• Anonym (Less mamma)

Han vägrar ge tillbaka sakerna

Tonåringen har tagit med sig massor av saker till sin pappa som jag vill ha tillbaka, men han vägrar med orden "det är hennes och hon behöver dem här också". Dottern är autistisk och klarar inte gå emot pappans ord, så vad kan jag göra?

• Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna
  • EpicF
    Anonym (f) skrev 2024-01-28 12:33:19 följande:

TS text var lite förvirrande men det är nog småsakerna TS menar

Eller så är ts tonåring som är irriterad på sin mamma för att hon inte får lov att ta med sina saker till pappan... 
  • Anonym (Chill)

Låt henne göra som hon vill.

Du letar problem som inte finns.

• Anonym (Less mamma)

Nej det är pappan som stoppar henne att ta med sig det tillbaka och jo hon saknar det här. Det är inte mitt ansvar att utrusta henne med det hon behöver hos honom. Hon har redan sånt där som jag också köpt, men hon tar med sig det jag köper för att det ska finnas här också. Sluta läsa in saker som inte finns. Det finns ingen anledning att ta med sakerna och pappan använder det som ett sätt att göra det svårare för mig.

• Anonym (Lilli)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 12:53:34 följande:

Nej det är pappan som stoppar henne att ta med sig det tillbaka och jo hon saknar det här. Det är inte mitt ansvar att utrusta henne med det hon behöver hos honom. Hon har redan sånt där som jag också köpt, men hon tar med sig det jag köper för att det ska finnas här också. Sluta läsa in saker som inte finns. Det finns ingen anledning att ta med sakerna och pappan använder det som ett sätt att göra det svårare för mig.

Ibland får man svälja det och vara den bättre föräldern.

Mina barns pappa har inte träffat dem på 5 år, köper inget till dem och hör aldrig av sig. Betyder det att jag inte ska ge dem något för att inte han gör det?

Om jag var du hade jag åkt till något billigt ställe som typ dollarstore.
    Lagt 200 kr på färgpennor, papper, lite pyssel, hårsnoddar.

Sedan hade dottern fått ta med de sakerna till sin pappa så att hon har något där också. Då slipper hon ta med det andra du köpt och som du vill att hon ska ha kvar hos dig.

Det är pappan som gör fel men det är dottern som får lida. Var den bättre föräldern, ta inte striden. Då förlorar han även makten han har över dig.
  • Anonym (Less mamma)
    Anonym (Lilli) skrev 2024-01-28 13:02:36 följande:
    Ibland får man svälja det och vara den bättre föräldern.

Mina barns pappa har inte träffat dem på 5 år, köper inget till dem och hör aldrig av sig. Betyder det att jag inte ska ge dem något för att inte han gör det?

Om jag var du hade jag åkt till något billigt ställe som typ dollarstore.
    Lagt 200 kr på färgpennor, papper, lite pyssel, hårsnoddar.

Sedan hade dottern fått ta med de sakerna till sin pappa så att hon har något där också. Då slipper hon ta med det andra du köpt och som du vill att hon ska ha kvar hos dig.

Det är pappan som gör fel men det är dottern som får lida. Var den bättre föräldern, ta inte striden. Då förlorar han även makten han har över dig.

Som sagt, hon har redan där. Det är inte länge sen vi separerade och han tog i princip hela bohaget, så allt hon hade innan separationen är där. 

• Anonym (f)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 12:53:34 följande:

Så han går igenom hennes packning?
  • Anonym (Less mamma)
    Anonym (f) skrev 2024-01-28 13:10:21 följande:
    Så han går igenom hennes packning?
    Det räcker med att han säger att hon ska lämna det, hon vågar inte gå emot.
  • Anonym (f)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 13:13:03 följande:
    Det räcker med att han säger att hon ska lämna det, hon vågar inte gå emot.
    Inte kul. Svårt att göra något åt. Hans val att bete sig som en idiot och i längden skada deras relation.
  • Anonym (C)
    EpicF skrev 2024-01-28 12:16:44 följande:
    Busskort och ytterkläder är väl sådant man tar med sig från mamman till pappan när man byter vecka. Inget man vanligen har dubbelt av...
    Det är just det jag menar. De har bestämt att TS ska betala de saker som ska användas hos båda föräldrarna och tas med emellan dem. Om pappan vill räkna in hårsnoddar i den kategorin så får han se till att dottern tar med sig dem tillbaka till mamman när hon ska dit.
  • Anonym (f)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 12:09:30 följande:
    Saker jag har köpt för att det ska finnas här ska också vara kvar här. Jag ska inte behöva köpa massa nya hårborstar etc för att hon har någon fixidé att bara den nyaste är bra.
    En autistisk tonåring med separerade föräldrar= jo det är väl en utmärkt ide att låta saker som faktiskt passar finnas x2
Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna