EnAnonumius skrev 2024-02-05 05:14:20 följande:
Nej jag påstod aldrig i mitt inlägg att det var du som drog upp om den boken. SÅ vad får du det ifrån?
Det du hade däremot skrivit i inlägg #158 car, citerar dig och dina egna ord:
"Det stod i boken. Eller har vi inte läst samma bok? Hon köpte cigg och sprit och fet utemat. Hon ansåg att det var så synd om henne att hon "behövde" det. De gyllene vågorna när spriten gick ut i blodet från magen, och vad det var..."
(slut på citatet)
Det var just ditt PÅSTÅENDE (i inlägg #158) om vad författaren gjort, enligt dig, som jag lade den kommentaren kring.
Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?
Mellan att kommentera "ditt påstående" och "dra in om en bok"?
Så frågan står kvar..
Och då måste man dra en direkt korkad slutsats att det är så "alla fattiga gör", bara för att författaren gjorde så ensligt dig?
Men jag kan utvidga det..
Har du objektiva källor som kan styrka ditt påstående om att det är väldigt vanligt.
Det är du som påstår, då ligger bevisbördan hos dig med. Så släng fram med objektiva bevisen som styrker dina påstående..
Lyxfällan, anekdotiska bevisföringar och artiklar från tidningar är inga objektiva källor att använda sig av som bevis.
Det skall vara riktigt hållbara objektiva undersökningar.
Du får väl läsa boken själv, den finns på folkbiblioteken.
Fast du vet lika väl som jag, att i Sverige är det redan bestämt i förväg vilka undersökningar som FÅR göras av offentligfinansierade organ (universiteten och olika statliga myndigheter, t.ex. BRÅ, SIFO) och vad de ska komma fram till. Undersökningsresultatet ska alltid vara politiskt korrekt.
En forskare FÅR inte komma fram till att t.ex. en viss invandrargrupp är mer belastad än svenskar, eller att barn som uppfostras av homosexuella par får några som helst problem, eller att det finns skillnader mellan mäns och kvinnors hjärnor - och därmed förmågor och talanger. Sådana resultat publiceras inte, och den forskare som skrev rapporten får sparken eller hamnar på någon elefantkyrkogård.
På samma sätt skulle ingen undersökning få publiceras, som kom fram till att ensamstående mammors barn skulle ha det hyfsat bra ekonomiskt, om mammorna bara kunde sköta sin ekonomi och prioritera sina barn.
Nu för två timmar sedan publicerade Expressen en undersökning från Alecta - som är ett fristående pensionsbolag, och därför inte ligger under förhandsgranskning från Staten - undersökningsresultat som visar att 60 procent av 67-åringarna har 90 procent av den inkomst de hade vid 60, samt att garantipensionärerna har det bättre än de haft det under livet innan, för att garantipensionen är generösare än socialbidraget.
Du kan räkna med att det kommer att bli storbråk om detta i media och sociala media idag och några dagar framåt, för detta med att pensionärer har det så dåligt, och att särskilt "fattigpensionärerna" är så väldigt fattiga (fast de fått det bättre än under livet innan då många av dem gick på soc, som sagt) är också en sådan där sanning som ingen får ifrågasätta.
www.expressen.se/ekonomi/pension/65-plussare-har-battre-ekonomi-an-man-kunde-tro/