Inlägg från: Anonym (Terrycrewsftw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Terrycrewsftw)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-13 20:41:14 följande:
    ClumsySmurf gav dig ett bra svar nedan. Du har fått en förklaring så lägg ned ditt tjafsande nu. 
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 20:37:36 följande:
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.
    Fortsätter du med din gaslighting? Nej, det har han inte. Du har en upplevelse att jag kränker dig på något sätt då jag påpekar hur dina inlägg ser ut.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 20:37:36 följande:
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.
    Du anser att mitt antagande är felaktigt. Och kallar det för en ful taktik. Vad är orimligt med den slutsatsen egentligen?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 20:39:19 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
    Det är uppenbart. Man kan validera saker på många sätt. Nu validerar jag ditt inlägg exempelvis.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 20:39:19 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
    (En form av argumentationsfel för övrigt)
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:49:52 följande:
    Nu är du bara ute efter att tjafsa tror jag. Nej du kränker mig inte men sluta tillskriva mig dina hjärnspöken. 
    Har inte du förstått vid det här laget att tråden var en trainwreck från början? inget underlag för en seriös diskussion hur mycket du än vill förvandla och normalisera den till.

Här fortsätter du med gaslightingen.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:57:45 följande:

Nej jag vet inga män som tycker så.

Man är så van vid att många här spyr galla över män och kvinnor i allehanda situationer så det är nästan normaliserat. Jag tycker att både män och kvinnor här på FL bör fundera över hur de beter sig/ uttrycker sig emot det andra könet. 

Du bidrar till normalisering av hat i allra högsta grad. Varför verkar du förutsätta att det inte gäller dig?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:26:53 följande:
    Nej det gör jag inte men du bidrar i allra högsta grad till att försöka få det att låta som så. Du verkar blind för vad du precis just nu håller på med. 
    Skämtar du? Gaslightar du medvetet eller projicerar?
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:01:03 följande:
    Inte då. Rent trams och tjafs det du håller på med. 
    Det var tramsigt och tjafsigt skrivet av dig.

Kanske ska anstränga dig att ta ditt ansvar för att höja nivån på diskussionen (om du nu är det du är ute efter)
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 21:43:30 följande:
    Klart jag kan tycka men jag ser ingen mening med att upplysa denne om det längre. Personen är inte mottaglig för det. Du och några till strömmar ju jämt till och börjar upplysa denne om det. Mina kommentarer blir då rätt överflödiga. 
    Nejdå, dina kommentarer bidrar i allra högsta grad. (Som medhållare till ts naturligtvis)
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-13 21:46:15 följande:
    Undrar om du själv vet vad du svarar på för jag vet det inte? Vi tycks tala om helt olika saker. Jag talar om att vissa pojkar har svårt i skolan och går ut med underkänt i kärnämnen. Men dessa pojkar behöver inte alls hamna i gruppen ensamma män eller har problem med social interaktion. Som du säger, bra betyg är ingen garanti mot ensamhet. Däremot riskerar de en annan form av utanförskap, oförmåga att försörja sig lagligt då de har svårt att få jobb. Det är ett samhällsproblem även om du inte vill erkänna det.

Även en blind höna hittar ibland ett korn och förslaget om social träning är inte alls dumt. Å andra sidan är skolan i sig en social träning så det vore bättre att det funnits möjlighet till sådan träning även för äldre killar, 20-25, för de som har svårt att umgås med vänner och tjejer.

Men det är meningslöst att försöka diskutera förslag och åtgärder här, jag blir ändå bara nersablad, medvetet missförstådd och utsatt för ordmärkeri.
    Ville du inte föra en seriös diskussion om mäns ensamhet? Nu vill du vinkla diskussionen till att handla om pojkars betyg, kriminalitet och jobb. Du berättar att det är ett samhällsproblem och fortsätter med egenuppfunna argument som du själv argumenterar mot (påståendet att jag inte vill erkänna div samhällsproblem) Hittar du på det (och bakar ihop) för att få unga mäns ensamhet att låta som något jag motarbetar? Eller som samhället motarbetar?

Varför kan inte du starta en tråd om unga mäns dåliga betyg/ kriminalitet/ ensamhet utan att blanda i kvinnor som någon slags ansvarstagande/ skuldbelagda motvikt? Jag skriver gärna i den så du får höra mina åsikter.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM