• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (Zigge)

Albert, du och dina grabbar får helt enkelt börja ligga med män för att ta ifrån dessa kräsna kvinnor makten. Då skulle dom allt få!

• Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-04-02 23:30:50 följande:
    Fast det du beskriver som "makt" handlar inte om att kvinnor bestämmer över män utan snarare bestämmer de över sig själva och vilka män de tillåter in i sina liv. Att kvinnor får fler erbjudanden handlar inte om makt utan om valmöjligheter som män frivilligt ger dem. 

Vi lever i nuet också. Att män förr i tiden felaktigt tog sig makt över kvinnor och behandlade dem som skräp är inte relevant i dagens moderna västländer.

Jag tänker inte känna nån tacksamhet för den "makt" jag har idag då jag ser den som en självklarhet och alltid borde ha varit det. 

Med tanke på hur vidrigt ensamma män beter sig på detta forum så har jag lite svårt att ha någon medkänsla för er förtvivlan. Bete er som folk och sluta äckla er härinne om det är sympati ni fiskar efter i denna tråd. 
    Då handlar det om att kvinnor friviligt väljer att ge en orgasm till personer de har sex med även om de själva blir utan det. 
  • Anonym (Då)
    Fast det du beskriver som "makt" handlar inte om att kvinnor bestämmer över män utan snarare bestämmer de över sig själva och vilka män de tillåter in i sina liv. Att kvinnor får fler erbjudanden handlar inte om makt utan om valmöjligheter som män frivilligt ger dem. 

Vi lever i nuet också. Att män förr i tiden felaktigt tog sig makt över kvinnor och behandlade dem som skräp är inte relevant i dagens moderna västländer.

Jag tänker inte känna nån tacksamhet för den "makt" jag har idag då jag ser den som en självklarhet och alltid borde ha varit det. 

Med tanke på hur vidrigt ensamma män beter sig på detta forum så har jag lite svårt att ha någon medkänsla för er förtvivlan. Bete er som folk och sluta äckla er härinne om det är sympati ni fiskar efter i denna tråd. 
    Då gäller det i övrigt också heller hur att det handlar inte om makt utan om valmöjligheter som kvinnor ger gratis till männen när kvinnor missgynnas? 
  • Anonym (Då)

Hur better du dig själv då?
    Du ser inte det som ett problem när män missgynnas 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-04-03 11:50:11 följande:
    Detta borde vara en självklarhet 2024. Bra skrivet
    Det kallas inte, "sex är ingen rättighet" när kvinnor klagar 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 11:38:06 följande:
    Det är inte makt att ha rätt till sin egen kropp. har inte du rätt till din egen kropp? Eller är din kropp allmän egendom? Något någon annan bara kan ta? eller är det självklart för dig att just din kropp är enbart din, men kvinnors borde vara för allmänheten? Grisiga åsikter. det är inte makt att ha rätt till sin egen kropp.

om männen vill ha ett ja får de väl bli bättre? Så kvinnor säger ja? Eller är sex en rättighet för män att kräva? det är patetiskt av män att känna maktlöshet, vanmakt och förtvivlan för att de nekas sex. Sex är inte en rättighet, så de har inget att vara besvikna över. dessa män behöver inse att de inte förvägras någon medfödd rättighet, sex är för de människor som hittar en laglig partner som ger lagligt samtycke. Svårare är det inte, sex är alltså inte för alla, och sex är inte en garanti eller rättighet.
    Och om det handlar om att sex är ingen rättighet och därför får man inte vara besviken, varför accepterar du då inte om du skulle få sämre förutsättningar och möjligheter? 
  • Anonym (Då)
    Det är inte makt att ha rätt till sin egen kropp. har inte du rätt till din egen kropp? Eller är din kropp allmän egendom? Något någon annan bara kan ta? eller är det självklart för dig att just din kropp är enbart din, men kvinnors borde vara för allmänheten? Grisiga åsikter. det är inte makt att ha rätt till sin egen kropp.

om männen vill ha ett ja får de väl bli bättre? Så kvinnor säger ja? Eller är sex en rättighet för män att kräva? det är patetiskt av män att känna maktlöshet, vanmakt och förtvivlan för att de nekas sex. Sex är inte en rättighet, så de har inget att vara besvikna över. dessa män behöver inse att de inte förvägras någon medfödd rättighet, sex är för de människor som hittar en laglig partner som ger lagligt samtycke. Svårare är det inte, sex är alltså inte för alla, och sex är inte en garanti eller rättighet.
    Så du blir aldrig besviken över något sexuellt? 
  • Anonym (EvoPsych)

Hej TS!

Du är det på spåren men det finns lite brister i din grundläggande förståelse över mäns och kvinnors psykologi.  Om du är intresserad av att lära sig mer kan jag rekommendera boken "why woman have sex" av en forskare inom evolutionspsykologi .
    Det finns också en väldigt intressant podcast som bla tar upp skillnaden mellan mäns och kvinnors "mating behavior".- beat your genes. 

Kolla efter de allra första avsnitten och kolla efter avsnitt med relevanta titlar för ämnet. 

Du säger att det är kvinnor som har makten- ja över sex,  men männen har makten över när det blir en relation... män vill ha mer sex med fler kvinnor,  kvinnor vill ha ett förhållande med en man som är dedikerad till bara henne...
    Ibland lyckas man kompromissa så att båda parter blir nöjda- när mannen är tillräckligt attraherad av den kvinnan för att vara beredd att ge upp att ligga med andra,. Och kvinnan får en relation och är så beredd att ha sex.

Lite grovt... självklart kan kvinnor vilja ha sex utanför relationen också.. Men i regel..

• Anonym (Då)

Det ska kallas medfödd rättighet till sex om en man är besviken sexuellt. 
    Det finns ingen sympati alls från eran sida 
  • Anonym (Då)

Du har svårt med empatin. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?