Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 14:27:45 följande:
Det kan vara lite utmattande med de man inte riktigt vet var man har dom. Vissa känns det som man måste gå på tå för. Jag gillar när det känns avslappnat och självklart, enkelt. Man kan vara sig själv och det är kul. Senaste tjejen jag var kär i var väldigt uttrycksfull, var mycket det jag gillade. När hon var glad då såg man det tydligt. Var hon lite sur, då missade jag inte det heller
Tack för de orden!
Jag har inte tänkt på det så innan förrän nu, det har såklart bidragit till varför det varit extra jobbigt för mig med honom i den sitsen (och även andra situationer)! Då jag inte kunnat läsa av honom. Om inte ens jag kunnat det, och jag ska känna honom, då måste det ha varit ännu svårare för de här andra tjejerna. Han gjorde ingen någon tjänst genom att vara så där. Hans strategi sög. Big time.
Han har ofta förr sagt att jag är känslig, men bara som att det är ett problem, så förr i tiden använt det emot mig i bråk, precis som att jag överdriver eller läst in fel. Så visar det sig varje gång att jag gjort en rätt analys. Min känslighet har skyddat vår relation mer än han gjort från min sida. Jag vet att känsligheten kan bli till något dåligt då den gör mig mer sårbar, inför till exempel depression, vilket jag haft, tyvärr, och något som går i min familjs historik. Trodde aldrig jag skulle få något sådant, men sen åkte jag på det. Blev rädd också för att få det igen då den varit recidiverande/återkommande i min familj så behövde vara ärlig med vad som var fel i mitt liv, som jag vet jag bara dragit runt på.
Han säger aldrig så numera Äsch, det är bara för du är känslig! Du överdriver! Det var inte så!
Iaf, Inte efter jag sa att jag hörde mer hemma med någon då som var mer känslig, en som var som jag, för då tror jag inte vi hade haft samma problem vi haft. Jag låste mig också, gick inte till honom med saker och ting, för jag kände jag behövde skydda mig själv från honom nu. Han lärde mig det genom sitt sätt att reagera, gång på gång. Så ska det inte vara. Han borde ha varit den första jag skulle ha kunnat komma till. Men blir man behandlad så så slutar man upp med det. Han märkte det med då och led av det. Det tog för mycket kraft för mig att försöka igen, gå till honom. Jag gav upp den biten. Likaså för hans del, sa jag, han borde ha hittat någon som var mer som han. Vi älskade varann men det funkade inte. Han mötte mig inte.
Ingen annan klagade på att jag var särskilt känslig av mig eller negativ av mig, det var bara han. Det här var innan depressionen. När jag hade depressionen förstod jag att jag var mer skör, gråtmild, känslig, men inte så annars. Jag har haft många välfungerande relationer genom hela livet. De jag haft problem med är de som har problem med sig själva och kommer i ständiga bråk med andra. Annars flyter det på.
Jag har varit förutseende med att säga det här och det här kommer hända om det inte hänt redan (att hon skickar SMS till honom), stalking-tendenser (då kollar upp om mig, och vårt liv ihop) fick såklart rätt där med. Så för honom att säga, och tro, det här rörde bara honom, att han hade kontroll över situationen, var fel. Det var när han var bevisad att han hade fel, och jag rätt, som han då bad om förlåtelse. Inte innan. Han vägrade innan se det ur mitt perspektiv, för då såg han inte bra ut. Kunde se också i SMS konversationen (med hans samtycke) vad som hänt där (såvida inte något blivit deletat, men jag tror inte det då jag följt tiden). Jag ger aldrig lättvindigt min nummer till vem som men märkt de litar på mig så jag har hur många nummer, bara i kris jag plocka fram. Det har jag också märkt blivit en grej, varför har jag det numret. Korta svaret: För de litar på mig. De vet jag kommer använda det i en viss situation, inte annars.
Om jag varit TS hade jag väntat tills jag sett någon signal på att hon flörtar tillbaka, innan jag frågat om något nummer. Jag hade gjort något flörtigt alltså och sett först då hur hon reagerar. Är hon då inte flörtig tillbaka utan bara trevlig hade jag inte gått vidare med att fråga ut henne. Som tjej gav jag aldrig mitt nummer lättvindigt till andra, de fick kämpa för det, för jag vet ju inte vem de var, och jag tänkte att om jag ger numret nu, så tror han jag är lätt, och han tror jag ger det till vem som, jag ville det skulle kännas speciellt. Jag fick deras nummer, men ringde, SMS:a inte.