• Himmelsblåa Örnen

Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?

Går det verkligen inte att, till exempel försöka vara attraktiv mot en tjej som jobbar på ett kafé, där man är stamkund och har märkt att hon är både trevlig och van vid mig? Är det så himla viktigt att hon alltid måste vara utifrån någons kompis nätverk?

• Svar på tråden Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?
  • Anonym (mmm...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 07:26:42 följande:
    Och tjejer attraheras av gifta män.
    Inte alla. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:30:55 följande:
    Jaså?
    En gift man vore fullständigt otänkbart för mig.
    Vad ska jag med honom till?

Drama kan man få ändå om man så önskar.
    Ja.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (mmm...) skrev 2024-02-23 07:34:19 följande:
    Inte alla. 
    Nej, men många. En singelman måste vara sämre. Annars skulle han ha nån. En upptagen man är godkänd av andra kvinnor. Han måste vara bättre, eftersom han har nån.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 07:34:05 följande:
    Kanske är så. För mig är det så i alla fall.
    Förstår ju att det inte går, men vore jä***gt intressant att se hur du ser ut.
    De allra, allra flesta ser inte speciellt mycket yngre eller för den delen äldre ut, än de är.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 07:35:49 följande:
    Nej, men många. En singelman måste vara sämre. Annars skulle han ha nån. En upptagen man är godkänd av andra kvinnor. Han måste vara bättre, eftersom han har nån.
    Min partner var singel när vi träffades, hade varit mer eller mindre i tio år.
    Sen blev han min, och det kommer han att förbli.

Jag, som lovat mig själv att aldrig mer inleda ett förhållande blev blixtkär och allt jag lovat mig själv... gällde inte längre.

Det är inte för sent för dig heller, jag var över 50 när vi träffades. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:37:13 följande:
    Förstår ju att det inte går, men vore jä***gt intressant att se hur du ser ut.
    De allra, allra flesta ser inte speciellt mycket yngre eller för den delen äldre ut, än de är.
    Så kanske det är, vet inte.

Ja, men jag tar hänsyn och vill inte komplicera det för dig. Vet inte om du är upptagen, men risken är stor att du blir kär om du ser bild på mig. Alternativt så pajar det för andra män som vill träffa dig sen, då ingen kan mäta sig med mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:39:20 följande:
    Min partner var singel när vi träffades, hade varit mer eller mindre i tio år.
    Sen blev han min, och det kommer han att förbli.

Jag, som lovat mig själv att aldrig mer inleda ett förhållande blev blixtkär och allt jag lovat mig själv... gällde inte längre.

Det är inte för sent för dig heller, jag var över 50 när vi träffades. 
    Vad roligt, måste vara underbart när sånt händer Glad
    Ja, man kan ju hoppas i alla fall.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 07:27:48 följande:
    Jag ser också yngre ut än jag är, det säger alla. Däremot så var jag inte populär bland tjejer som du var. Men jag vågade ändå stöta på tjejer lite överallt.
    Grejen är ju den att när man uppnått  en viss ålder är det supersvårt för i alla fall mig att avgöra ålder på någon jämnårig. En del ser mer "härjade" ut en andra och en del har bra gener.
    Dock brukar alltid yngre och då menar jag de mellan 15-30 kunna avgöra att personen framför dem definitivt är äldre än dem och det är inte så många intresserade av även om nu personen råkar se yngre ut än vad den faktiskt är...

Jag som 50-åring är oftast mer öppen och intresserad av en "ungdomlig" 50-55 årig man än vad de flesta 25-åriga kvinnor är. Dock brukar tyvärr dessa män oftast vara patetiska och ytliga och de är ofta tämligen omogna...

Jag kan nog inte påstå att jag ser yngre ut än vad jag är, men däremot att jag ser helt okej ut för min ålder. Inga hängbröst, inte jätterynkig, inte en massa övervikt osv. Och bara för det finns en hel del 30-åringar som är i sämre fysiskt skick än mig så innebär ju inte det att jag ser yngre ut än dem.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 07:42:17 följande:
    Så kanske det är, vet inte.

Ja, men jag tar hänsyn och vill inte komplicera det för dig. Vet inte om du är upptagen, men risken är stor att du blir kär om du ser bild på mig. Alternativt så pajar det för andra män som vill träffa dig sen, då ingen kan mäta sig med mig.
    Haha, även om jag vore singel så har jag alltid haft svårt för att bli kär.
    Har varit kär tre gånger på närmare 60 år.

Så den risken ser jag som obefintlig. För övrigt är min man yngre än dig och kanske inte klassiskt vacker, men det vackraste för mig!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 07:43:35 följande:
    Vad roligt, måste vara underbart när sånt händer Glad
    Ja, man kan ju hoppas i alla fall.
    Jag, till skillnad från många här på sajten, hoppas att du hittar någon också.
    Har förståelse för att du emellanåt är bitter, men låt inte bitterheten bli din personlighet bara.

Det är aldrig för sent liksom.
Svar på tråden Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?