• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 20:35:35 följande:
    Enligt din logik så får du inte heller ha någon åsikt över ditt egna privata-sexliv.
    Det kallas då rättighet till mäns kroppar om du klagar på männen eller hur sex ska fungera 
    Hur var det med tankeverksamheten? Jag får ha hur mycket åsikter jag vill om mitt eget sexliv. Jag får vara nöjd och jag får vara missnöjd. Jag får INTE kräva att andra gör uppoffringar för att jag ska bli nöjd. är det så svårt att förstå? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-03 20:34:49 följande:
    Det förslaget skulle alltså tillåta våldtäkt?
    Känns inte det lite sunkigt och rent motbjudande?
    Vill man vara säker på att få ha sex får man skaffa en flickvän vid namn Barbara och se till att en cykeltpump ingår i priset.
    Och då handlar det om våldtäkter när kvinnor har den möjligheten 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:38:00 följande:
    Vad har lagboken med det att göra? lögnare. Sex är inte en rättighet. Oavsett kön.
    Så det handlar inte om någon lag påstår du? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:39:50 följande:
    Hur var det med tankeverksamheten? Jag får ha hur mycket åsikter jag vill om mitt eget sexliv. Jag får vara nöjd och jag får vara missnöjd. Jag får INTE kräva att andra gör uppoffringar för att jag ska bli nöjd. är det så svårt att förstå? 
    Du skrev precis att man får inte vara besviken 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:39:50 följande:
    Jag bara svarade på det som du skrev 
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 20:38:13 följande:
    Att man kallar det "medfödd rättighet till sex" är inte samma sak som en våldtäkt.
    Det är hur man benämner något
    vad skulle medfödd rättighet till sex betyda tror du? det skulle betyda att du skulle kunna kräva en kvinna eller fitta när som helst, för din skull. Oavsett vad kvinnor vill. Det är en våldtäkt? Fattar du verkligen inte det? Motbjudande manssläkte
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 20:41:24 följande:
    Jag bara svarade på det som du skrev 
    nej för du fattar inte vad vi skriver. Läsförståelse är inte din starka sida
  • Anonym (Iq-fiskmås)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 20:40:23 följande:
    Så det handlar inte om någon lag påstår du? 
    Var i lagboken står det att sex är en medfödd rättighet? Var i lagboken står det att kvinnor och män har olika rättigheter? om du påstår sådant får du bevisa det. Vilken lag påstår du säger det som DU påstår? Lögnare
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-03 20:34:49 följande:
    Det förslaget skulle alltså tillåta våldtäkt?
    Känns inte det lite sunkigt och rent motbjudande?
    Vill man vara säker på att få ha sex får man skaffa en flickvän vid namn Barbara och se till att en cykeltpump ingår i priset.
    Om man föreslår förändringar och det sedan blir en förändring, det är inte samma sak som en våldtäkt.
  • Anonym (Hilfe)
    Anonym (Då) skrev 2024-04-03 20:36:51 följande:
    Så en våldtäkt uppstår när det istället skulle handla om män som har medfödd rättighet till sex? 
    Din hypotes är åt skogen.
    Ingen precis ingen har rätt till sex.
    Kvinnor som män.
    Det krävs ett samtycke från den man har siktet på. Saknas det så inget rummel i höet
    Livet är inte rättvist och utan samtycke pratar vi våldtäkt
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?