Inlägg från: Anonym (jury) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jury)

Otrohet eller ej

Varför inte kräva att frun byter jobb och gym? Det borde ju vara punkt ett för frun för att återupprätta ett lite sargat förtroende och visa sitt engagemang för att fortsätta förhållandet, något som också terapeuten påpekade. När mannen visar aggressiva fasoner för att frun vill 'göra slut' är det ju uppenbart att det är en i varje fall känslomässig affär som har spårat ur. Och det är ju bara toppen av isberget som frun har visat fram.

Om hon inte självmant tar initiativ för att nollställa all kontakt med mannen, utan bara försöker manövrera runt med hjärtemojis åt ena hållet och förmildrande ord åt andra så att alla är glada, så blir det aldrig bättre. Lika bra att göra slut här och nu, istället för att vänta på att fruns affär spårar ännu mer ut.

Men oavsett vad som händer bör TS hålla fast i sina ändrade alkoholvanor eftersom alkohol verkligen inte är en vän i en s

• Anonym (jury)
    Anonym (Maltensson) skrev 2024-01-18 19:53:57 följande:

En sak som är ganska väsentligt är att han tidigare har slagit sönder vår bil (polisanmäldes men lags ner) för att min fru satte ner foten mot honom, så att dem har kontakt frustrerar mig inte bara för jag tycker det tenderar till otrohet utan också för att jag vet att hon faktiskt kan hamna i knipa. Hon säger att han är narcissist och då borde man ju verkligen hålla honom kort och på långt avstånd. 

Jesus, din fru tycker det är viktigt att hålla sig väl med en kollega som slår sönder eran bil. Kan du inte själv höra hur sjukt det låter?

Ni har normaliserat en helt sjuk situation. Denne man må vara narcissist med våldsamma tendenser, men din fru är så medberoende till honom, och du medberoende till henne. Det är bara du som kan bryta dödläget, genom att gå vidare med den separations och skilsmässoprocess som ni en gång påbörjade.
  • Anonym (jury)
    Anonym (Maltensson) skrev 2024-01-18 21:04:38 följande:

Jag håller helt o hållet med om att det är sjukt att hon tassar på tå för att gubbfan ska hålla sig i skinnet. 

Men en del av förklaringen är nog att en del av henne gillar när han håller på så där och slår sönder bilar Det blir till ett bevis för hur stora känslor han har för henne.

Men fokusera inte på henne eller på honom. Dom vill bara fortsätta med deras spel fram och tillbaka. Det är bara du som kan sätta stopp för det genom att avsluta förhållandet, dom trivs bra med status quo. När du väl gjort det blir det värst för henne.
Svar på tråden Otrohet eller ej