Otrohet eller ej
Anonym (Maltensson) skrev 2024-01-18 20:04:23 följande:
Jag har påtalat för henne att det kanske inte är så dumt att byta gym och jobb, till en början ville hon absolut inte göra detta och svarade med att jag var kontrollerande. Nu har hon självmant börjat prata om att byta jobb men gymmet vill hon inte byta. Vi bor i en stad där det finns alternativ på både gym och arbeten.
När jag föreslagit att jag kan köpa ett gymkort (jag vill gärna ta upp min träning igen) så tycker hon att det blir kontroll av henne igen. Jag tror att det kan vara positivt att om jag gymmar på samma ställe så blir det en avdramatisering av situationen, men visst är det så att jag också vill att jag ska kunna träna med min fru och inte den där jävla gubben.
Att skippa alkoholen har bara fördelar så det kommer jag fortsätta hålla mig ifrån.
Sen skulle jag inte vilja träna ihop med min partner, träningstiden är min egentid och den är helig. Iofs har jag ingen galning som jag tränar ihop med... så jag förstår din tanke.
Kanske hon är villig att byta gym om du inte samtidigt tvingar dig på henne som träningspartner?
Sen undrar jag hur man "hittar" ett sms i en annan människan telefon... vad har man ens där att göra?