• Anonym (f)

Han vägrar ge tillbaka sakerna

TS text var lite förvirrande men det är nog småsakerna TS menar

• Anonym (f)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 12:53:34 följande:

Nej det är pappan som stoppar henne att ta med sig det tillbaka och jo hon saknar det här. Det är inte mitt ansvar att utrusta henne med det hon behöver hos honom. Hon har redan sånt där som jag också köpt, men hon tar med sig det jag köper för att det ska finnas här också. Sluta läsa in saker som inte finns. Det finns ingen anledning att ta med sakerna och pappan använder det som ett sätt att göra det svårare för mig.

Så han går igenom hennes packning?
  • Anonym (f)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 13:13:03 följande:
    Det räcker med att han säger att hon ska lämna det, hon vågar inte gå emot.
    Inte kul. Svårt att göra något åt. Hans val att bete sig som en idiot och i längden skada deras relation.
  • Anonym (f)
    Anonym (Less mamma) skrev 2024-01-28 12:09:30 följande:
    Saker jag har köpt för att det ska finnas här ska också vara kvar här. Jag ska inte behöva köpa massa nya hårborstar etc för att hon har någon fixidé att bara den nyaste är bra.
    En autistisk tonåring med separerade föräldrar= jo det är väl en utmärkt ide att låta saker som faktiskt passar finnas x2
  • Anonym (f)
    EpicF skrev 2024-01-28 14:00:22 följande:
    Ni borde definitivt gå i familjeterapi. Snacka om att göra en höna av en fjäder. 
    Problemet är väl ändå pappan som inte låter barnet ta med sig saker till mamman...
  • Anonym (f)

en bra hårborste hos varje förälder känns rimligt

en laddare för 700 är väl aldrig rimligt, vad är det ens?

• Anonym (f)
    EpicF skrev 2024-01-28 14:14:13 följande:

Ts: Familjeterapi behöver ni för att kunna diskutera precis de sakerna och komma fram till en enhet utan detta ska gå ut över era dotter. 

Förstod du verkligen inte det? 

Vad skulle terapi hjälpa för en man som inte förstår att kontrollera vad sin tonåring tar med till sin mamma är fel, när det är prylar mamman har köpt`??
Svar på tråden Han vägrar ge tillbaka sakerna