Tecum skrev 2024-03-07 20:37:50 följande:
Nej jag ber inte de som kämpar mot kvinnohat att sluta! Det är ren lögn. Men jag tror att ni använder fel taktik, det är min åsikt. Folk som Svinstia eller vad han heter är legosoldater, topptränade från Flashback. De vill ha krig, tjafs, raderingar, avstängningar, kränkningar och personangrepp. Att spela på deras planhalva är dömt att misslyckas. De seriösa tröttnar och läser andra trådar, kvar är ni som krigar.
Du och Nikha drar alla ensamma och kärlekstörstande män över en kam. NI använder atombomber istället för målsökande robotar, ni skjuter på allt som rör sig. De som uttrycker sig modest och utan anklagelser ska inte bemötas på samma sätt som Svinstia.
Jag skrev flera seriösa och allmängiltiga inlägg om ensamhet i denna tråd utan att koppla det till kvinnor, Det är mitt sätt att bemöta de polariserade trådarna. Om flera hade hängt på hade vi kanske kunnat styra in tråden på ett annat spår. Det är min taktik, kanske är den också fel. Alternativet är att negligera trådarna, det är hatarnas största skräck. Men jag inser att det också kräver en del, ni är med rätta så engagerade och vill bekämpa misogynin.
Jag tror faktiskt att båda sidorna får energi av och delvis njuter av krig, tjafs, raderingar, avstängningar, kränkningar och personangrepp. Det verkar också uppenbarligen finnas de som njuter av att försöka håna/kränka män och de som njuter av att håna/nedvärdera kvinnor.
Säger vi andra ett enda ord som kan uppfattas som att det går emot de stridande är man för evigt dömd, här finns bara för eller emot, svart eller vitt. Det är så märkligt och samtidigt på ett sätt otroligt fascinerade. Det är som tv-serien hem till gården, man kan vara ifrån i veckor och månader och sen hoppa in i ett avsnitt och ingenting har egentligen hänt, samma gamla skiva som vevas om och om igen av alla inblandade.