• Anonym (Maltensson)

Otrohet eller ej

Är ett bra tag sen jag skrev här på forumet och ser att det ändrats en hel del sen sen sist men 

Jag och min fru har vart ihop i över 10 år, har gemensamma och egna barn (frus barn). Jag har alltid kommit mycket bra överens med mina ?bonusbarn? men naturligtvis har det också vart svårt bitvis att vara bonusfar. När vi fick gemensamma barn tärde detta mycket på vår relation, jag och min fru hamnade ofta i konflikter och mitt sätt att döva detta var genom alkohol. Sams ena dagen och gräl andra dagen och ingen som riktigt på allvar satte ner foten (det var ofta löst prat om att vi borde gå i terapi) bidrog till att min fru började skriva med en annan man på sitt arbete. Hon hittade sin ventil i att bli bekräftad av en annan man och jag fann min ventil i alkohol (helgdrickade)

Det hela kulminerade när jag hittade sms i hennes telefon där det stod att hon börjat få känslor för mannen på hennes jobb. Jag vart förtvivlad och konfronterade henne varpå hon nekade att hon hade några känslor för honom. Både jag och min fru kom överens om att gå till en terapeut. För min del var det jättebra att prata med terapeuten, jag ville verkligen jobba med mina tillkortakommanden och har sen dess i mångt och mycket ändrat mitt sätt att leva. Jag slutade dricka alkohol och började arbeta med mig själv. Min fru har vart mer skeptisk till terapi.

Min fru ville att vi skulle fortsätta leva med varandra och vi fortsatte med parterapin, och terapeuten förklarade att om ni ska leva ihop behöver den mannen som min fru haft kontakt med tas bort ur våra liv. Detta hade min fru väldigt svårt med, hon menade att eftersom dem jobbar med varandra behöver hon hålla kontakten. Vi kom överens om att hon inte ska ha någon kontakt utöver jobbet. Men det tog inte lång tid innan jag förstod att dem fortfarande skrev med varandra, hjärtan, puss-emojis mm, och det som var mest smärtsamt vart att min fru berättade väldigt privata saker om min och hennes relation samt om barnen. De tränade dessutom på samma gym.

Så här höll det på, min fru sa att hon inte hade några känslor men allt tydde på det. De skrev med varandra att de var själsfränder och jag fattade nu att hon verkligen var kär i honom. Men min fru kunde aldrig säga det till mig eller till vår terapeut.

Ett halvår senare ville min fru skiljas med anledningen att hon tyckte jag psykiskt misshandlat henne. Att hon sa detta är för att jag blev väldigt misstänksam mot henne, jag försökte få henne att berätta för mig vad som pågick och jag blev både arg, misstänksam, deprimerad och ledsen, alla mina dåliga sidor som kom fram var det hon la fram som argument till att skiljas. Detta var faktiskt skönt, att i alla fall få ett svar från henne även fast hon fortfarande nekade att hon var intresserad av sin kollega.

Jag försökte hjälpa henne att hitta en lägenhet och det vart lugnare hemma. Tiden gick och vi kom varandra närmare igen. Ingen skilsmässa togs ut och ca ett år efter jag konfronterade henne första gången bestämde sig min fru att bryta ?relationen? med sin kollega. Detta resulterade i att han blev mycket aggressiv och min fru började sakta förstå att denna man inte är så bra som hon trott.

Tiden gick, min fru jobbade fortfarande kvar på samma jobb med mannen och tränade på samma gym som mannen. Detta är något som jag inte vart så bekväm med, dels för att jag är orolig att deras intresse för varandra ska blossa upp igen, dels för att hennes kollega ska göra något elakt mot min fru. Jag vill inte säga till min fru att hon ska säga upp sig och sluta på gymmet, men det är tungt att hon har så ?nära? kontakt med den här mannen.

Min fru har under hela förra året hävdat att hon inte har någon privat kontakt med sin kollega, endast kontakt på arbetet. Hon har också vart väldigt tydlig med att denna man inte ska få komma in i hennes liv igen, att han förmodligen är en narcissist. Min fru har läst väldigt mycket om narcissister och pratat om deras beteenden. Jag har också frågat om hennes kollega har försökt kontakta henne och då fått svaret att min fru aldrig skulle utsätta sig för detta igen. Men så visade det sig nu att min fru visst skriver med denna man. Jag konfronterade henne åter igen, för säkert femte gången. Hon blev ledsen och menade att det beror på att hon vill hålla honom vid gott humör, typ. Det jag inte förstår är varför hon måste svara honom med hjärtan och likande. Om han nu är en narcissist så borde man väl verkligen inte uppmuntra honom till kontakt tänker jag.

När jag påtalar detta och frågar varför hon inte sagt att han kontaktat henne får jag till svar att hon var rädd att jag skulle bli arg. Till saken hör att hon ibland har berättat något om honom när hon kommit hem från jobbet och då har jag tyckt det vart bra, jag har inte blivit irriterad utan snarare tyckt det vart ett framsteg att hon är öppen och ärlig med mig.

Det känns som att den här jäkla gubben på hennes jobb aldrig försvinner ur våra liv!

Jag önskar att min fru bara kunde säga till honom att hon inte vill ha kontakt med honom, men min farhåga är att hon faktiskt tycker om att ha honom i sin närhet. 

Jag har bra lön, håller mig nykter och tar hand om hushåll här hemma samt är engagerad i barnen. Det min fru klagar på är att jag är spänd och tänker förmycket på hennes och kollegans kontakt. Jag hävdar att när hon har haft kontakt med kollegan så är det otrohet, hon har raderat sms och undanhållit detta för mig, och det som skrivs är både personliga saker och kontaktsökande med mycket hjärtan mm. Min fru håller inte med om att det är otrohet. Det är svårt att lita på det hon säger eftersom hon nekat så många gånger tidigare.

Jag älskar henne verkligen och hon är fantastisk på massor av vis och jag är glad att hon är mamma till mina barn, men hon har också många svårigheter som jag uppfattar att hon inte kan erkänna för sig själv. Hon är van från sin uppväxt att ?lägga locket på?

Hur ska man göra i en situation som denna? Är det någon som vart i en liknande situation?

Är det jag som överreagerar om att det är otrohet?

• Svar på tråden Otrohet eller ej
  • Anonym (jaha)
    Tecum skrev 2024-01-18 16:58:13 följande:
    Ja hon gjorde det klassiska misstaget att för att inte göra dig orolig och svartsjuk så smyger hon med kontakten. Vilket givetvis får helt motsatt effekt när du kom på henne.

Men vad vill du? Är det okej att hon har kontakt med honom om hon är öppen och ärlig med det? Eller ställer du hårdare krav? Var går din gräns innan det blir separation?
    Nja, fast det där klassiska misstaget har ju två sidor, det behöver ju inte vara av ren omtänksamhet hon höll det hemligt, det kan lika väl vara av egoistiska skäl. Folk smyger ju inte alltid med saker bara för att inte "oroa andra". Minst lika ofta är det något man gör med saker man är medveten om inte är ok.

Och svaret på frågan "är det ok att hon har kontakt med honom" beror väl kanske på vilket i vilket syfte de har kontakt, att ha kontakt med andra i ren vänskap och inget annat än vänskap är ju inte riktigt samma sak som att ha kontakt för att man är kåt/kär.

Jag är tex helt ok med att min sambo umgås bäst hon vill med vänner som BARA är vänner och inget mer än så, men skulle nog inte vara lika ok med att hon umgås med en snubbe som gärna skulle dra på henne på köksbordet vid första bästa tillfälle eller som hon är kåt/kär i. Då har ju umgänget ett helt annat syfte.
  • Anonym (jury)

Varför inte kräva att frun byter jobb och gym? Det borde ju vara punkt ett för frun för att återupprätta ett lite sargat förtroende och visa sitt engagemang för att fortsätta förhållandet, något som också terapeuten påpekade. När mannen visar aggressiva fasoner för att frun vill 'göra slut' är det ju uppenbart att det är en i varje fall känslomässig affär som har spårat ur. Och det är ju bara toppen av isberget som frun har visat fram.

Om hon inte självmant tar initiativ för att nollställa all kontakt med mannen, utan bara försöker manövrera runt med hjärtemojis åt ena hållet och förmildrande ord åt andra så att alla är glada, så blir det aldrig bättre. Lika bra att göra slut här och nu, istället för att vänta på att fruns affär spårar ännu mer ut.

Men oavsett vad som händer bör TS hålla fast i sina ändrade alkoholvanor eftersom alkohol verkligen inte är en vän i en s

• Anonym (Maltensson)

Hon har haft kontakt med honom för att hon inte vill få problem på jobbet har hon sagt. Han är enligt henne en person som blir besvärlig att jobba med om hon är kort mot honom. Det här är givetvis inte hållbart och det skadar ju våran relation att hon gör som hon gör. Jag har frågat henne om det är viktigare att ha kontakt med honom än att vi har en bra relation varpå hon säger att det är viktigare att hon och jag har det bra. Men jag tror verkligen hon har svårt att stå emot när han skriver till henne. 
    Min fru förklarade idag att han har skrivit till henne i perioder, och han vet direkt när hon har haft det tungt i sitt liv varpå han överöser henne med sympati och tips för att sen vara dryg mot henne när hon inte svarar honom lika mycket och då känner hon att det blir outhärdligt på arbetet (en väldigt liten arbetsplats). Jag tror det kan handla om hennes medberoende att hon gör som hon gör. Min gräns går ju egentligen vid att hon undanhåller att hon har kontakt med honom. Jag har sagt att jag kan stötta henne i hur hon ska hantera honom men oftast så tycker hon att jag överdriver. 
    En sak som är ganska väsentligt är att han tidigare har slagit sönder vår bil (polisanmäldes men lags ner) för att min fru satte ner foten mot honom, så att dem har kontakt frustrerar mig inte bara för jag tycker det tenderar till otrohet utan också för att jag vet att hon faktiskt kan hamna i knipa. Hon säger att han är narcissist och då borde man ju verkligen hålla honom kort och på långt avstånd. 

• Anonym (Maltensson)
    Anonym (jury) skrev 2024-01-18 18:54:08 följande:

Varför inte kräva att frun byter jobb och gym? Det borde ju vara punkt ett för frun för att återupprätta ett lite sargat förtroende och visa sitt engagemang för att fortsätta förhållandet, något som också terapeuten påpekade. När mannen visar aggressiva fasoner för att frun vill 'göra slut' är det ju uppenbart att det är en i varje fall känslomässig affär som har spårat ur. Och det är ju bara toppen av isberget som frun har visat fram.

Om hon inte självmant tar initiativ för att nollställa all kontakt med mannen, utan bara försöker manövrera runt med hjärtemojis åt ena hållet och förmildrande ord åt andra så att alla är glada, så blir det aldrig bättre. Lika bra att göra slut här och nu, istället för att vänta på att fruns affär spårar ännu mer ut.

Men oavsett vad som händer bör TS hålla fast i sina ändrade alkoholvanor eftersom alkohol verkligen inte är en vän i en s

Jag har påtalat för henne att det kanske inte är så dumt att byta gym och jobb, till en början ville hon absolut inte göra detta och svarade med att jag var kontrollerande. 
    Nu har hon självmant börjat prata om att byta jobb men gymmet vill hon inte byta. Vi bor i en stad där det finns alternativ på både gym och arbeten. 
    När jag föreslagit att jag kan köpa ett gymkort (jag vill gärna ta upp min träning igen) så tycker hon att det blir kontroll av henne igen. Jag tror att det kan vara positivt att om jag gymmar på samma ställe så blir det en avdramatisering av situationen, men visst är det så att jag också vill att jag ska kunna träna med min fru och inte den där jävla gubben. 

Att skippa alkoholen har bara fördelar så det kommer jag fortsätta hålla mig ifrån.
  • Anonym (jury)
    Anonym (Maltensson) skrev 2024-01-18 19:53:57 följande:

En sak som är ganska väsentligt är att han tidigare har slagit sönder vår bil (polisanmäldes men lags ner) för att min fru satte ner foten mot honom, så att dem har kontakt frustrerar mig inte bara för jag tycker det tenderar till otrohet utan också för att jag vet att hon faktiskt kan hamna i knipa. Hon säger att han är narcissist och då borde man ju verkligen hålla honom kort och på långt avstånd. 

Jesus, din fru tycker det är viktigt att hålla sig väl med en kollega som slår sönder eran bil. Kan du inte själv höra hur sjukt det låter?

Ni har normaliserat en helt sjuk situation. Denne man må vara narcissist med våldsamma tendenser, men din fru är så medberoende till honom, och du medberoende till henne. Det är bara du som kan bryta dödläget, genom att gå vidare med den separations och skilsmässoprocess som ni en gång påbörjade.
  • Anonym (Maltensson)

Jag håller helt o hållet med om att det är sjukt att hon tassar på tå för att gubbfan ska hålla sig i skinnet. 

• Anonym (jury)
    Anonym (Maltensson) skrev 2024-01-18 21:04:38 följande:

Jag håller helt o hållet med om att det är sjukt att hon tassar på tå för att gubbfan ska hålla sig i skinnet. 

Men en del av förklaringen är nog att en del av henne gillar när han håller på så där och slår sönder bilar Det blir till ett bevis för hur stora känslor han har för henne.

Men fokusera inte på henne eller på honom. Dom vill bara fortsätta med deras spel fram och tillbaka. Det är bara du som kan sätta stopp för det genom att avsluta förhållandet, dom trivs bra med status quo. När du väl gjort det blir det värst för henne.
  • Tecum

De tär fan inte klokt att hon vill fortsätta at stryka en sån jävel medhårs! Han är ju farlig och snarare psykopat än narcissist. Hon hade ju en given chans att bryta med honom för gott när han slog sönder bilen. Hon är som alla dessa brudar som inte lämnar en dålig relation trots misshandel och psykisk terror. Men det gör det svårare för dig att dumpa henne, då riskerar hon att råka riktigt illa ut.

Är ni säkra på att det var han som gav sig på bilen? 

• Anonym (XXX)
    Anonym (jaha) skrev 2024-01-18 12:57:15 följande:
    Driva henne i ramarna på honom är ett falsk påstående, hon går dit för att hon vill det med eller utan TS hjälp. Det är mer en fråga om hon ska kunna göra det ostört eller ej.

Att springa runt och försöka göra baklängesvolter och hålla sin partner nöjd 24/7 året runt med dagliga fotmassager och konstant uppassning som nån slags strategi för att förhindra att personen skiter i överenskommelser och gör dem den vill ändå är en extremt korkad strategi av många anledningar.

1) Vill personen göra det så kommer personen göra det ändå oavsett vad du gör

2) En gränslös människa som inte respekterar gränser kommer göra som den vill oavsett vad du gör

3) En person som inte är ärlig kommer du aldrig kunna lita på oavsett vad du gör

Otrohet har INGET mer relationen att göra, det har till 100% med individen och hur personen tänker, vad för slags värderingar personen har, hur personen hanterar saker att göra.
    Fast det där blir ju inte mera sant för att du skriver det i ALLA trådar om ämnet. Jag tror att det möjligen kan finnas ett litet antal fasta och redbara karaktärer, och då förmodligen med stöd i en religiös tro, som ALDRIG skulle vara otrogna. (Å andra sidan läste jag nyligen att Vatikanen hade kommit på att det porrsurfas från katolska prästers och till och med NUNNORS lägenheter, fast dessa i våra dagar har valt celibatet helt frivilligt... Påven fick hålla ett varnande tal om saken. Sexualdriften sliter hårt i oss!)

Men som sagt, dessa fasta och redbara karaktärer är en så liten grupp, kanske någon promille... För övriga handlar det om omständigheter.

Dels omständigheterna hemma: har partnern slutat träna och tvätta sig? Vill han/hon inte ha sex längre? Är passionen helt borta? Har det tidgare kärleksparet  förvandlats till Familjen AB?

...och dels förekomsten av en lämplig partner-in-crime. På arbetsplatsen, i det politiska partiet/annan förening, på gymmet, på kvällskursen, bland barnens kamraters föräldrar, lärare och dagisfröknar, bland grannarna. Finns det någon person där som är attraktiv och stämmer in på ens ideal, och som visar uppmärksamhet tillbaka, ger en allt det man inte längre får hemma? Någon som det tänder till med, någon som man plötsligt upptäcker att man är kär i - fast det inte var något man sökte? Och Himmel och Mirakel - han/hon känner likadant!

...och slutligen omständigheterna, som kan göra det lättare eller svårare att träffas och do the deed i praktiken. Har man ett arbete där man inte alltid är på kontoret under samma tider, utan är ute på fältet, arbetar oregelbundna tider och övertid, gör affärsresor med övernattning - så går det lätt. Ännu lättare nu när frun/maken ringer till mobilen, och inte till kontorets fasta telefon. Har man däremot ett arbete där man alltid är på plats på kontoret (whatever), kommer hem vid samma tid varje dag, partnern väntar med middagen klar vid det exakta klockslaget, och inga affärsresor förekommer... samt att partnern vet att man inte har några vänner - vilket gör att det skulle verka mycket konstigt om man plötsligt skulle "tillbringa en helg med grabbarna i en jaktstuga/med tjejerna på ett spahotell" - ja då blir det svårare. 

Om alla omständigheter verkar FÖR en liten affär... så skulle nästan alla människor ha det. I annat fall kan man gå genom hela livet och intala sig, att man aldrig varit otrogen för att man är en så högstående moralisk person! :Glad
  • Anonym
    Anonym (Maltensson) skrev 2024-01-18 20:04:23 följande:
    Jag har påtalat för henne att det kanske inte är så dumt att byta gym och jobb, till en början ville hon absolut inte göra detta och svarade med att jag var kontrollerande. 
    Nu har hon självmant börjat prata om att byta jobb men gymmet vill hon inte byta. Vi bor i en stad där det finns alternativ på både gym och arbeten. 
    När jag föreslagit att jag kan köpa ett gymkort (jag vill gärna ta upp min träning igen) så tycker hon att det blir kontroll av henne igen. Jag tror att det kan vara positivt att om jag gymmar på samma ställe så blir det en avdramatisering av situationen, men visst är det så att jag också vill att jag ska kunna träna med min fru och inte den där jävla gubben. 

Att skippa alkoholen har bara fördelar så det kommer jag fortsätta hålla mig ifrån.
    Är hon villig att byta jobb så är det ju bra, men det är inget en partner kan kräva.
    Sen skulle jag inte vilja träna ihop med min partner, träningstiden är min egentid och den är helig. Iofs har jag ingen galning som jag tränar ihop med... så jag förstår din tanke.
    Kanske hon är villig att byta gym om du inte samtidigt tvingar dig på henne som träningspartner?

Sen undrar jag hur man "hittar" ett sms i en annan människan telefon... vad har man ens där att göra?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (XXX) skrev 2024-01-19 08:52:13 följande:
    Fast det där blir ju inte mera sant för att du skriver det i ALLA trådar om ämnet. Jag tror att det möjligen kan finnas ett litet antal fasta och redbara karaktärer, och då förmodligen med stöd i en religiös tro, som ALDRIG skulle vara otrogna. (Å andra sidan läste jag nyligen att Vatikanen hade kommit på att det porrsurfas från katolska prästers och till och med NUNNORS lägenheter, fast dessa i våra dagar har valt celibatet helt frivilligt... Påven fick hålla ett varnande tal om saken. Sexualdriften sliter hårt i oss!)

Men som sagt, dessa fasta och redbara karaktärer är en så liten grupp, kanske någon promille... För övriga handlar det om omständigheter.

Dels omständigheterna hemma: har partnern slutat träna och tvätta sig? Vill han/hon inte ha sex längre? Är passionen helt borta? Har det tidgare kärleksparet  förvandlats till Familjen AB?

...och dels förekomsten av en lämplig partner-in-crime. På arbetsplatsen, i det politiska partiet/annan förening, på gymmet, på kvällskursen, bland barnens kamraters föräldrar, lärare och dagisfröknar, bland grannarna. Finns det någon person där som är attraktiv och stämmer in på ens ideal, och som visar uppmärksamhet tillbaka, ger en allt det man inte längre får hemma? Någon som det tänder till med, någon som man plötsligt upptäcker att man är kär i - fast det inte var något man sökte? Och Himmel och Mirakel - han/hon känner likadant!

...och slutligen omständigheterna, som kan göra det lättare eller svårare att träffas och do the deed i praktiken. Har man ett arbete där man inte alltid är på kontoret under samma tider, utan är ute på fältet, arbetar oregelbundna tider och övertid, gör affärsresor med övernattning - så går det lätt. Ännu lättare nu när frun/maken ringer till mobilen, och inte till kontorets fasta telefon. Har man däremot ett arbete där man alltid är på plats på kontoret (whatever), kommer hem vid samma tid varje dag, partnern väntar med middagen klar vid det exakta klockslaget, och inga affärsresor förekommer... samt att partnern vet att man inte har några vänner - vilket gör att det skulle verka mycket konstigt om man plötsligt skulle "tillbringa en helg med grabbarna i en jaktstuga/med tjejerna på ett spahotell" - ja då blir det svårare. 

Om alla omständigheter verkar FÖR en liten affär... så skulle nästan alla människor ha det. I annat fall kan man gå genom hela livet och intala sig, att man aldrig varit otrogen för att man är en så högstående moralisk person! :Glad
    Jag skriver samma sak i alla trådar när frågan kommer upp för att det är så det ÄR. Vore ju snarare konstigt om jag skrev olika saker för samma frågeställning i olika trådar. Att du sen gärna gillar att komma på fina ursäkter och bortförklaringar kring ganska självklara grejer och föredrar att snacka om undantag, önsketänkande, etc i varje tråd är ju upp till dig.

Att snacka omständigheter är jättepoppis när man på alla sätt ska försöka bortförklara otrohet, men likadant där, Alla springer ju inte runt och är otrogna trotts samma omständigheter och förutsättningar. Tar du 10 par som har samma omständigheter så kommer inte alla vara otrogna utan bara vissa, alltså kan man inte påstå att det är omständigheter som avgör hur folk agerar för då skulle ju alla agera exakt likadant under samma omständigheter och så är det ju inte. Det som avgör hur folk agerar är deras personlighet och värderingar.

Ditt resonemang är ungefär lika rationellt som att påstå att det är omständigheter som avgör hur en person agerar när den bli arg, och flippar personen totalt och ger sig på andra med klubba så är de omständigheternas ansvar inte personens ansvar eller val. Givetvis är det ett korkat resonemang för alla flippar ju inte totalt när de blir arga och gör man det så beror det på personliga problem hos individen och hur personen hanterar ilska, inte på omständigheterna.

Sen kan man ju absolut förstå att när man gör saker man vet inte är så fräscha så vill man ju inte gärna se sig själv som falsk, egoistisk och feg utan då vill man ju gärna skylla det på någon eller något annat och hävda att det var inte jag som medvetet valde att agera så trotts att jag hade kunna valt annorlunda utan det var annat/andra som FICK mig att agera så (omständigheter), typ...det var inte mitt val utan andra som fick mig att göra så Drömmer

Jag tycker inte man ska blanda ihop att folk inte gärna vill stå för sina mindre bra val och brister med fakta... fakta är att otrohet är ett medvetet val som var och en gör och något som alla inte väljer under samma omständigheter.
  • Shameless

Hon fjäskar för en annan man samt ljuger notoriskt, dessutom så respekterar hon inte dig och dina gränser och kallar dig kontrollerande. Var inte en dörrmatta, ha självrespekt och sätt ultimatum eller gör slut. 

• Anonym (FYI)
    Shameless skrev 2024-01-19 18:11:19 följande:

Hon fjäskar för en annan man samt ljuger notoriskt, dessutom så respekterar hon inte dig och dina gränser och kallar dig kontrollerande. Var inte en dörrmatta, ha självrespekt och sätt ultimatum eller gör slut. 

Precis!!!
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-01-17 19:16:51 följande:

Du kommer att driva henne rakt i armarna på honom som du håller på. Antingen accepterar du läget med risk att hon har fortsatt kontakt eller så skiljer ni er. Du kan inte kräva att hon bryter kontakten för det kan du inte lita på, snarare nästan vara säker på att det kommer ske igen. Om känslor uppstår mellan dem kan du inte påverka i den riktning du vill. Du skulle annars kunna prova att vara en bra och attraktiv make så kanske hon får upp intresset för dig igen.

Varför tror du att terapeuten som ändå jobbar med detta ansåg att de skulle bryta kontakten? Jo för det är det normala kravet vid denna typ av relationskriser. Klarar ens partner inte av det så får de skiljas.

Att anse att man ska få umgås med vem man vill är ett narcissistiskt beteende.

• Anonym (Gurt)

Din fru har en personlighetstörning, borderline eller narsisst variant. Hon har honom som reserv. Du kan be henne byta jobb men ditt Ditt äktenskap är kört.

• Anonym (Narcissa)
    Anonym (Gurt) skrev 2024-01-21 12:42:31 följande:

Din fru har en personlighetstörning, borderline eller narsisst variant. Hon har honom som reserv. 

Knappast. Den där frun låter mest svag och förtryckt av både dåren och TS, som har fått härja med alkoholbruk med mera i långa tider innan ens den andre mannen blev ett problem.

Hennes problem är att hon inte dumpar problemmän, inget annat.

Jag är en helt annan sort och jag kan lova att jag hade hanterat situationen radikalt annorlunda.
  • Waterproof

Låter för mig inte särskilt troligt att någon, narcissist eller inte, skulle flippa så pass att han slår sönder er bil om de bara haft "kontakt".
    Det begriper du väl att hon varit otrogen mot dig och haft en relation med den här mannen på alla plan.
    Han verkar farlig och trashar er bil och hon har inte bytt jobb för länge sedan. Det är klart att hon vill ha honom kvar i sitt liv. Hade hon inte velat det utan valt att satsa på dig och ert liv så är en sådan sak som att byta gym ingen stor sak.
    Var inte så naiv. Livet är för kort för att slösas bort på sådana här människor.

• Anonym (Mannen)

Det låter verkligen som om relationen till den där kollegan inte är bra och det är något mer som din fru inte vill berätta.

Och hade någon haft sönder våran bil så hade jag krävt att de inte hade någon kontakt längre. Jag hade själv konfronterat mannen och satt han på plats.

• Anonym (fdPåJakt)

Jag har själv varit med om flera relationsdrama med otrohet som anledning, så har lite erfarenhet av vad som kan hända. :)

Kollegan skulle inte gå bärsärkagång på bilen utan väldigt stor anledning. Antagligen handlar det om stor svartsjuka, trasig kärlek och känsla av svek hos honom pga din kvinna.

De har säkerligen haft en riktigt fin sexuell relation med varandra och troligtvis är barnen anledningen till att hon vill vara kvar hos dig... kanske också att kollegan inte kan erbjuda henne ett nytt liv så som hon skulle vilja ha det.

Du kommer nog aldrig att få svar från din kvinna om vad som hänt mellan dem, hon vill inte bränna sina broar; kanske hennes kollega är villig att berätta mer om du konfronterar honom på ett lugnt och sansat sätt.

Du kommer nog att få svårt att få sinnesro med den situation ni befinner i nu. Eftersom din kvinna inte vill göra förändringar så blir det ju svårt att lösa knuten. Hade jag varit i din sits, hade jag brutit relationen med henne och försökt hitta en ny kvinna att bli kär i... livet är så kort... man ska inte gå omkring och må dåligt; mycket bättre att skaffa sig ett nytt liv där man kan hitta lycka och få må bra.

Svar på tråden Otrohet eller ej