• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 18:48:40 följande:
    Det ska kallas medfödd rättighet till sex om en man är besviken sexuellt. 
    Det finns ingen sympati alls från eran sida 
    Förstår inte ens vad du menar här ovan. Nej, sex med en annan person är aldrig en rättighet för någon. Det är ett privilegium om någon tillåter dig att ha sex med dem. 
  • Auditanne
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 18:39:14 följande:
    Och med din logik så är det okej om kvinnor sänker sina krav. 
    Nej, det har jag aldrig varken sagt eller menat. Dålig är du på att tolka text ser jag. Tröttsam är du. 
  • Bejje

Har inte läst alla 88 sidor, men min poäng är att män och kvinnor ska dela på allt. Om det så är ansvaret för sex som de har eller barn eller allt annat.
    Spelar ingen roll vad TS skrev, det ska alltid vara lika ansvar om du frågar mig.

• Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 21:40:43 följande:
    Och vem påstår att kvinnor ska ha bättre valmöjligheter än män? Kvinnor har FLER möjligheter för det finns FLER män än kvinnor. Så HUR ska du lösa den ekvationen? och även om det skulle finnas FÄRRE män än kvinnor skulle jag välja frivillig ensamhet över att välja en man jag inte attraheras av.
    Man väljer inte någon man inte är attraherad av, det gör inte kvinna eller man.
  • Anonym (Hilfe)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 21:10:13 följande:
    Ni har föreslagit saker utan att det kallas våldtäkter. 
    Hur tänker du nu?
    Har jag missförstått på något sätt?
    En våldtäkt är resultatet av en sexuell handling utan samtycke.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:27:14 följande:
    Hur tänker du nu?
    Undrar jag med, det är ju det det är 
  • Anonym (Hilfe)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 21:10:59 följande:
    Den fördelen som kvinnor har är "inte inristat i någon sten" 
    Det borde den vara och det är en försvinnande liten del av befolkningen som anser att det inte borde vara en rättighet  att besluta över den egna kroppen utan okej med att I rättvisans namn tillåta våldtäkt. Den del av befolkningen som tycker så sitter oftast bakom lås och bom och resterande på väg dit eller blir ensamma utan förhållande och partner då den egenskapen inte är eftertraktade.
    Sex utan samtycke är våldtäkt.
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-04-03 23:10:43 följande:
    Förstår inte ens vad du menar här ovan. Nej, sex med en annan person är aldrig en rättighet för någon. Det är ett privilegium om någon tillåter dig att ha sex med dem. 
    Och det är då ett privilegium om man andra får ha sex med en. 
  • Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-04-03 23:08:27 följande:
    Nej. Jag ser det inte som ett problem att kvinnor har rätt att tacka nej till män de inte attraheras av. Även om det nu innebär att en del av er hamnar i incelfacket.

Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär.
    Då skulle man kunna säga att det er erat ansvar att anpassa er mer till männen så det blir lika mellan könen 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:27:14 följande:
    Hur tänker du nu?
    Och då borde räknas som att ni uppmanar till våldtäkter när någon person skriver det här. 
    "Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär"

Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?