Tecum skrev 2024-03-13 21:46:15 följande:
Undrar om du själv vet vad du svarar på för jag vet det inte? Vi tycks tala om helt olika saker. Jag talar om att vissa pojkar har svårt i skolan och går ut med underkänt i kärnämnen. Men dessa pojkar behöver inte alls hamna i gruppen ensamma män eller har problem med social interaktion. Som du säger, bra betyg är ingen garanti mot ensamhet. Däremot riskerar de en annan form av utanförskap, oförmåga att försörja sig lagligt då de har svårt att få jobb. Det är ett samhällsproblem även om du inte vill erkänna det.
Även en blind höna hittar ibland ett korn och förslaget om social träning är inte alls dumt. Å andra sidan är skolan i sig en social träning så det vore bättre att det funnits möjlighet till sådan träning även för äldre killar, 20-25, för de som har svårt att umgås med vänner och tjejer.
Men det är meningslöst att försöka diskutera förslag och åtgärder här, jag blir ändå bara nersablad, medvetet missförstådd och utsatt för ordmärkeri.
Ville du inte föra en seriös diskussion om mäns ensamhet? Nu vill du vinkla diskussionen till att handla om pojkars betyg, kriminalitet och jobb. Du berättar att det är ett samhällsproblem och fortsätter med egenuppfunna argument som du själv argumenterar mot (påståendet att jag inte vill erkänna div samhällsproblem) Hittar du på det (och bakar ihop) för att få unga mäns ensamhet att låta som något jag motarbetar? Eller som samhället motarbetar?
Varför kan inte du starta en tråd om unga mäns dåliga betyg/ kriminalitet/ ensamhet utan att blanda i kvinnor som någon slags ansvarstagande/ skuldbelagda motvikt? Jag skriver gärna i den så du får höra mina åsikter.