Anonym (Deppig) skrev 2024-04-29 16:26:33 följande:
Nja, det är ju det jag inte gjort riktigt.
När vi började träffas så sa jag att jag inte var intresserad av upptagna män, men han var otroligt på. Pratade om att han träffat någon han ville vara med, skulle lämna sin fru. Tiden gick och det var inte rätt tillfälle (det kommer inte det vet jag) och jag blev mer och mer fast. Och sen bara försvann han.
Vi hade en jättefin tid och jag var så glad, var verkligen jättekär och utan att förklara sig från en dag till en annan så ville han inte ha kontakt. Krossade mig fullständigt.
Sen tog han upp kontakten igen och ville ses, frågade om jag ville bo med honom. För att sen försvinna igen.
Jag har inte satt något ultimatum mot honom, men JAG mår så fruktansvärt dåligt av att han håller mig på halster, velar fram och tillbaka. Jag måste sätta ett ultimatum för mig själv, ska jag fortsätta dansa efter hans pipa och vara lycklig när vi ses och förkrossad när han försvinner eller ska jag gå vidare med mitt liv och förhoppningsvis träffa någon annan?
Jag FÖRSTÅR om han väljer sin familj framför mig, det är hans fru. Mamman till hans barn. De har älskat varandra en gång i tiden. Men som det är nu har han inte valt, han leker med mina känslor och jag är för rädd för att förstöra för att säga ifrån.
Du förstör inget genom att säga ifrån.
Däremot så förstör du för dig själv om du fortsätter låta honom styra ditt liv.
Som du själv skriver så sätt ett ultimatum för dig själv.
Ska du fortsätta dansa efter hans pipa eller gå vidare och kanske träffa någon annan.
Jag föreslår det sistnämnda.
Fortsätter du dansa efter hans pipa så kanske du missar fler chanser att träffa en bra man.