• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:32:59 följande:
    Våldtäkter enligt er uppstår när kvinnor får sämre valmöjligheter men det ska handla om något annat när män får det. 
    vad är en våldtäkt för dig? Är det en våldtäkt för en man att behöva förändra sig för att hitta kvinna med lagligt samtycke? Vad är våldtäkten? lagligt sex med samtycke är och kommer aldrig bli en våldtäkt. när någon tvingas ha sex utan lagligt samtycke är det en våldtäkt. förstår inte vad det är som är så svårt att förstå
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:43:05 följande:
    Det borde den vara och det är en försvinnande liten del av befolkningen som anser att det inte borde vara en rättighet  att besluta över den egna kroppen utan okej med att I rättvisans namn tillåta våldtäkt. Den del av befolkningen som tycker så sitter oftast bakom lås och bom och resterande på väg dit eller blir ensamma utan förhållande och partner då den egenskapen inte är eftertraktade.
    Sex utan samtycke är våldtäkt.
    Du får hänvisa till den källan där det står att det handlar om våldtäkter när män och kvinno får ha liknade valmöjligheter!? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-04 13:33:21 följande:
    Sex är inte en rättighet. Och ska inte heller bli en rättighet. att ha rätt till sitt eget liv och sin egen kropp väger tyngre än rätten till att få knulla alla dagar i veckan året om. förstår inte att det är så svårt för dig att förstå, är dun förståndshandikappad?
    Och då borde du inte heller i så fall ha några känslor när det handlar om sex 
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:20:59 följande:
    Så i lagboken så står det att du får lägga skulden på någon och att du får kalla det "skylla sig själv"?
    Men andra personer får inte föreslå hur kvinnor ska göra istället? 
    Varför ska kvinnor ha sex mot sin vilja med män de inte vill ha sex med? Varför?

varför är du emot lagligt samtycke? Kan du inte hitta partner med samtycke att du måste utnyttja en kvinna? Tänder du på att knulla en ovillig kvinna? gris
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:15:08 följande:
    Ni snackar om att något är fel, att man ska göra något för kvinnorna. 
    När man själv föreslår något så ska det istället handla om våldtäkter 
    Mig för då gärna kalla för du. Jag har inte skrivit något av det där du påstår här.
    Och ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Det enda som har sagts är att ensamma män har fått råd om hur de kan göra för att lyckas träffa någon.
    Om du tar det som en uppmaning till våldtäkt så kanske du skulle ta reda på vad en våldtäkt faktiskt är.
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:35:56 följande:
    Du får hänvisa till den källan där det står att det handlar om våldtäkter när män och kvinno får ha liknade valmöjligheter!? 
    Vi har samma valmöjligheter. Säga ja tack eller nej tack. vilka mer möjligheter finns det menar du?
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-04 13:35:40 följande:
    vad är en våldtäkt för dig? Är det en våldtäkt för en man att behöva förändra sig för att hitta kvinna med lagligt samtycke? Vad är våldtäkten? lagligt sex med samtycke är och kommer aldrig bli en våldtäkt. när någon tvingas ha sex utan lagligt samtycke är det en våldtäkt. förstår inte vad det är som är så svårt att förstå
    Och det handlar om att du tycker det är okej att ha egna känslor för sex när du gynnas av det 
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:36:47 följande:
    Och då borde du inte heller i så fall ha några känslor när det handlar om sex 
    Vad har känslor med det att göra? Oavsett om jag är glad, ledsen, arg eller kåt eller okåt så är inte sex en rättighet för det. det blir inte mer lagligt för att jag är glad och kåt om min partner är trött och okåt.

läs på om lagligt samtycke
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:42:34 följande:
    Och det handlar om att du tycker det är okej att ha egna känslor för sex när du gynnas av det 
    Mina känslor har inget med lagligt samtycke att göra. Eller hur påverkas lagligt samtycke utav mina känslor? Förklara vad du menar om du ska ljuga så förbannat
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-04-04 13:16:00 följande:
    Ni får klaga plus få ha en önska att olika människor ska ändra på sig själva för något. 
    Det får väl män också. Ingen har påstått något annat.
    Men när det för jämnan startas kvinnofientliga trådar där kvinnor skuldbeläggs för mäns ensamhet så tycker jag att man har rätt att klaga.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?