• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-04 13:33:21 följande:
    Sex är inte en rättighet. Och ska inte heller bli en rättighet. att ha rätt till sitt eget liv och sin egen kropp väger tyngre än rätten till att få knulla alla dagar i veckan året om. förstår inte att det är så svårt för dig att förstå, är dun förståndshandikappad?
    Ja, det är ju så det är och inte krångligare än så. 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-04-04 13:40:27 följande:
    Mig för då gärna kalla för du. Jag har inte skrivit något av det där du påstår här.
    Och ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Det enda som har sagts är att ensamma män har fått råd om hur de kan göra för att lyckas träffa någon.
    Om du tar det som en uppmaning till våldtäkt så kanske du skulle ta reda på vad en våldtäkt faktiskt är.
    Jag menade att om det ska handla om våldtäkter när man ber andra att göra något så borde det handla om det när ni föreslår något.

Exempelvis vad hen skrev:Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär"

Hen klagar på att något är dåligt och att man ska göra något för man har eget ansvar 

• molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:25:53 följande:
    Man borde kunna säga det som hen sa fast man byter ut till att det ska vara till någon annan. 
    Hur menar du då?
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:47:01 följande:
    Jag menade att om det ska handla om våldtäkter när man ber andra att göra något så borde det handla om det när ni föreslår något.

Exempelvis vad hen skrev:Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär"

Hen klagar på att något är dåligt och att man ska göra något för man har eget ansvar 

Visa var i lagboken det står att det är en våldtäkt att föreslå tips på hur män ska bli mer attraktiva så de lyckas dejta. 

ser fram emot paragraf och stycke där det står att det gåt emot samtyckeslagen.

• molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:47:01 följande:

Den enda som har påstått att det handlar om våldtäkter när man ber andra att göra något är ju du.
    Så vad menar du egentligen med det?
    Vet du verkligen vad en våldtäkt innebär?
  • Anonym (Yummy mummy)

Men herre jisses. Jag kan inte låta bli.
    Det händer så mycket lustigt och intressant här.
    Var kommer alla dessa sexlösa filurer ifrån?  Jag hör aldrig såna här kommentarer i verkligheten. 

Någon skämta med mig aprillo?

• Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:02:53 följande:
    Och det är då ett privilegium om man andra får ha sex med en. 
    Ja, det kan man välja att kalla det. Det är ingen rättighet iallafall och bör aldrig bli det heller. Ingen ska behöva ställa upp på sex med någon de inte tycker om. Detta är naturvidrigt. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:04:16 följande:
    Då skulle man kunna säga att det er erat ansvar att anpassa er mer till männen så det blir lika mellan könen 
    Det beror på vad det är för män. Vi kommer inte att anpassa oss eller göra oss fina för några oattraktiva män. Och även män har ett ansvar att hålla sig snygga och socialt kompetenta om de vill ha flickvänner. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:06:19 följande:
    Och då handlar det om ett privilegium om en kvinna får bra valmöjligheter 
    Ja, det handlar inte om några rättigheter iallafall. Kvinnor har inte några rättigheter till sex de heller. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:09:21 följande:
    Och då är det obehagligt när ni inte kan acceptera ett scenario där män och kvinnor har liknade valmöjligheter när det handlar om sex. 
    Sex skulle inte vara en rättighet enligt er
    Nej, märkligt påstående från dig som jag aldrig yttrat.

Jag bryr mig inte om vad män har för valmöjligheter. De har ansvar över sitt eget liv och om de vill försöka göra sig attraktiva för kvinnor i syfte att öka sitt värde på partnermarknaden.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?