Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-08 12:17:42 följande:
    Ja, det hade varit mycket vunnet om man kunde försöka föra diskussion i sak istället för att slänga epitet och lufta förutfattade meningar om en skribent. Men som du skriver i ett annat inlägg, vissa är inte intresserade av det, då de vill ha en anledning att tjafsa och bråka.
    Framförallt inte klumpa ihop. Bara för att någon håller med vänsterpartiet i någon eller några frågor så behöver man inte vara en genuin vänsterpartist. Många är så svartvita, man kan faktiskt föra diskussioner i olika nyanser med. Sen är det digitalt detta och här verkar finnas en del som går igång på att försöka provocera och uppvigla andra. Extremt få håller sig numera till sitt ordinarie nick just för att man har tröttnat på att bli etiketterad.  Nu kom vi från ämnet och nog sagt om detta.  
  • Postman

Japp tre trådar i syfte att röra om i grytan. Jag ser både mansförakt och kvinnoförakt i dessa trådar. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 13:34:54 följande:
    Jag förstår. Det är ganska naturligt. Den som har misogyna åsikter ser inte heller så allvarligt på andras.

Du ser också mer allvarligt på de som motsätter sig den misogyna trådstaten. DET ignorerar du inte...
    Inte då, det är ditt sedvanliga mantra. Totalt grundlöst.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 13:39:45 följande:
    "Röra om i grytan" Nej, rent hat.

Eller tycker du att Hitler "rörde om i grytan" också med sina uttalanden?

Återigen tar du i så du är blå. Att jämföra Hitler med inlägg på FL, ja tjena du.

nihka skrev 2024-03-08 13:43:34 följande:
    Vargen har varit här i över ett decennium och du klappar honom regelbundet. Huuur kan man vara så blind?

Ja du har ropat vargen kommer i snart ett decennium nu.  
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 13:55:00 följande:
    två trådar av samma TS, om syftet är att provocera så är det väl fel tråd att försöka ha en seriös diskussion i?

Klart man kan vara seriös i sina svar i en sådan tråd. Ser inga problem med det   

ClumsySmurf skrev 2024-03-08 14:11:41 följande:
    så kan det ju bli men när någon vill förbjuda abort på ren djävulskap kanske det är något djävulskap

Ja fast jag tror inte FL är starten precis. 
  • Postman
    Tecum skrev 2024-03-08 20:27:34 följande:
    Så tror jag också, konflikter är deras livsluft. Bägge sidor är engagerade och ser allt i svartvitt. Om det hjälpte att säga emot varenda inlägg som andas kvinnohat, inbillat eller verkligt, så skulle de trådarna minska. Istället är det tvärtom. Som du säger, samma skiva... 
    Sen är det ingen tvekan om att TS är en kvinnohatare, Trådstarten var någorlunda vettig, sen tappade han det helt. Kvinnorna påstår att män är målgruppen för TS` indoktrinering, kan stämma men i så fall har TS misslyckats. Dels är män förnuftsstyrda och går inte på illa formulerade provokationer, dels gjorde TS bort sig fullständigt när han började yra om abort, dels har de flesta män mammor, fruar/flickvänner och döttrar, varför i herrans namn skulle vi hata dem eller vilja dem eller andra kvinnor illa? Krigsrubrikerna håller inte.

Beklagar den mobbning du utsätts för av Nihka och hennes vän. Jag ´fattar inte varför de inte kan acceptera en annan åsikt om hur man bekämpar misogyni och varför de känner sig föranlåtna att använda ett så dömande språk? Deras egen taktik har ju misslyckats. Eller kanske just därför?

Precis. Varför skulle vi hata kvinnor eller vilja dem illa. Helt galet och jag håller med, krigsrubriker håller inte. 

Ja det är märkligt att det uppfattas så fel när man har en annan nyans på åsikten och taktiken men jag har blivit så van nu så bryr mig inte så värst. Jag lägger inte så mycket krut numera på FL eller inläggen. Vissa orkar jag inte ens svara längre men de brukar fortsätta att svara sig själva ändå långt efter. 

• Postman
    nihka skrev 2024-03-08 21:41:49 följande:
    Du förstår ju inte vanlig information så man får vara övertydlig.

Du ser. Du fattar fortfarande inte. Man måste  b o k s t a v e r a  u t det för dig. Man och (miss)nöjd har haft flera hundra konton och lika många Anonym (). Det är ingen som kommer utan finns och har funnits här i över ett decennium.
    Ja och en fluga gör ingen sommar. Tittar vi in här om ett decennium så kommer samma skiva säkert fortfara snurra. Som sagt, var försiktig med att ropa vargen kommer. 
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 21:41:23 följande:
    Det är inte starten på en seriös diskussion.
    Nja kanske men man kan svara seriöst för det, eller avstå.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 21:31:56 följande:
    Om du inte vill associeras, ta avstång isf att gnälla på de som tar avstånd.
    Jag har många gånger tagit avstånd men nu gnäller de som har tagit avstånd på mig ändå och då gnäller jag tillbaka. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 22:07:59 följande:
    I vilket inlägg i den här tråden har du tagit avstånd? Vad i uttalandet "Tycker mig se att det strömmar till minst lika många om inte fler toxiska manshatare. " anser du är ett avståndstagande?
    Jag har tagit avstånd i andra trådar. I just denna har jag hållit en mer helikopterbaserad åsikt. Ja det har strömmat till väldigt många toxiska manshatare, 98% verkar dock ha försvunnit lika snabbt som de dök upp. Det är en observation, inget ställningstagande om du/ni nu inbillade er det. Jag vill få fram att båda lägren håller på och göder varandra om och om igen.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM