Tecum skrev 2024-03-08 20:27:34 följande:
Så tror jag också, konflikter är deras livsluft. Bägge sidor är engagerade och ser allt i svartvitt. Om det hjälpte att säga emot varenda inlägg som andas kvinnohat, inbillat eller verkligt, så skulle de trådarna minska. Istället är det tvärtom. Som du säger, samma skiva...
Sen är det ingen tvekan om att TS är en kvinnohatare, Trådstarten var någorlunda vettig, sen tappade han det helt. Kvinnorna påstår att män är målgruppen för TS` indoktrinering, kan stämma men i så fall har TS misslyckats. Dels är män förnuftsstyrda och går inte på illa formulerade provokationer, dels gjorde TS bort sig fullständigt när han började yra om abort, dels har de flesta män mammor, fruar/flickvänner och döttrar, varför i herrans namn skulle vi hata dem eller vilja dem eller andra kvinnor illa? Krigsrubrikerna håller inte.
Beklagar den mobbning du utsätts för av Nihka och hennes vän. Jag ´fattar inte varför de inte kan acceptera en annan åsikt om hur man bekämpar misogyni och varför de känner sig föranlåtna att använda ett så dömande språk? Deras egen taktik har ju misslyckats. Eller kanske just därför?
Precis. Varför skulle vi hata kvinnor eller vilja dem illa. Helt galet och jag håller med, krigsrubriker håller inte.
Ja det är märkligt att det uppfattas så fel när man har en annan nyans på åsikten och taktiken men jag har blivit så van nu så bryr mig inte så värst. Jag lägger inte så mycket krut numera på FL eller inläggen. Vissa orkar jag inte ens svara längre men de brukar fortsätta att svara sig själva ändå långt efter.