Inlägg från: Anonym (Skopan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skopan)

Feminismen har missat unga killar

Postman skrev 2024-01-04 20:40:50 följande:
    Fultolkning så det smäller om det. Feminismen har varit högt på agendan så man har missat killarnas situation. Vill man få killars röster måste man se till att att lyfta killars situation. Obegripligt att du inte fattar det. 

Du behöver förklara den här fultolkningen du och andra mobbar med i tråden. Vad i inlägget du citerade är en fultolkning? 

Det kan du inte svara på naturligtvis. Psykologin i mobbning fungerar på det sättet.

• Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-04 21:00:22 följande:
    Anonym (Skopan) skrev 2024-01-04 20:52:45 följande:
    Det stämmer inte. Varför hittar du på vad analysen säger?

Nej ingen har påstått det heller om feminismen men analysen säger att S nu ska fokusera på killar om de vill ha killars röster.

Du fultolkar medvetet tror jag för att provocera. 

Som sagt. Förklara fultolkningen du mobbar med. Är det för att jag sa att du hittar på saker? Genererade det en sån ilska hos dig så du bestämde dig för att mobba?
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 21:08:28 följande:
    är det något du som kvinna är missnöjd över, istället för att förvänta dej att partiet som vill ha din röst ska tänka på det, kavla upp ärmarna, bli politiker och lös det själv.
    eller gäller det bara män?
    Förväntar du dig att feministerna ska lösa alla mäns bekymmer? Eller tror du feministerna är orsaken till dom?

Så upplever jag den här tråden iaf. Sen att ts verkar referera till kvinnor generellt i sitt inlägg om att det är så synd om män globalt pga kvinnor. Förstärker min bild av att kvinnor förväntas hållas ansvariga för mäns väl och ve. 
  • Anonym (Skopan)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 21:12:06 följande:
    Vilket Sossarna inte har gjort ju det erkände ju  Amalia Rud Pedersen...
    Det är oklart hur feminismen inom sossarnas ideologi har drabbat unga män. Inte ens analysen bidrar med det. Verkar vara ett antagande. det stör mig att feminism (och i förlängningen kvinnor ang ts inlägg ang globalt engagemang) ska föreställas vara en vågskål där satsningar på feminism ska föreställas vara orsaken till att unga män är drabbade.

De har ju faktiskt ingenting med varandra att göra. Inte ens analysen visar på ett samband. Det bara förutsätts att om kvinnor får det bättre så får män automatiskt det sämre.
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-04 21:54:57 följande:
    Klart jag kan svara, spelar du ännu mer dum nu. Din fultolkning är återkommande, att det är feminismen fel att killar situation inte har lyfts de senaste 20 åren enligt S analys. Återigen, det S säger är att feminismen har haft för stort utrymme så man har missat killars situation och vill man ha killar/mäns röster måste man också se till att lyfta killarnas situation. Inget konstigt och dramatiskt men du måste ha väldigt svårt att läsa in detta förstår jag nu eftersom du om och om fultolkar.
    Du fultolkar det jag skriver. Jag skriver att s talesperson har gjort ett antagande. Hänvisar till en samhällsanalys de har gjort där inget sånt står att finna.

Dvs feminismen är inte en orsak, direkt eller indirekt till att män blir "drabbade"

Förstår du nu?
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 22:30:58 följande:
    Jag tror man behöver vara empatisk lagd för att kunna förstå
    Som du är?
  • Anonym (Skopan)
    Postman skrev 2024-01-04 22:02:17 följande:
    Så om vi nu skulle få en regering med en stor majoritet kvinnor så kommer de bara stifta lagar och regler som berör kvinnofrågor, är det så vår demokrati ska fungera framöver tycker du? Får vi en mansmajoritet så ska de bara bry sig om mansfrågor, frågan är om du skorpan och mimosa är på riktig.
    Vilken underlig slutsats. Är du säker på att du inte sysslar med en sån där fultolkning som ni kör med?
  • Anonym (Skopan)
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 22:43:24 följande:
    jag skulle inte gråta om kvinnliga feminister kunde låta bli att vara talespersoner för män och pojkars problem, det beror på destruktiv maskulinitet är lite tjatigt.
    Mäns problem blir säkert bättre om det enda man gör är att lägga över ansvaret på feministerna.
  • Anonym (Skopan)
    Anonym (Otydligt) skrev 2024-01-04 23:07:47 följande:
    Det är därför jag i princip säger att det är skitsnack. Soc vill bara försköna och skylla på att deras ögon legat på feminismen istället för att erkänna att de har haft en dålig invandrarpolitik. När man uttrycker sig som soc gjorde så matar man alla arga anti feminister och skapar ännu mer konflikt kring feminismen. Feminismen som inte ens är en orsak eller verkan till gängkriminaliteten. Det är som att påstå att fokus funnits för mycket på sjukvården och därför har de unga männen hamnat i kriminalitet. Ologiskt resonemang och soc fiskar efter röster så de kan vinna valet nästa gång. Risken är att kvinnor nu väljer att inte rösta på soc på grund av det korkade uttalandet och kanske väljer att rösta V istället. Grattis socialdemokraterna!
    Jag tror det varken gör till eller från för sossarna. Jag gillar inte den där retoriken att allt ska skyllas på något annat. Ingen är kapabel att ta ett ansvar utan försöker fiska röster genom att framställa saker i exakta poler. Plus/ minus, svart eller vitt, vänster eller höger. Och nu: Unga mäns väl/ feminister.

Det här är kärnan till att samhället går åt pipsvängen. Vi-känslan ska tydligen arbetas bort. Otroligt frustrerande.
  • Anonym (Skopan)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-01-04 23:21:59 följande:

Feminismen har inte "missat" unga killar, den har skitit på dem från dag ett. Problemet är att männen var korkade och lättlurade som inte satt ned foten, utan jamsat med i skiten. Så män får skylla sig själva för att de blev manipulerade att tro att kvinnor är offer.

Så männen är ett offer för feminismen. Inget nytt under solen.
Svar på tråden Feminismen har missat unga killar