Han jobbar hemifrån, så han är ju med dem i teorin, men de protesterar när de inte får uppmärksamhet. Hans jobb kräver fullt fokus på datorn.

Svar på tråden Hur löser vi det här?