• Anonym (Less mamma)

Han vägrar ge tillbaka sakerna

Tonåringen har tagit med sig massor av saker till sin pappa som jag vill ha tillbaka, men han vägrar med orden "det är hennes och hon behöver dem här också". Dottern är autistisk och klarar inte gå emot pappans ord, så vad kan jag göra?

• Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna
  • Anonym (Casanova)

Att släpa färgpennor och hela bohaget mellan föräldrarna blir ohållbart. Inte fan kan ungen leva så spartanskt att färgpennor och inköp av liknande artiklar måste släpas mellan föräldrarna?

Se prylarna som förlorade men låt inte ungen ta med mer bohag till pappan. Ytterkläderna måste ju ungen få med sig men du ska ju med tillbaka.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (Casanova) skrev 2024-01-28 13:21:09 följande:

Att släpa färgpennor och hela bohaget mellan föräldrarna blir ohållbart. Inte fan kan ungen leva så spartanskt att färgpennor och inköp av liknande artiklar måste släpas mellan föräldrarna?

Se prylarna som förlorade men låt inte ungen ta med mer bohag till pappan. Ytterkläderna måste ju ungen få med sig men du ska ju med tillbaka.

Det beror väl på färgpennorna. Jag är själv autistisk, teckning är och var mitt stora intresse och en jul fick jag ett 120-pennor det Polychromos av min mormor och morfar. Hade en av mina föräldrar krävt att jag lämnade dem varannan vecka för att "de fanns i hemmet när de flyttade isär  hade jag blivit vansinnig. 
  • Anonym (Less mamma)
    Anonym (C) skrev 2024-01-28 13:17:25 följande:
    Det är just det jag menar. De har bestämt att TS ska betala de saker som ska användas hos båda föräldrarna och tas med emellan dem. Om pappan vill räkna in hårsnoddar i den kategorin så får han se till att dottern tar med sig dem tillbaka till mamman när hon ska dit.
    Nej, STORA saker ska jag stå för, inte vardagsgrejer.
  • Tow2Mater

Ni tjafsar om hårsnoddar, laddare och färgpennor?
    Jag trodde de flesta brukar ha flera uppsättningar av alla sådana småsaker. Typ en i varje rum minst.

• Anonym (Less mamma)

Saker FINNS på båda ställena och jag har aldrig sagt att hon får ta med sig det, tvärtom, hon gör det ändå. Hon är alltid fixerad vid det senaste hon fått. Hon har dubbletter, men tar med sig det ändå.

• Anonym (Less mamma)
    Tow2Mater skrev 2024-01-28 13:51:52 följande:

Ni tjafsar om hårsnoddar, laddare och färgpennor?
    Jag trodde de flesta brukar ha flera uppsättningar av alla sådana småsaker. Typ en i varje rum minst.

När allt ständigt åker dit trots att jag sagt ifrån och inte kommer tillbaka på grund av pappan ja. Laddaren kostar över 700... hårborsten är en dyrare den också.
  • EpicF
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 13:55:22 följande:
    När allt ständigt åker dit trots att jag sagt ifrån och inte kommer tillbaka på grund av pappan ja. Laddaren kostar över 700... hårborsten är en dyrare den också.
    Ni borde definitivt gå i familjeterapi. Snacka om att göra en höna av en fjäder. 
  • Anonym (f)
    EpicF skrev 2024-01-28 14:00:22 följande:
    Ni borde definitivt gå i familjeterapi. Snacka om att göra en höna av en fjäder. 
    Problemet är väl ändå pappan som inte låter barnet ta med sig saker till mamman...
  • Anonym (Less mamma)
    EpicF skrev 2024-01-28 14:00:22 följande:
    På vilket sätt då? Är det rimligt att allt jag köper hamnar hos pappan och aldrig kommer tillbaka?
  • Anonym (f)

en bra hårborste hos varje förälder känns rimligt

en laddare för 700 är väl aldrig rimligt, vad är det ens?

Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna