Inlägg från: Anonym (Terrycrewsftw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Terrycrewsftw)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-13 10:42:14 följande:
    Man kan vara hygglig, skötsam och social och ändå av olika orsaker vara väldigt ensam och utan en partner. Generellt sätt så drabbar det män mer än kvinnor. 
    man kan känna sig ensam i en kärleksrelation också. kärleksrelation är något helt annat än känslan av ensamhet. Förväxla inte dessa.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 18:02:41 följande:
    De flesta män är inte passiva. Vår riksdag består till hälften av män. Många pojkar/män gör också bra saker men det finns förstås många sysslolösa pojkar/män som riskerar att halka efter och/eller hamnar på glid. Att istället sysselsätta dem är en win-win men då måste samhällets inställning och/eller skolan förändras lite tror jag.

Det finns massor med yrken som lämpar sig för lärling. Så gott som alla yrkesutbildningar genomfördes förr som lärling på en firma, man kunde sluta om man var skoltrött efter nian och sen ta anställning som lärling på en målerifirma eller liknande. Tyvärr kan jag känna man överutbildar människor idag. Man har gjort det fiiiint med långa fina utbildningar men egentligen (tycker jag) att det är många gånger är slöseri med tid. Utbildning är förstås bra men det har gått överstyr.

Det är massor med yrken idag som saknar yrkeskunnig folk men här måste det till stimulans från våra folkvalda. Som det är idag så ska det sparas, sparas och sparas och helst ska ingen betala skatt, klart vi får ett anorektiskt samhälle där fler och fler mår dåligt och/eller hamnar på glid och annat skit. Lägg sen till kassa föräldrar som inte sporrar sina barn så har du en bra grund för att vissa ungdomar är allmänt struliga. Killar mår dåligt och jävlas med andra och samhället, flickor mår dåligt och har ett svårt självskadande beteende, ja listan kan göras lång.
    Här finns massor att göra för både män och kvinnor, det demokratiska samhället har en liten utmaning här.
    Eftersom du höll med den kvinnohatande trådstarten så antar jag att du menar att kvinnor ska sänka sina krav så att lågstatusmännen går sitt. Det mår säkert kvinnorna bra av.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 18:14:22 följande:
    Nej jag höll inte med TS helt, jag skrev:
    Ja det är sorgligt och det är synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar. Vet inte vad det finns för möjligheter till hjälp men jag tror att det med tiden kommer växa fram något.  

Jag har ingenstans sagt att kvinnorna ska sänka sina krav. Det är bara nåt du och några till har fått för er, ni läser in saker som inte stämmer alls.
    Om du inte håller med den kvinnohatande trådstarten då borde du rimligen inte heller svara ja på den. Rimligen så borde du då säga ifrån om lågstatusmän och kvinnors mobbande hånfulla kommentarer runt deras ensamhet om du inte håller med.

Naturligtvis drar jag den slutsatsen då.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 18:26:55 följande:
    Är killar exkluderade i skolan? Vem är det i så fall som exkluderar dem och varför? Hur tränar man killar i sociala sammanhang? Räcker det inte med att gå i skolan, hålla på med någon fritidsaktivitet och umgås med kompisar? Varför klarar killar detta sämre än tjejer?

Killarna har väl samma föräldrar som tjejerna, eller?
    Nej, killar är inte exkluderade i skolan. Det läggs en hel del resurser på personer som av olika anledningar inte hänger med. Killar har samma förutsättningar som kvinnor att skapa sociala band. Jag förstår verkligen inte retoriken. Känns som att alla förklaringsmodeller bygger på att flytta bort saken från killarna, och hur produktivt är det.

I den här tråden så har vi som bekant läst en del kvinnohatande inlägg. Av någon anledning så finns det ett samband mellan ensamhet bland män och kvinnohatande. Jag undrar varför.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-13 18:45:32 följande:
    För en gångs skull en relevant fråga från dig.

Jag har inte full koll på dagens skola, våra barn är vuxna och det finns säkert de som har bättre svar. Men vad jag hört är dels skolans sätt att arbeta och lära ut mer anpassade för tjejer än killar. Då kan man tänka sig att t ex mer praktik och ett lärlingssystem redan på gymnasienivå skulle gynna både en del killar som annars bara strular, och få in fler personer i de hantverksyrken som lider stor brist på personal idag.

Det jag tror är än viktigare är att en gammaldags studiefientlig attityd lever kvar i vissa grupper. Jag växte upp i en sån miljö och dessvärre tycks dessa strömningar finnas kvar. Här har föräldrar och omgivning ett stort ansvar då killar gärna tar till sig att det är töntigt och mesigt att studera och försöka få bra betyg. Lever de sedan i en miljö med kriminalitet och ser de som glassar runt och strör pengar omkring sig utan att jobba blir de än mer påverkade.

Det finns också en övertro på att högre utbildning är enda väger till jobb och karriär, vilket kan få de som inte passar till det att ge upp i förhand. Samtidigt är grundutbildningen på mellan- och högstadiet satt på undantag, jag minns aldrig siffror men det är en skrämmande stor andel av de som går ut nian som saknar basala kunskaper i läsning och matte.   
    Bara för att någon är kriminell så betyder det inte att denne är en ensam man.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-13 19:31:40 följande:
    Du förstår inte alls varför det blir reaktioner när du blundar för det kvinnohatande och istället tar upp att det finns så mycket manshat? Du förstår inte alls vilka signaler du skickar ut varje gång du gör så?
    Det är uppenbart att det inte ignorerades alls. Man svarar inte ja på något man inte håller med om. Det är naturligtvis en del i en strävan att normalisera kvinnohat.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-13 19:06:08 följande:
    Jag talar inte om ensamma mär utan svarar på frågan varför killar klarar sig sämre är tjejer i skolan. Trots samma förutsättningar.
    Du vet väl att Nikha tog upp träning i sociala sammanhang. (Där pojkar inte blir exkluderade i) Det har ingenting att göra med pojkars skolresultat eller kriminalitet bland män. En man blir inte mindre ensam av bra betyg.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 19:51:00 följande:
    Inte då, det är bara nåt din hjärna har fått för sig. Trams.
    Vilken låg nivå på diskussion du för. Om du säger dig inte stå för kvinnohatande inlägg så borde du inte validera dessa. Det är ganska självklart.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 19:59:13 följande:
    Jag har förklarat för dig men du fortsätter att tjata vidare och du drar därmed ner nivån själv.
    Andra sätt att validera kvinnohatande inlägg är:
    -du har en poäng där
    -jag är intresserad av att föra en seriös diskussio (baserat på det kvinnohatande inlägget)
    -tänkvärt inlägg
    -det ligger något i det du säger

kanske något att tänka på (dvs höja nivån)
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-13 20:28:38 följande:
    Det har inget med att validera kvinnohat att göra, rent trams. Det är bara du som försöker tysta mig med allehanda härskartekniker. 
    Berätta gärna vilka härskartekniker jag använder mig av? Du gaslightar mig här. Har du reflekterar över det? Det är en härskarteknik.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM