Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Anonym (Garv) skrev 2024-03-13 12:49:22 följande:
    Nämen titta, du har ju förslag. hur gör vi så att fler män vill förändra till dessa förslag? och att fler män aktivt vill driva dessa frågor politiskt? detta är den typen av åtgärder, inte starta 715 olika trådar om att kvotera kvinnor som vissa män gör. Reglera appar, och annan all möjlig skit som vissa ensamma män tror. Eller reglera abort. De åtgärderna kommer inte minska antalet eller procentandelen ensamma män. Så varför är det fler män som gapar efter sunkiga förslag? Än som faktiskt vill genuint vill förbättra för män? Hur många trådar på flashback eller familjeliv dyftar de förslagen du ger kontra de andra sunkigare förslagen?

Du blandar och ger nu. Du dömer alla män på grunderna av vad några få män gör på internet. Det är inte ens säkert att det är män bakom dessa nick på nätet, det kan vara människor av alla slag som endast har ett syfte, att provocera, uppvigla och skapa splittring. 

Statsministern har pratat om att se över killars situation. Likaså har sossarna vaknat och börjat rannsaka sig själva gällande killar/mäns situation. Det är några steg. 

• Postman
    Anonym (Garv) skrev 2024-03-13 14:23:59 följande:
    jasså? och vad kan sossarna ändra på? De kan föreslå mer manliga lärare exempelvis. Men hur många män vill bli lärare? Hur får man män att inse värdet i att exempelvis utbilda sig till lärare? Sossarna kan föreslå att fler pojkar/unga män borde få hjälp av bup, men hur får vi fler män till att utbilda sig till att jobba inom bup? Bup fungerar på många sätt uruselt idag till följd av fler behövande än tillgängliga resurser.

var är männens intresse i att förbättra för andra män? Så hur ska förslagen kunna mynna ut i handlingskraftighet? om sossarna skulle säga att de rekommenderar 50% män i skolvärlden. Ska de tvinga män att utbildas till lärare? ska antagningspoäng till lärarutbildning tas bort? ska män i skolan få högre lön än kvinnor?

varför sitter så många män passiva och väntar på studier från exempelvis sossarna, folkhälsomyndigheten och bara *hoppas på det bästa*. varför inte redan nu börja engagera sig?

Jadu, du pumpar ut frågor och som skrev tidigare så har jag inte någon universallösning. Klart man inte ska tvinga någon att jobba med något de inte vill, däremot kan man uppmuntra till att välja vissa yrken. Precis som man gör för att få in kvinnor i industrin idag. Som du säger så behöver BUP mer pengar och få in mer män. 

Som jag också skrev tidigare så kan ju lärlingssystem vara ett fall framåt. 

Vad tror du själv måste göras? 

• Postman
    Anonym (Garv) skrev 2024-03-13 15:08:55 följande:
    att män, som du, är med och bidrar till den förändring ni påstår er vilja ha. inte sitta passiva och vänta. Vänta på studier, vänta på sossarna, vänta på *någon annan*. Just nu, idag, i detta nu. Ser unga pojkar inga män som vill förändra och förbättra. Små pojkar lär sig av andra män att män ska vara passiva, att vänta på *att sossarna ska vakna*. för att lärlingssystem ska införas behöver det väl drivas politiskt? Finnas intresse för män (men också kvinnor) att gå lärlingsprogram. Måste finnas en marknad. Och.. det måste finnas lärare, men också yrken som lämpar sig som lärling. Vilka yrken tror du är lämpliga? hur många yrken finns det som inte kräver högre utbildning? Så vilket behov finns på arbetsmarknaden för lärling? har svårt att se vilka yrken där endast lärling vore nog. men du kanske vet en uppsjö av framtidssäkra yrken där högre utbildning är överskattat?
    De flesta män är inte passiva. Vår riksdag består till hälften av män. Många pojkar/män gör också bra saker men det finns förstås många sysslolösa pojkar/män som riskerar att halka efter och/eller hamnar på glid. Att istället sysselsätta dem är en win-win men då måste samhällets inställning och/eller skolan förändras lite tror jag.

Det finns massor med yrken som lämpar sig för lärling. Så gott som alla yrkesutbildningar genomfördes förr som lärling på en firma, man kunde sluta om man var skoltrött efter nian och sen ta anställning som lärling på en målerifirma eller liknande. Tyvärr kan jag känna man överutbildar människor idag. Man har gjort det fiiiint med långa fina utbildningar men egentligen (tycker jag) att det är många gånger är slöseri med tid. Utbildning är förstås bra men det har gått överstyr.

Det är massor med yrken idag som saknar yrkeskunnig folk men här måste det till stimulans från våra folkvalda. Som det är idag så ska det sparas, sparas och sparas och helst ska ingen betala skatt, klart vi får ett anorektiskt samhälle där fler och fler mår dåligt och/eller hamnar på glid och annat skit. Lägg sen till kassa föräldrar som inte sporrar sina barn så har du en bra grund för att vissa ungdomar är allmänt struliga. Killar mår dåligt och jävlas med andra och samhället, flickor mår dåligt och har ett svårt självskadande beteende, ja listan kan göras lång.
    Här finns massor att göra för både män och kvinnor, det demokratiska samhället har en liten utmaning här.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 14:57:41 följande:
    man kan känna sig ensam i en kärleksrelation också. kärleksrelation är något helt annat än känslan av ensamhet. Förväxla inte dessa.
    Absolut, håller med. Det är många som gör det idag för man fokuserar så förbannat mycket på status, pengar och en fin yta. Lägg till Facebook, Instagram, X och allt vad de heter, de sätter press så att folk stressas att tro att alla andra har det så mycket bättre, detta i sin tur gör att många män/kvinnor i relation glömmer bort varandra i jakten på lyckan och det perfekta livet...vad nu lycka och ett perfekt liv är, för samtidigt har de även svårt att tackla motgångarna som är och blir i vardagen.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 18:06:40 följande:
    Eftersom du höll med den kvinnohatande trådstarten så antar jag att du menar att kvinnor ska sänka sina krav så att lågstatusmännen går sitt. Det mår säkert kvinnorna bra av.
    Nej jag höll inte med TS helt, jag skrev:
    Ja det är sorgligt och det är synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar. Vet inte vad det finns för möjligheter till hjälp men jag tror att det med tiden kommer växa fram något.  

Jag har ingenstans sagt att kvinnorna ska sänka sina krav. Det är bara nåt du och några till har fått för er, ni läser in saker som inte stämmer alls.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 18:26:55 följande:
    Är killar exkluderade i skolan? Vem är det i så fall som exkluderar dem och varför? Hur tränar man killar i sociala sammanhang? Räcker det inte med att gå i skolan, hålla på med någon fritidsaktivitet och umgås med kompisar? Varför klarar killar detta sämre än tjejer?

Killarna har väl samma föräldrar som tjejerna, eller?
    Nej exkluderade är de inte men undervisningen passar dem inte som det är idag.
    Jag vet inte hur man tränar dem i sociala sammanhang, kan säkert proffs redogöra bättre för. Förr fick de flesta killar i alla fall göra lumpen, det var bra för många att komma ut, få lära sig arbeta i grupp, ta hänsyn osv, kanske något liknande. Jag tror att killar behöver mer idrott i skolan med, de har behov av att få göra av med mer energi än tjejerna. Idrott är väl en bristvara i skolan idag har jag för mig.

Killarna har oftast samma föräldrar ja men killar är många gånger mer krävande än flickor, pojkar mognar också senare vilket säkert bidrar mycket. Sen vet jag inte hur det är med allehanda diagnoser, har pojkar det mer idag och har de mer än flickor. 
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 18:49:16 följande:
    Om du inte håller med den kvinnohatande trådstarten då borde du rimligen inte heller svara ja på den. Rimligen så borde du då säga ifrån om lågstatusmän och kvinnors mobbande hånfulla kommentarer runt deras ensamhet om du inte håller med.

Naturligtvis drar jag den slutsatsen då.
    Jag svarade Ja det är sorgligt och det är synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar. Ja det var så jag svarade och till skillnad får några av er andra så jag brydde mig inte om det övriga tugget, det har vi hört så många gånger nu så jag valde att ignorera det istället.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 19:13:44 följande:
    Vilken undervisning passar inte killar? Vilken undervisning passar killar?

Så man kommer inte ut, lär sig att arbeta i grupp och ta hänsyn om man inte gör militärtjänst? Hur lär sig tjejer detta?

På högstadiet har eleverna Idrott och hälsa 280 min i veckan och det är fullt tillåtet att ägna sig åt fysisk aktivitet på fritiden.

Och vad är skillnaden idag jämfört med tidigare? Är pojkar än mer krävande nu, mognar ännu senare och har fler diagnoser än tidigare?
    Jag har inte svar på alla dina frågor. Du frågade vad som skulle till och jag gav uppslag på något som liknade det man fick lära sig i lumpen. Allt var förstås inte bra då men en hel del var det faktiskt, många killar behövde komma hemifrån, få lära sig lite disciplin, ta hänsyn och att arbeta i grupp.

Kanske är killar mer speedade idag i och med alla tv-data-spel tillgänglighet på godis, läsk osv osv, kanske killar har mer diagnoser som triggas i och med att alla ska in så snabbt på dagis, förskola osv. Killar kanske mognar än senare idag och varför flickor verkar bli allt mer disciplinerade vet jag inte. Någonting knas måste det ändå vara eftersom så många killar glider iväg eller inte kan klara sig riktigt längre.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 19:31:40 följande:
    Du förstår inte alls varför det blir reaktioner när du blundar för det kvinnohatande och istället tar upp att det finns så mycket manshat? Du förstår inte alls vilka signaler du skickar ut varje gång du gör så?
    Nej jag förstår inte det alls, jag ser inte det ni ser.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 19:43:24 följande:
    Märkligt! Men du märker iaf att det är vanligt att du får reaktioner på det?
    Klart jag märker och jag har funderat över det med men jag ser det inte lika dramatiskt som en del av er. Du får ju också reaktioner på det du skriver men du verkar heller inte inse.

Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM