Inlägg från: Anonym (Ursäkter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ursäkter)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 16:39:34 följande:

Ja, ni fick rätt och inte jag.
    Han hörde av sig.
    Samma som sist, bara artigheter. Hur är det osv. 
    Jag har inte svarat, men problemet är att jag är helt nöjd att ha lite kontakt så där. Det är okej för mig, det som har varit jobbigt är när han tagit det längre (för att jag inte sätter gränser). Och om jag svarar är jag rädd att han så småningom kommer ta det längre igen och sen dra sig tillbaka och jag kommer få gråta på nytt. 

Jag är helt medveten om att han inte är relationsmaterial, opålitlig, självupptagen, UPPTAGEN, oförmögen att förstå mina känslor och allt annat. 
    Men det har varit skönt att ha lite kontakt, det räcker för mig. 

Fast den typen av kontakt står ju inte på menyn. Det vet du ju vid det här laget.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 16:53:42 följande:
    Jag vet! Och ändå kändes det så bra att han gjorde det, för sin egen bekräftelse, jag vet. Men jag blev ju också bekräftad. 
    molly50 skrev 2024-05-26 16:42:54 följande:
    Men det du måste inse är att så länge du fortsätter ha den kontakten med honom så kommer du att bli ledsen och få gråta.
    Du kommer att få det svårare att glömma och gå vidare.
    Du får inte vara så elak mot dig själv.
    Ge dig själv en chans att komma vidare i livet.
    Och det enklaste är att blockera honom helt och ta bort honom ur ditt liv.
    Kloka ord som vanligt.
    Att det kändes bra är ju totalt irrelevant eftersom det inte är något som han vill/kan ge dig. Du vet ju redan stegen, inte sant?

Hur går det med terapin?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 17:09:28 följande:
    Jag väntar fortfarande på nästa samtal, det är nästa måndag. Problemet är att när det är lite bättre, som nu, så känner jag mig bara gnällig och onödig. Det finns ju de som behöver hjälpen mer än jag, tänker jag. Och så känns det som att jag snackar skit. Nu vet jag ju att jag har rätt mycket mer att jobba på också, inte bara en trasig relation med en man, så förhoppningsvis så ska de här samtalen hjälpa mig att bli en stadigare människa som inte hamnar i de här avgrundshålen. Eller i alla fall lättare tar mig upp igen. 

Har haft ganska mycket annat (tråkigt) att tänka på så han har inte varit prioriterad i mitt huvud den senaste veckan. Blev förvånad när han skrev. 
    Kan ju upprepa stegen/mönstret ytterligare en gång då:
    Kontakten inleds (du mår bättre)
    Kontakten eskaleras.
    Kontakten avbryts (du mår skit).
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 17:18:56 följande:
    Ja, det här vet jag. Men tack för att du också hjälper mig ha koll :),
    Va bra! Dags att bryta den onda spiralen då kanske?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-26 17:26:45 följande:
    Jobbar på det :)
    Toppen! Vad gör du?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 08:08:33 följande:

Det hjälps liksom inte hur mycket jag vet att det inte är någon framtid,  det känns ändå som att det är jag som förstört.
    Borde inte visat att jag blev ledsen när vi skiljdes åt. Skulle ha låtsas att allt var som vanligt och inte sett så sur ut. Jag sa inget utan gick bara.
    Tänk om vi aldrig hörs igen? Och så fick vi ett sånt kasst avslut utan att ens säga hej då ordentligt. 

Tänk om ni aldrig hörs igen... Är du seriös? Snart är karusellen igång igen.

Vad säger din terapeut om detta?
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-10 18:06:05 följande:
    Jag är så klart seriös, jag känner mig som en skit. Vände bara ryggen till och gick för att jag blev ledsen. Bara för att han beter sig som en skit så behöver ju inte jag det. Säga hej då ordentligt är väl inte för mycket begärt?
    Jag vet att det måste få ett slut, men det hade varit skönt om jag kunde se mig själv i ögonen sen och säga att jo jag gjorde det jag kunde och jag var inte en småunge som sprang iväg och grät när det blev problem. 

Som det blev nu blev det ingenting. Förväntade han sig att jag skulle höra av mig senare? Kommer vi prata igen?
    Jag kommer inte höra av mig till honom, så mycket har jag lärt mig. Bästa vore om jag kunde låta bli att svara också. 
    Frågan var alltså: Vad säger din terapeut om det här?
  • Anonym (Ursäkter)

Enda gången du skriver här är när han kontaktat dig. Nästan som att du är stolt över det och vill berätta för oss. Men djupare vill du inte gå. Undrar varför ...

Sedan är det ju totalt irrelevant att du inte skriver först. Han vet ju att han har lindad dig runt fingret.

• Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 20:53:26 följande:
    Vilket är det djupare jag inte går? Jag förstår inte. 
    Jag blottar min själ här och skriver så mycket detaljer jag vågar utan att avslöja vem jag är. 
    Ja du, det verkar inte vara så mycket funderingar kring varför du saknar självkontroll. Du verkar mest fundera på när han ska höra av sig igen.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Tävling?) skrev 2024-07-08 21:24:12 följande:

Du vill ha pepp och medkänsla - av vem? Här finns många gifta kvinnor som kan vara frun till din älskare. Min uppfattning är att du är en egotrippad och empatilös person iklädd i en stor offerkofta. "You know, I'm so sensitive... You know, love me..."
    Genom att berätta för hans fru skulle du göra åtminstone en god gärning och låta kvinnan fatta eget beslut.
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper till sina medsystrar.

Ja, det är lite magstarkt att hon inte kan säga nej för att hon inte klarar att såra folk, men samtidigt har noll problem att fullständigt pissa på karlslokens fru genom att knulla hennes man.
Svar på tråden Han vågar inte