Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?

Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 10:50:57 följande:
    Jag säger bara att många ser på singlar så. Det är en varningssignal, nåt måste vara fel om man inte träffat nån. De bra är redan tagna.
    Du kan inte säga vad många tycker, du är inte talesman för "många". Skriv vad du tycker, det är den enda sanning du kan stå för. Du kan länka till en undersökning eller forskningsrapport men dina egna observationer betyder ingenting för någon annan än dig själv. 

Så: tycker du att det är något fel på de som är singlar? Är det fel på dom eftersom ingen har valt dom eller skrivit till dom på nätet? 
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 10:59:20 följande:
    Jo, det kan jag, och det gör jag.

Det är olika. Jag tycker inte att det är fel på mig som är singel. Jag tycker inte det är fel på många andra som är singlar, sen finns det andra där jag förstår varför de är singlar.
    Oj, vilket barnsligt svar. Du vet inte vad många tycker, du sitter inte på fakta som ingen annan har. 

Det brukar dessutom vara de med minst erfarenhet och visdom som är mest säkra på sin sak, det kanske stämmer hos dig?
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 12:13:16 följande:
    Många gånger kan jag se att jag verkar veta mer om hur människor funkar, än de som haft förhållanden. Och att jag har lärt mig mer hyfs och hur man respekterar andra människor, än de som haft förhållanden.
    Hur kan du veta mer om hur människor funkar om du inte känner dom? Vad bygger du den kunskapen på, vad de skriver här? Eller vad de lägger upp på Facebook?

En människa är mycket mer komplicerad än så, bara det att du tror dig kunna sätta en stämpel på en människa och tro att du vet allt säger att du inte vet mycket alls. Var är ödmjukheten? Ju mer kunskap, desto mer ödmjuk blir man inför människors komplexitet. En människa kan skrika och gapa på jobbet men så ser man honom på stan med sin sjuka fru och får genast mer förståelse för honom, en tonåring kan vara förbannat uppkäftig men så ser man blåmärken efter slag och förstår att det måste vara tufft, en människa skriver något klantigt här på FL men efter lite följdfrågor så får man en förklaring till orden.

Din upplevelse av något är inte en sanning för andra, bara för dig. Du har upplevt eller läst saker, skriv då att du tycker och anser men lägg inte orden i munnen på andra. Din upplevelse är inte andras.
Svar på tråden Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?