• fancyr

BIM februari 2024

fancyr skrev 2024-02-09 22:48:04 följande:
    Tack!!☺️ 
    det var nog något fel på testet som jag misstänkte. Kanske kunde ana ett streck nu på morgonen men inte säker. Jag ska inte testa förrän efter äl 11 nu haha
    😆🔫
  • fancyr
    Hsim skrev 2024-02-10 06:06:24 följande:
    Jag satt precis och funderade undra om jag ska testa, bara lite, vad kan de skada mer än blankt för att det är för tidigt, men de kan ju också visa mini lite. Jag är på ÄL +7-8kanske😂 Men då kanske jag ska låta bli. 

NC tror ju min mens kommer om två dagar, då jag tidigare cykler har haft alldeles för kort lutealfas. Jag hoppas mensen inte kommer på måndag, skulle jag inte vara gravid känns det positivt om den skulle vänta några dagar ändå, så kanske jag börjar få bättre cykler. Kanske att jag kan tacka bidrottninggelen för det. För just nu är ju min BIM 9-10dagar +ÄL 😅
    Sådär med facit i efterhand hade jag nog väntat 😅
    hoppas du får längre lutealfas, det är bara positivt 
  • fancyr
    Cececilia skrev 2024-02-10 06:13:15 följande:
    Tack så mycket 🥰 hoppas bara det stannar hela vägen 🙏
    Hsim skrev 2024-02-10 06:06:24 följande:
    Jag satt precis och funderade undra om jag ska testa, bara lite, vad kan de skada mer än blankt för att det är för tidigt, men de kan ju också visa mini lite. Jag är på ÄL +7-8kanske😂 Men då kanske jag ska låta bli. 

NC tror ju min mens kommer om två dagar, då jag tidigare cykler har haft alldeles för kort lutealfas. Jag hoppas mensen inte kommer på måndag, skulle jag inte vara gravid känns det positivt om den skulle vänta några dagar ändå, så kanske jag börjar få bättre cykler. Kanske att jag kan tacka bidrottninggelen för det. För just nu är ju min BIM 9-10dagar +ÄL 😅
    håller tummarna 🤞 
    Attans! Men det är ju fortfarande supertidigt! Det kan bli plus om några dagar 🤞
    Ja jag vet så därför känner jag mig inte så nedslagen som tur är ☺️ 
  • fancyr
    Flowerpower33 skrev 2024-02-11 12:39:57 följande:

Tog ett test imorse, ÄL+10. Tyckte mig ana något väldigt svagt, tog ett till 3 timmar senare, anar något här med. Dock vet jag inte hur bra det syns vid uppladdning här. Alltså hur ska man kunna vänta. Plussade väldigt svagt med dottern ÄL+11, så hoppas det hinner bli liiite mer tydligt imorgon. 

Är det någon som anat något på morgonen och sen på kvällen fått tydligare? Funderar på om det är värt att hålla sig ikväll utan att dricka så mycket bara för att få testa då 😂 obsessed 

//

Jag ser!!! Grattis!  
  • fancyr
    Mariiiak94 skrev 2024-02-11 20:19:14 följande:

Tänkte jag skulle vänta med att testa mig till i morgon (Har BIM 14/2) men idag runt lunch när jag gick på toa såg jag på pappret liiiite brunaktig flytning.. Har haft Spotting innan mens dom 2 senaste månaderna så är livrädd nu för att de är ett misslyckat försök även denna månaden 😭 

Men jag funderar på att testa mig i morgon (måndag 12/2) men de kanske är korkat? Usch va jag känner mig nedslagen?

Jag skulle ha testat ☺️
  • fancyr
    SmallLemons skrev 2024-02-11 21:35:59 följande:

Oj, är så förvirrad nu, vet inte om jag ska vara glad än eller inte - vad tror ni? 

Hade ÄL 27/1. Testar med CB:s test med dubbel hormonindikator.

Eftersom det blir en del stickor över, testade jag lite extra "för skojs skull", även dagarna/veckorna efter bekräftad ÄL (fast smiley på testet). De första gångerna fick jag bara en tom ring igen, vilket ju är helt naturligt, eftersom jag haft ÄL och hormonerna avtagit. MEN. Plötsligt fick jag blinkande smiley på nytt. Ca 1 vecka innan BIM. Blinkande smiley betyder ju en ökning av östrogen, vilket man bara borde ha innan ÄL - inte innan mens. Smileyn fortsatte att blinka hela förra veckan, och drog man ut stickan ur läsaren, syntes båda strecken mycket tydligt. När jag blev gravid med första barnet, var det faktiskt just detta test som först avslöjade graviditeten. Den bekräftades redan samma kväll med vanligt grav-test. Dock har jag testat negativt med grav-test flera gång under senaste veckan. 

Så igår använder jag min sista sticka för CB:s ÄL-test. Nu var smileyn istället fast! Detta betyder ju att testet har detekterat LH-hormon, och inte endast förhöjt östrogen. Och LH hormon är ju förvillande likt HCG...  

Och så idag. Nu är jag på BIM +2. Har ett sista RSFU-test hemma (vanligt, ej testa tidigt). Tog testet nu på kvällen, så tyvärr ej morgonurin. Och nog tror jag mig kunna ana ett mycket, mycket vagt streck. Det är verkligen vagt - men det är nog ändå där alltså. Och tillsammans med infon ovan, så kanske jag ändå är gravid! Skrattande

Imorgon springer jag och köper ett CB testa tidigt! 

Spännande ! Uppdatera gärna hur det gick 
  • fancyr

Äl +10 här. molande värk i magen nu på morgonen, precis som om jag skulle få mens. Hoppas den inte kommer tidigt 😕 fortfarande hög temp (högsta någonsin) men negativt på testet.

• fancyr
    Mariiiak94 skrev 2024-02-12 16:58:18 följande:
    är de vanligt att rfsu testa tidigt ger spöksträck? Knappt att man ser ett sträck men kan de vara något?! Fick lite mörkare (ljusbruna) flytningar igår som fortfarande är kvar och trodde de va spottings innan mensen! Vågar inte hurra än, får fortsätta att ta test i morgon! (Har BIM på onsdag)
    Jo jag kan se 😍 har dock hört både och om rfsu så vet inte faktiskt. 
  • fancyr

Läste en studie idag om att det endast var 10% av 93,000 deltagare som fick plus så tidigt som äl10. det gav mig lite hopp iaf hehe 

• fancyr
    Flowerpower33 skrev 2024-02-12 18:44:51 följande:
    Ja ÄL+10 är fortfarande tidigt, vissa har ju faktiskt inte implantation förrän ÄL+10 eller 11! 

har du känt några symtom än? 😊
    Idag har jag faktiskt känt som mensvärk i lillmagen, mensvärk i låren, ilningar i ljumskarna och ländryggsvärk. Första dagen jag känner så denna cykel. Är fortfarande trög i magen, något jag verkligen aldrig är såhär flera dagar i rad. Kan ju bero på progesteronet likväl som gravsymtom 🤪
    varför kan inte kroppen bara ge tydliga symtom istället för att vara såå oklar 😂 

hur går det för dig? 
Svar på tråden BIM februari 2024