Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

felicityporter skrev 2024-09-22 01:56:49 följande:
    Det är endast positivt att han blockat dig, du borde blockat honom också långt tidigare. Det kommer aldrig någonsin bli ni två, ni hade inget äkta och eran relation (om man ens kan kalla det för det) var bara ytlig och giftig.
    Det är mycket bättre att ni bägge blockar varandra och glömmer allt, då inget du kände var äkta.
    Vad han känt kan ingen utom han svara på, men vad jag känt vet jag mycket väl och det ska inte du uttala dig om.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-23 19:45:40 följande:
    Skrev inte alla utan 99 män av 100 typ. Så som han har betett sig så tyder det på att han aldrig menat allvar med ts tyvärr.
    Jag tror han fick en crush, blev förälskad helt enkelt. Men det gick över och var inte värt det i slutändan. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (J) skrev 2024-09-23 20:58:45 följande:
    Förstår inte heller varför du hänger upp dig så. Har vetat om ett par som haft en affär och man kunde se utanpå hur förälskad han var i henne. Ändå skilde han sig inte. Tror det är vanligare än man tror att människor som redan lever i relationer blir hejdlöst och plågsamt förälskade i andra men ändå stannar kvar. Varför kan man ju undra. Kanske är det inte så lätt att slita upp ett helt liv med barn och sociala kontakter. 
    Tack 
    Jag tror att i det här fallet så gick förälskelsen över. Kanske kvävd, kanske var det bara en crush.
    Anonym (o) skrev 2024-09-23 20:16:32 följande:
    ja det verkar ju som att han sagt en hel del som han inte menade allvar med. Kommer inte när han lovat osv. Så skulle inte ta så allvarligt på något han sagt till TS
    Sant
  • Anonym (Deppig)

Gissa vem som har hört av sig

• Anonym (Deppig)

Jag vet inte. Han låtsas som ingenting. Jag hade verkligen förberett mig på hur jag skulle hantera det - ett fuck you helt enkelt och sen blocka. Men varför är det så svårt? Jag förstår det inte ens själv. 
    Känner mig lugn dock, inte som att han kan rubba mig eller att jag ska känna något. Känner inte så mycket för honom faktiskt. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Namn?) skrev 2024-11-05 19:57:24 följande:

Heter han Christer Ts?

Du har frågat det förr och det gör han inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-06 09:48:08 följande:

Hur går det för dig/er?

Jaaaa du... vi har kontakt igen (så klart), men det känns ganska okej. Jag förstår ju att det inte kommer bli något. Han skriver nästan varje dag, något på morgonen och något på kvällen. Meningslösa meddelanden typ om vädret eller jobbet, och jag svarar platoniskt. 

Har hela tiden tänkt att jag inte vill klippa bandet för att det är jag som förstör då, trots att jag vet att det redan är så förstört det kan bli, men har insett att den verkliga anledning är att jag vill inte ge honom övertaget genom att erkänna att jag faktiskt har känt något. Visar man känslor är man sårbar och det tänker jag inte låta honom inse igen.
  • Anonym (Deppig)

Jag vet inte varför det är så svårt. En form av mental spärr.
    Jag har dejtat massor, verkligen försökt ta mig till andra människor men det funkar liksom inte. Visst är sex roligt och uppfriskande men jag känner verkligen inget för de som jag dejtar (jag har varit ärlig med det så det är ingen  som blir lurad). Men det skulle ju bara vara så skönt att bli kär i någon annan. Jag tänker inte på honom så mycket, ja nu när han har hört av sig så klart men inte på ett romantiskt sätt. Lite som en vän som kollar av läget då och då. Han, inte jag. Jag tar aldrig kontakt. 

Och att träffas är hur som helst för svårt nu, han jobbar inte längre så att han reser i jobbet utan bor hemma på heltid. Och det är också alldeles för långt bort för att det ska vara möjligt. 

Psykologen har jag kontakt med, men mina samtal har tagit slut. Det är begränsat iom att det är landstingsfinansierat och online. Han ville dock att vi skulle fortsätta ha kontakt sporadiskt, så istället för en gång i veckan kommer det bli ungefär en gång i månaden eller lite mer sällan. Vi fokuserar dock mer på annat, att det blev så här med den här mannen grundar sig ju så klart i andra trauman som behöver bearbetas. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-07 19:21:53 följande:
    Att dejta runt innan man är redo är inte särskilt smart. Eller sunt. Vänta med att dejta tills du är på en bättre plats, så ska du se att det går bättre.
    Varför inte? Jag tycker om människor och jag tycker om att ha kontakt med andra, det håller mig sysselsatt och det är inget jag lider av. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-07 19:54:03 följande:
    För att man bör klara av att leva sitt liv självständigt och inte använda andra som kryckor.
    Försöker inte stödja mig på någon annan, men komma out and about lite. 
    Jag förstår vad du menar, men jag vill inte ligga på soffan för evigt. (Ja, hobbys osv men du förstår vad jag menar)
Svar på tråden Han vågar inte