• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 11:49:51 följande:
    Han ställde in pga en sak som jag skrev. Han skrev att han var på väg (tar ett par timmar att komma till mig) och jag svarade att jag hade en grej men han fick så klart komma ändå. Och då sa han att han skulle skita i det och sen var det inte mer med det. Han vet att jag blev ledsen men skulle inte lägga två fingrar i kors för att trösta mig. 
    Det låter ju nästan som att han hade förväntat sig att få sex och blev sur för att du hade annat.
    Barnsligt,om du frågar mig.
    Och det visar ju då också vad du betyder för honom.
    Du är bara en sexdocka för honom. Inget annat.
    Jag menar inte att låta hård,men jag tror att det är den krassa sanningen.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 16:01:04 följande:
    Det är så märkligt för det var aldrig tal om att inte ha sex, utan bara att vi skulle behöva ändra planerna lite. 
    Och eftersom jag normalt är den med mer lust, eller jag har i alla fall alltid velat när han vill så får jag inte ihop den ekvationen. Men det spelar ingen roll, jag är lugnare idag och steget att faktiskt blocka honom är rätt nära. 

Jag vet ju att vid tidigare tillfälle när vi planerat att ses och han har rest till mig (när jag fortfarande trodde att vi skulle hålla det casual) har förvarnat om mens och han har kommit i alla fall, för det var inte för sex han ville träffas.

Nåja, nu blev det som det blev. Inte lika mycket tårar idag.
    Det låter som att du,i alla fall,sakta är på väg framåt.
    Jag tycker absolut att du ska blockera honom.
    Och försöker han då kontakta dig på andra sätt så förklarar du läget.
    Han måste förstå att han måste sluta leka med dina känslor.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-10 19:50:04 följande:
    Tänk så lätt det hade varit att agera i affekt och skicka iväg det där fan ta dig som ligger så nära till hands. Det är inte alltid bra att behärska sig och vänta på att känslorna ska lugna sig. 
    Det kan du gott göra,tycker jag.
    Han behöver få höra hur illa han beter sig,både mot dig och sin fru.
    Kanske skulle det få honom att sluta höra av sig till dig också så att du kan gå vidare med ditt liv.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-11 18:16:41 följande:

Jag är faktiskt lite arg nu. Inte ett ord på hela helgen, trots att han vet att jag blev ledsen. Det var HAN som ville ses på en helg som inte var optimal för mig, och han hade fått anpassa sig till mig lite. Det har hänt när jag har besökt honom att jag har fått åka hem en dag tidigare eller komma en dag senare för att något oplanerat dykt upp/han har varit på dåligt humör. Och jag har anpassat mig - varje gång. Ändrat mina planer, lagt ut ganska mycket pengar på resandet osv. Aldrig att han skulle göra det för mig. 
    Kanske att jag faktiskt blockar honom nu. Det ligger ganska nära. 

Och det säger väl en hel del om hur han är.
    Ja,jag tycker du ska blockera honom.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-12 09:19:17 följande:
    Jag har inget värde, det är velt helt tydligt nu?
    Jag har ingenting som håller mig fast, inget som jag tillför till någon annan. Är ingenting utom en börda för andra. Vad har jag? Min familj, som inte har något ut av mig. Som gärna talar om hur mycket jag förstör och vilken last jag är. Jag har ingen partner. Mina vänner bor för långt borta. Och ärligt så tillför jag inget där heller, de har sina liv som flyter på gott ändå. Mitt jobb? Visst, jag är lojal och hårt arbetande men det finns gott om människor som är bättre än mig på det här. Jag utnyttjar systemet i Sverige genom att ha samtal med en psykolog för att jag ska må bättre men till vilken nytta? Är man inte omtyckt så är man inte och vad skulle det göra för skillnad om jag börjar må bra och sätter gränser? Och om jag nu börjar må bättre är det ju ingen garanti för att jag skulle få något av det jag önskar. Jag börjar vara för gammal för barn, och för det behöver jag en partner. Och det finns mängder av kvinnor som är sötare, snyggare, smartare, trevligare än vad jag är så den möjligheten känns ju också försvinnande liten. 
    Jag har en gammal hund som inte kommer finnas för alltid. Och det var det. 
    Psykologer finns ju till just för att man ska få hjälp att må bättre.
    Och när man börjar må bättre så löser sig även andra saker med tiden.
    Jag trodde inte heller att jag skulle träffa någon efter att det tog slut med mitt ex som också sårade mig djupt.
    Men idag är jag lyckligt gift och har två barn.
    Du måste sluta trycka ner dig själv så här och inse att du faktiskt har ett värde.
    Var snäll mot dig själv!
    Våga ta kontakt med dina vänner och fråga om ni ska hitta på något.
    Kanske kan det vara skönt för dig att komma iväg ett litet tag och få tänka på annat.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-12 09:21:45 följande:
    Tack ❤️
    Men vad betyder det i det stora hela? Vad spelar det för roll om jag gör det för risken att vara ensam resten av livet är övervägande ändå, kanske är det bättre att ha kvar den här lilla lilla kontakten att åtminstone någon tänker på mig ibland. Även om det är av fel orsaker. 
    Så länge du har kvar den lilla kontakten med honom så kommer du att fortsätta må dåligt.
    Han kommer att såra dig gång på gång.
    Igen människa i världen är värd att gå omkring och ha ångest och må dåligt över.
    Han verkar,ärligt talat,vara en stor jäkla idiot.
    Och du förtjänar bättre,oavsett vad du själv må tycka.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-12 17:59:59 följande:

Tack för era fina ord, visst har ni rätt. 
    Jag tycker egentligen inte att jag i grunden har dålig självförtroende, jag tycker att jag har många fina egenskaper men när jag kör mig själv i botten så här så frågar jag mig om det kanske är så att jag har fel, jag kanske inte är så jävla bra för då borde det gå bättre för mig. Finns ju massor av tomtar därute som lyckas här i livet med familjer som älskar dem, så om jag inte har det betyder det att jag är en ännu större tomte än de?

Det har gått i perioder med självkänslan i botten och knackigt med en familj med psykisk ohälsa.  Och så bröt jag mig loss och allt gick så bra till jag träffade den här mannen som fick mig att känna mig älskad och att jag duger för första gången. Och så blev jag så jävla sänkt av att inse att jag inte alls gör det.

Den här helgen har varit jobbig. Inte så mycket för att han inte dök upp, jag blev faktiskt arg för första gången, utanför all skit som jag säger till mig själv- jag duger verkligen inte och jag skäms för att jag försökte göra det. 

Det är helt ok att känna så ibland.
    Alla har vi våra upp- och nedgångar.
    Men du måste sluta känna att du inte duger. Du ska inte skämmas.
    Den enda som ska skämmas är han som har fått dig att känna så här.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-27 07:39:22 följande:

Hej,
    Tänkte bara att jag skulle meddela er att han hörde av sig från ett nytt nummer och berättade att vi inte kommer ha kontakt mer och han önskade mig lycka till i livet.

Jag förstår inte varför han gång på gång  måste göra så här, varför går han i radioskugga och sen hör av sig lite då och då. Är det för att göra mig ledsen? Är det det aktiva målet? Jag förstår inte varför han gör så här, vad har jag gjort honom?
    Jag är så otroligt ledsen så ni anar inte, jag tyckte verkligen om honom och jag saknar honom så enormt. Jag vet att han har många brister men samtidigt så är det den första personen som fått mig att känna mig uppskattad, som lärt mig att våga visa känslor och våga tro på något. Jag kände mig så otroligt omtyckt och jag vill inget hellre än att han skulle hålla om mig igen och att jag fått hålla om honom.  
    Jag vet ju att det måste bli så här, men jag öskar så att det hade slutat på ett annat sätt. Att jag hade kunnat vara tillräcklig, att jag inte behövt känna att jag inte duger. 

Önskar att vi skiljts som vänner. 

Du ska inte fundera på vad du har gjort för fel. För du har inte gjort något fel.
    Det du borde funders på är varför du själv inte har gjort det här för längesen,och sagt att ni inte ska träffas eller ha kontakt mer och sen blockat.
    Det du borde göra nu är att blockera honom överallt. På alla telefonnummer han har kontaktat dig ifrån och på alla sociala medier,så att han inte kan kontakta dig igen. Så att du lättare ska kunna gå vidare.
    Och skulle han då försöka kontakta dig igen på annat sätt sp förklarar du för honom varför du har blockat honom.
    Låt honom inte leka med dig mer. Du förtjänar bättre och du är tillräcklig och duger precis som du är.
    Låt honom inte röra om i dina tankar och få dig att känna något annat,.
    Jag hoppas att du har fortsatt kontakt med din psykolog också.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-27 13:11:50 följande:
    Men att han kontaktar mig från en nytt nummer? Hur ska jag kunna värja mig från det? Jag tycker inte att jag är att förskylla just nu. 
    Du får väl blockera alla numer han kontaktar dig ifrån.
    Det är väl det enda raka. Han har ju hört av sig igen förr.
    Och det enda sättet för dig att få honom ur dina tankar och ditt liv är ju att blockera så att han inte kan kontakta dig.
    Så länge du inte gör det så är ju risken att det fortsätter så här och att han hör av sig igen. Och då kommer du aldrig vidare.
    Vill du verkligen ha det så?
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-27 14:21:43 följande:
    Nämen herregud,  ts har såklart gjort väldigt fel från start. Eller har du förtränt att mannen är GIFT?
    Ja,det är såklart fel. Och det vet redan TS om så det behöver jag inte påpeka för henne igen.
    Dessutom så är det väl han,som ärg gift,som bär det största ansvaret.
    Men det fel hon gör nu är att hon låter honom få fortsätta leka med hennes känslor och röra upp hennes liv och känslor.
    Att hon inte blockerar honom och kickar ut honom ur sitt liv för gott.
    Hon måste göra det för att kunna släppa taget på riktigt och gå vidare.
    Så länge han fortsätter kontakta henne så kommer han ju att fortsätta riva upp hennes känslor.
    Därför måste hon hindra honom från att göra det.
Svar på tråden Han vågar inte