• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-06-08 21:08:21 följande:

Jag vill verkligen inte bli ensam men han känns som att han är det enda jag har.
    Och jag mår kanske hellre skit men känner något än är ensam? 
    Fan vad ledsen jag är nu. 
    Vill bara att det ska vara över. 

Har du pratat något mer med psykologen?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 15:06:57 följande:
    Det är precis det jag gör. Jag behåller folk nära som egentligen inte gör annat än bryter ner mig för att JAG klarar inte av att vara elak mot dem. Och nu menar jag inte honom, utan andra. 
    Jag ger liksom aldrig upp, jag kämpar och kämpar för allt och alla. Och nu är jag så trött.

Jag hoppas att det var sista gången jag såg honom nu. Jag hoppas att han inte hör av sig igen. 
    Jag kan inte blocka för då känner jag mig som den elaka. Jag hoppas att det bara blir tyst så att inte jag behöver göra det. 
    Vet du,jag har varit lite likadan.
    Och är till viss del fortfarande.
    Men jag har lärt mig att man inte kan ta andra för givet.
    Att man också måste sätta sig själv i främsta rummet ibland för att kunna få må bra.
    Man måste inse att man inte kan vara alla till lags.
    Jag gick också i terapi och fick hjälp med detta.
    Jag hoppas att du också får den hjälpen.
    För du behöver inse att du inte är elak om du skulle tala om för honom att ni inte kan ses mer och sen blocka honom.
    Han tar ju bara av din energi. Det är det som gör dig så trött.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 19:18:56 följande:
    Tack. Jag är helt slut, jag orkar verkligen inte mer nu. 
    Jag förstår det.
    Men kan jag lyckas så kan du.
    Jag var helt mentalt slutkörd efter mitt förra förhållande.
    Idag är jag lyckligt gift med en annan man och vi har två barn tillsammans.
    Det tog mig ganska lång tid att nå dit,men det gick.
    Men du måste börja vara snäll mot dig själv och klippa alla band med den här mannen.
    Även om det känns svårt.
    Men han är inte bra för dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 08:08:33 följande:

Det hjälps liksom inte hur mycket jag vet att det inte är någon framtid,  det känns ändå som att det är jag som förstört.
    Borde inte visat att jag blev ledsen när vi skiljdes åt. Skulle ha låtsas att allt var som vanligt och inte sett så sur ut. Jag sa inget utan gick bara.
    Tänk om vi aldrig hörs igen? Och så fick vi ett sånt kasst avslut utan att ens säga hej då ordentligt. 

Du måste förstå att det inte är du som har förstört något. 
    Det är bara han som har gjort det.
    Och om ni inte ses igen så ska du nog bara vara glad.
    Du kommer att må bättre när han är borta ur ditt liv. Tro mig.
    Så länge han finns kvar i ditt liv så kommer du att få det svårare att glömma och gå vidare.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 18:06:05 följande:
    Jag är så klart seriös, jag känner mig som en skit. Vände bara ryggen till och gick för att jag blev ledsen. Bara för att han beter sig som en skit så behöver ju inte jag det. Säga hej då ordentligt är väl inte för mycket begärt?
    Jag vet att det måste få ett slut, men det hade varit skönt om jag kunde se mig själv i ögonen sen och säga att jo jag gjorde det jag kunde och jag var inte en småunge som sprang iväg och grät när det blev problem. 

Som det blev nu blev det ingenting. Förväntade han sig att jag skulle höra av mig senare? Kommer vi prata igen?
    Jag kommer inte höra av mig till honom, så mycket har jag lärt mig. Bästa vore om jag kunde låta bli att svara också. 
    Men om han beter sig som en skitstövel,varför ska då du vara trevlig mot honom?
    Tycker du att han har gett dig anledning att vara trevlig mot honom?
    Du har gjort allt och lite till och tacken du får för det är att han beter sig som ett rövhål mot dig.
    Du måste inse att du förtjänar bättre än så.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 21:03:18 följande:
    För att jag inte vill komma ihåg att jag gjorde fel. 
    Jag vill ha gjort alla rätt. Men alla rätt vore att inte ha påbörjat det eller i alla fall att ha avslutat det innan det gick åt skogen. 
    Som du själv skriver så borde du inte ha inlett något med honom från första början.
    Men det där vet du själv.
    Men till syvende och sist så är det han som har gjort alla fel man kan tänkas göra i regelboken. (Om en sådan hade funnits gällande relationer)
    Han bedrar sin fru och han lurar dig och sen beter han sig som en skitstövel efter allt du har gjort för honom.
    Han förtjänar inte din kärlek. Eller sin frus.
    Han måste ta tag i sina egna problem. Det kan inte du hjälpa honom med.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 22:56:32 följande:
    Jag undrar hur relationen mellan dem är. Vad pratar de om, hur mycket pratar de? Misstänker hon något? 

Han skulle behöva professor hjälp med sitt mående, och det kan jag inte ge honom.
    Hur deras relation är och vad de pratar om vet bara de. 
    Samma sak om hon misstänker något.
    Men även om hon skulle göra det så är det fortfarande han som har gjort mest fel här som den som är gift.

Ja,precis. Det är inget du kan hjälpa honom med.
    Och kanske behöver han bli varse det och sluta lägga sina problem på dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-11 08:09:21 följande:
    Jag är inte ens säker på att han är medveten om att han tynger ner mig, för honom är det så självklart att vara missnöjd. Jag tror att det han gillade med mig från början var att jag var så framåt och positiv, jobbade stenhårt och var nyfiken och äventyrslysten. Det är ju först sen, när han blev deprimerad som jag blev orolig och också nedstämd. Nu har jag psykisk ohälsa i bagaget så steget var inte alls långt, kanske hade jag hamnat i den här onda spiralen ändå så småningom, så jag skyller verkligen inte allt på honom. Det blev bara det som blev för mycket, gjorde att jag kraschlandade.
    Anonym (o) skrev 2024-06-11 00:08:11 följande:

Tror du att han bryr sig om du är sur eller ledsen? Och vad spelar det för roll om han trodde att du var sur?

Men jag tänker att med den personlighet du visat upp här i tråden så är jag rätt övertygad om att man, enbart med mycket illvilja, skulle kunna tolka det du beskrev som surhet.

Det kanske han inte är.
    Men han borde ju ändå,någonstans,förstå att om man beter sig som han gör och har gjort så kan man såra andra på vägen.
    Och då räcker det inte med ett "ryck upp dig".
    Han måste förstå att det inte är så "bara" att rycka upp sig när man är ledsen.
    Speciellt med hans egna historia med dåligt mående.
    I så fall så borde ju även han kunna rycka upp sig då och sluta bete sig som ett praktarsle.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-11 14:10:36 följande:
    Han är ju inte medveten själv om  sin psykiska ohälsa utan tycker det livet är orättvist och en naturlig reaktion på allt som går emot honom.

Jo, jag vet att mycket i hans liv inte är en dans på röda rosor just nu men många av sakerna är hans brist på konsekvenstänk som ligger bakom. Och säger man till han att han verkar sur/ryck upp dig/ta tag i det/för att må bättre måste förändra osv så är reaktionen att bli förbannad för det är inte så lätt och minsann  inte hans fel.
    Vilken drömkille va?

Jag tror att han kanske förstår att jag blir ledsen (tex när han ställer in med kort varsel efter att ha tjajat om att ses) men slår ifrån sig med att ja men det är ju så här vad ska jag göra. Ja, men vafan det är ju pga dig att jag är ledsen! Hur enkelt hade det inte varit att säga hej, jag är ledsen det här har hänt - jag förstår att du blir ledsen.
    Men nä, det är för mycket begärt. 

Jag hoppas jag kan ge upp nu. Borde gjort det för länge sedan. 
    Ja,han låter verkligen som en drömkille. ^^

Ja,jag hoppas verkligen att du kan ge upp snart.
    I ett förhållande ska man må bra.
    Inte behöva gå omkring och tassa på tå för sin partner.
Svar på tråden Han vågar inte