Inlägg från: Anonym (Terrycrewsftw) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Terrycrewsftw)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-07 23:59:59 följande:

Jag skriver att det är sorgligt och synd att inte mäns ensamhet tas mer på allvar. Jag försöker där få en seriös diskussion. 
    Nej jag ser inget kvinnohat i det, däremot ser jag att han ifrågasätter kvinnor och det ignorerade jag. 

Du validerade ts kvinnohatande inlägg genom att bekräfta "ja, det är sorgligt och synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar"

när ts har skrivit: "Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten."

för att nu (som jag förutspådde) påstår att det inte alls handlade om kvinnohat, antar att du tycker det är fakta att "lågstatusmän" får hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning då.

trådstarten vill diskutera ensamma män ur synvinkeln att allt är på grund av kvinnors inneboende ondska. Ditt första ord blir då "ja"

nu kommer ditt fortsatta svar på det här inlägget bli något i stil med "jag kan inte se kvinnohatet i ts" Allt för att curla hatet. Jag hoppas verkligen du kommer till insikt. Ts är ett polariserande troll, denne struntar i medlen för att uppnå splittring. Du är måltavlan.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    nihka skrev 2024-03-08 13:34:54 följande:
    Jag förstår. Det är ganska naturligt. Den som har misogyna åsikter ser inte heller så allvarligt på andras.

Du ser också mer allvarligt på de som motsätter sig den misogyna trådstaten. DET ignorerar du inte...
    Det är så frustrerande. 
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-08 17:30:55 följande:
    Jag väljer att inte skriva under mitt nick här, eftersom vissa gärna misstolkar och fultolkar med flit vad man skriver. Jag pratar inte om TS utan rent generellt. Vilka som vill ha en anledning att tjafsa och bråka får du vara observant på själv, det är ganska tydligt.

Misandri är ett minst lika stort problem som misogyni på forumet.
    Vad tror du dina insinuationer att jag ville döda folk är egentligen? Går under titeln: misstolkar, fultolkar och tjafs.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-08 20:27:34 följande:
    Så tror jag också, konflikter är deras livsluft. Bägge sidor är engagerade och ser allt i svartvitt. Om det hjälpte att säga emot varenda inlägg som andas kvinnohat, inbillat eller verkligt, så skulle de trådarna minska. Istället är det tvärtom. Som du säger, samma skiva... 
    Sen är det ingen tvekan om att TS är en kvinnohatare, Trådstarten var någorlunda vettig, sen tappade han det helt. Kvinnorna påstår att män är målgruppen för TS` indoktrinering, kan stämma men i så fall har TS misslyckats. Dels är män förnuftsstyrda och går inte på illa formulerade provokationer, dels gjorde TS bort sig fullständigt när han började yra om abort, dels har de flesta män mammor, fruar/flickvänner och döttrar, varför i herrans namn skulle vi hata dem eller vilja dem eller andra kvinnor illa? Krigsrubrikerna håller inte.

Beklagar den mobbning du utsätts för av Nihka och hennes vän. Jag ´fattar inte varför de inte kan acceptera en annan åsikt om hur man bekämpar misogyni och varför de känner sig föranlåtna att använda ett så dömande språk? Deras egen taktik har ju misslyckats. Eller kanske just därför?
    Det här är också en vanlig teknik, förutom medhållande ("trådstarten var vettig") så ska det vinklas till att hatet egentligen är riktat mot någon annan ("mobbning") allt för att få inlägget såsom trådstart: "Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten."

vara något fullt acceptabelt, postmans första ord som kommentar på denna är "ja" (om du inte förstår det så är det ett medhållande ord)

Du tycker trådstarten var vettig. Du validerar ts och hatet som står skrivet i den. Ensamma män är tydligen kvinnors fel. Inte något annat.

Förstår du inte själv att det är ett svartvitt tänk? Känner sig män ensamma (och då män tydligen är motsatsord till kvinnor) så behöver kvinnor tydligen vara direkt ansvariga över det. Inget snack om vänskapsband män emellan. Enbart kvinnor.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Postman skrev 2024-03-08 22:20:00 följande:
    Jag har tagit avstånd i andra trådar. I just denna har jag hållit en mer helikopterbaserad åsikt. Ja det har strömmat till väldigt många toxiska manshatare, 98% verkar dock ha försvunnit lika snabbt som de dök upp. Det är en observation, inget ställningstagande om du/ni nu inbillade er det. Jag vill få fram att båda lägren håller på och göder varandra om och om igen.
    Du har inte hållit en "helikopterbaserad åsikt"
    ytterligare ett sätt för dig att validera trådstarten som något neutralt och normalt. Ja, åtskilliga gånger i tråden så gör du ett ställningstagande. Jag tog upp ditt första inlägg som exempel.

.....För att sen klaga på manshateri. Helt i linje. Blir så förutsägbart ibland.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-08 22:09:12 följande:
    Du citerar mig medvetet fel, jag skrev att trådstarten var någorlunda vettig. Den delen som du skriver var den som inte var vettig. Trådstarten i sig, om ensamma män var högst relevant då FHM engagerar sig i frågan. Eller är FHM också kvinnohatare?

Jag har aldrig skrivit att mäns ensamhet är kvinnors fel, varför ljuger du? Nej, mäns ensamhet (eller kvinnors) är inget svartvitt tänk. Det är ett faktum och det finns olika nyanser av orsaker och följder. Ingen annan än du, Nihka och TS och hans (få) anhängare påstår att mäns ensamhet är kvinnors ansvar. Det är ni som validerar TS` påstående genom att ständigt lyfta fram och upprepa det och trycka ner det i halsen på alla som läser trådarna. Istället för att låta det vila i frid tillsammans med TS´ andra dumheter. 
    Som jag skrev tidigare, män låter sig inte indoktrineras av taffliga provokationer, lika lite som kvinnor gör det av ERA provokationer. 

någorlunda vettig" innebär att du tycker att trådstarten är "vettig" du betraktar då trådstarten som ett lämpligt underlag att föra en diskussion i FHM anklagar inte kvinnor så vitt jag vet för mäns ensamhet, så varför ska du validera trådstarten?

Vad gör du själv i tråden om du anser att det ska vila i frid? Du ville ju föra en saklig diskussion mitt i en kvinnohatartråd. Känns aningen bipolärt.

Varför behandlar du inte mig på samma sätt då? (Dvs ignorerar) Du kan ju fundera över det.

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-09 14:45:45 följande:
    För att jag håller dig på en högre och seriösare nivå är TS. Men jag börjar fundera på om jag verkligen har rätt där...

Trådstarten ger trots sina brister underlag för en seriös diskussion. Det som ska vila i frid är idiotinlägg som är helt gripna ur luften. Så det finns ingen motsättning i det. Men då ingen vill ha en seriös diskussion faller det och skiten blir kvar.

Vad ser du irl som får dig att tro att kvinnohatet ökar och är ett reellt hot? Och nu menar jag det som sker i verkligheten, i media och bland makthavare, inte på obskyra nätforum? Jag ser en sak och det har jag varnat för i ett antal inlägg på FL men varje gång blivit avfärdad. Det är en amerikanisering i synen på abort, precis det som TS ger uttryck för, men han gör det (lyckligtvis) så korkat att det motverkar sitt syfte.  TS outar sig som SD:are och Trumpälskare, i dessa kretsar finns ett tydligt mål att trycka tillbaka kvinnor till spisen. Ingen politiker i SD och KD vågar idag driva frågan, men den bubblar latent i partierna både bland gräsrötter och i ledet under toppen. Och Sverige har ju en ovana att ta efter all skit som kommer från USA.

Men detta kan vi stoppa om vi är medvetna och håller ihop. Vad ser du för hot?

Nej, trådstarten ger inte underlag för en seriös diskussion. Betrakta trådstarten som underlag för en seriös diskussion så bekräftar du även kvinnohatet. Då normaliserar man kvinnohat och bidrar. Jag tror ingen är så dum egentligen, utan alla medhållare har misogyna åsikter att börja med, därför vill de också låta såna åsikter passera. Du kallar trådstarten "vettig exempelvis. 

Jag har aldrig sagt att jag tror att kvinnohatet ökar. Jag tror att kvinnohatande trådar såsom denna är skapade för att polarisera och splittra. Kvinnohat är bara ett medel för att uppnå detta. Målet är inte att ta bort exv aborträtten. Då skulle det låta annorlunda såsom att "allt liv är värdefullt" eller annat. Som sagt, målgruppen är medhållarna, någon som innehar misogyna åsikter från början och curlar vägen framför retoriken "jag ser inte kvinnohat" "massa manshat" "jag vill föra en seriös diskussion" eller på olika sätt framstå sig själv som offret. Det sker antagligen inte medvetet. Jag förstår inte hur vissa kan vara så lättmanipulerade.

"Söndra och härska"

• Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-11 17:11:13 följande:
    Men om kvinnohatet inte ökar, vad är problemet? Då har TS och hans gäng misslyckats, precis som jag sagt. Du motsäger dig själv, först var dessa trådar jättefarliga och måste bekämpas, nu är det plötsligt inget problem för kvinnohatet ökar inte trots alla dessa farliga trådar? Precis som jag, Postman och andra sagt.

Jag tror de vill provocera i första hand, och polarisera debatten för att få bråka. De påminner om fotbollshuliganer. Splittring förstår jag inte, vilka ska splittras? Medhållare finns det inga, eller väldigt få. Normala män hatar inte kvinnor och några svamlande nättroll kan inte ändra på det.
    Varför tror du att jag sitter inne med kunskaper om kvinnohatsstatistik? Den här tråden och deras medhållare är ett problem. Du ser inget problem med att postman höll med trådstarten alltså? Naturligtvis inte efter du själv kallade den för vettig.
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-12 17:19:11 följande:
    Men varför unnar du inte män att få en kvinna, bilda familj och få barn? Det andra du nämner är förvisso viktigt, men om en man vill bli pappa krävs det en kvinna. Det underlättar absolut att träffa någon om man har ett bra socialt liv men det är ingen garanti. Och ett aldrig så bra socialt liv, bra jobb och många vänner ersätter INTE en kärleksrelation och egen familjebildning.
    Ville inte du föra en seriös diskussion om mäns ensamhet? Här verkar du lägga ansvaret för mäns ensamhet på kvinnor att de inte ska missunna män till partnerskap. (Med tanke på att föregående inlägg inte ens berör någon missunsamhet)
  • Anonym (Terrycrewsftw)
    Tecum skrev 2024-03-12 18:42:30 följande:
    Du försöker med en ny bluff när du som vanligt saknar argument. Jag lägger inget ansvar på kvinnor för mäns ensamhet, det sker bara i ditt huvud. Men jag reagerar på nedlåtande inlägg om att män inte förtjänar eller behöver ha en kärleksrelation utan ska nöja sig med att umgås med släkt och vänner.

(Oj) gav intrycket i sitt inlägg att män inte ska bry sig om relationer de ska nöja sig med att umgås med släkt och vänner. "Så allt handlar om att få en kvinna" skrev hon. Nej allt handlar inte om det men det är och förblir en viktig del i livet BÅDE för män och kvinnor. Och det där om att kvinnor ska ställa upp för mannens skull är bara så dumt att dra fram igen, ingen varken vill eller tror det. Det används bara för att trycka ner män i debatten.

Nu pudlade (Oj) och kanske missförstod jag. Men ingen av oss menade att kvinnor ska ställa upp eller har något ansvar för mäns ensamhet

Nu fortsätter du med din retorik där oj på något sätt ska menar att ensamma män inte förtjänar en kvinna. Du kan ju inte uppfinna argument och argumentera mot dessa. Oj, har inte heller pudlat heller. Ganska fult gjort.

Vem behöver andra att trycka ner ensamma män när du gör det så bra själv? (och skyller på andra)

Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM