-
Herregud vilka smashbollar du avfyrar som är så svåra att undvika. Jag får verkligen bita mig i kragen här.Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-08 23:16:32 följande:Trygghet vilket de flesta kvinnor värderar högra än t ex sex.
-
Här har vi ytterligare ett påstående om feminism. Trots att du saknar belägg för det. Du förväxlar feminister med kvinnor. Otroligt vanligt. Jag är bara så förvånad över att folk inte fattar det, det är så inpräntat att allt som har med kvinnor att göra handlar om feminism, och att det är något negativt, vilket i förlängningen innebär att man uppfattar kvinnor negativt också.Postman skrev 2024-01-09 16:17:34 följande:
Vilka är vi Som du hänvisar till. Det finns en studie, det var ett väldigt tunt argument. Du skriver män, jag tror knappast att MÄN är så värst rädda. Tvärt om vill jag påstå och är det är vissa män som backar så har det nog andra orsaker.
Du verkar indränkt i feministisk falsk propaganda.
Så uppenbart, du skriver sånt här utan ett uns av reflektion. -
Så otroligt barnsligt. Snart är det väl någon "meddebattör" som skriver något i stil med "intressant observation" "det ligger något i det du säger" eller liknande. På den nivån är det.ClumsySmurf skrev 2024-01-09 20:36:32 följande:
Det finns en studie som säger att feminister står och kissar p.g.a peniskomplex.
-
Pratar du om sossarnas analys som faktiskt är ämnet för tråden? Du har inte kommenterat den alls, trots att någon så bekvämt lagt den i ditt knä.EnAnonumius skrev 2024-01-09 21:52:14 följande:Enkel...
Först och främst så handlar det inte om "påståenden" som har gjorts.
Det handlar om hänvisningar som gjorts.
Du och "(skopan)" är de enda två som jag har sett när jag har läst i tråden, som har hänvisat till "enligt analysen" och "det finns studier"... Inga andra i tråden har gjort sådana hänvisningar.
Hänvisar man på det sättet så ni två har gjort, så får ni ju räknas med att det efterfrågas då länkar till dessa "analyser" och "studier".
Vad debatterar du ens om? att hänvisning till en analys har tagits upp? att du inte blivit servad den? Att tacksamma bugandet ska ske för att någon bemödat servera den? Så absurt. -
Begriper inte du att sossarnas analys har ingenting med någon typ av forskning eller dylikt att göra. Det är det jag motsätter mig om.EnAnonumius skrev 2024-01-10 02:44:52 följande:Nej.. TS länkade aldrig till någon "analys" i sin trådstart. Han la med två citat ur en artikel från en tidning och länkade till den artikeln.
Varken artikeln och/eller TS själv i sin trådstart har med om analysen.. Det ENDA som står i artikeln är citerar:
"Amalia Rud Pedersen, som lett arbetet med partiets samhällsanalys, har en teori om varför"
(slut på citatet)
Det finns ingen länkhänvisning i Omni's artikel till sossarnas analys. Men det DU gör är ju att hänvisa till hela analysen, som du påstår dig ha utan att källhänvisa till analysen.
Ja du är fri att tycka det är absurt att det är ditt egna jobb att göra dig själv trovärdig.
Sossarna kommer med ett påstående om att deras fokus på feminism har drabbat unga män, hänvisar till deras analys, ingenting om det påståendet går att läsa eller länkar till forskning som deras "analys" baseras på. Så vad förväntar du dig att jag ska bevisa egentligen? Borde vara upp till sossarna att bevisa hur feminismen har drabbat unga män i så fall. ELLER upp till dig att bevisa deras påstående eftersom du försvara den, eller hur?
Vad ska jag presentera? Titta här, noll fakta som understödjer -
Fattar du inte att det är det jag gör? Jag för en diskussion angående det. Vill andra försvara eller låtsas som att det är sanningar sossarna presenterar så får du/ denne presentera något som styrker det i så fall.Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 15:18:32 följande:Skjut inte budbäraren. Rikta din ilska mot sossarna och avkräv dem underlag för deras påstående.
Det är inte feministernas fel aktivt/ passivt att unga män "har drabbats" håller du med eller vill du bevisa att det inte stämmer? -
Ska kvinnor känna en tacksamhetsskuld för att hantverkarmän har byggt ett universitet?Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 15:23:53 följande:
Tror du möjligen att det kan bero på att yrken som kvinnor väljer i högre utsträckning kräver högre utbildning?
Yrkena killarna väljer ger bra lön utan 4-5 år på universitet. Vem är det som har byggt universitetet som kvinnor studerar på?
Kvinnor kommer tvingas nöja sig med en simpel hantverkarjävel eller dela på en av de högutbildade männen. Kvinnorna får ju dessutom vara den smarta i hemmet på köpet :)
-
Vad har du fått för dig att tråden handlar om egentligen? Incels har du nämnt, parbildning, har det en koppling till att kvinnor ska känna tacksamhet till mäns byggande? Vad dryftar du om?Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-01-10 15:57:14 följande:
Jag känner tacksamhet mot alla som går till jobbet och får vårt samhälle att fungera. Varför skulle jag inte känna tacksamhet mot de som byggt universitetet jag studerade på?
Vad har feminism och sossarna att göra med allt du skriver? -
Vad ska du göra med analysen då? Du väljer ju att inte kommentera den överhuvudtaget. Känns som en rundgång. Du kräver ju länkar hela tiden. Någon form av bevis, när bevis för sossarnas uttalande inte existerar. En analys är inte en vetenskaplig forskning, vad ska du göra med den nu när du fått den presenterad? Fortsätta icke-kommentera den?EnAnonumius skrev 2024-01-10 16:33:44 följande:"Begriper inte du att sossarnas analys har ingenting med någon typ av forskning eller dylikt att göra."
Jag har aldrig hävdat att sossarnas analys skulle vara någon "forskning", eller dylikt att göra. Så vad svamlar du om här?
Så dina försök med att hittas på anledningar nu om vad jag skulle tro om denna analysen är bar roande egentligen.
Dock så är det ju du som påstår att du har läst sossarnas analys och du återkommande hänvisar till den analysen.
"Borde vara upp till sossarna att bevisa hur feminismen har drabbat unga män i så fall".
Jag har aldrig bett dig bevisa något. Så vad får du det ifrån?
Så du menar att det står i analysen att sossarna anser att det är feminismens fel? Du har ju läst analysen så du borde ju kunna svara på denna frågan.
Annars så säger ju Amalia Rud Pedersen att det är sossarnas FOKUS på feminismen som har gjort att de inte uppmärksammar unga mäns problem.
Så när skall du sluta att förväxla "feminismens fel" , med "fokus på feminismen"?
Sossarna påstå att det är deras fokus på feminismen som drabbat unga män. Finns ingen källa överhuvudtaget att så skulle vara fallet. Jag motsätter mig det. Du försvarar det tydligen med tanke på din aggressiva retorik mot mig.
Feminismen har ingenting med unga mäns väl och ve att göra. Fortfarande. -
Kan bli svårt då den inte existerar.ClumsySmurf skrev 2024-01-10 16:49:41 följande:
jag tycker att fultolkaren ska citera analysen där S påstår att "feminism drabbat unga män" men det kommer h*n aldrig göra för ärlighet varar längst