Postman skrev 2024-03-13 18:02:41 följande:
De flesta män är inte passiva. Vår riksdag består till hälften av män. Många pojkar/män gör också bra saker men det finns förstås många sysslolösa pojkar/män som riskerar att halka efter och/eller hamnar på glid. Att istället sysselsätta dem är en win-win men då måste samhällets inställning och/eller skolan förändras lite tror jag.
Det finns massor med yrken som lämpar sig för lärling. Så gott som alla yrkesutbildningar genomfördes förr som lärling på en firma, man kunde sluta om man var skoltrött efter nian och sen ta anställning som lärling på en målerifirma eller liknande. Tyvärr kan jag känna man överutbildar människor idag. Man har gjort det fiiiint med långa fina utbildningar men egentligen (tycker jag) att det är många gånger är slöseri med tid. Utbildning är förstås bra men det har gått överstyr.
Det är massor med yrken idag som saknar yrkeskunnig folk men här måste det till stimulans från våra folkvalda. Som det är idag så ska det sparas, sparas och sparas och helst ska ingen betala skatt, klart vi får ett anorektiskt samhälle där fler och fler mår dåligt och/eller hamnar på glid och annat skit. Lägg sen till kassa föräldrar som inte sporrar sina barn så har du en bra grund för att vissa ungdomar är allmänt struliga. Killar mår dåligt och jävlas med andra och samhället, flickor mår dåligt och har ett svårt självskadande beteende, ja listan kan göras lång.
Här finns massor att göra för både män och kvinnor, det demokratiska samhället har en liten utmaning här.
Eftersom du höll med den kvinnohatande trådstarten så antar jag att du menar att kvinnor ska sänka sina krav så att lågstatusmännen går sitt. Det mår säkert kvinnorna bra av.