Namnet Gunnar?
Vad tycker ni om det? Storasyster heter Astrid.
Gillar själv det väldigt mycket men blir osäker då det inte känns som ett namn nån döper barn till nu?
Gillar själv det väldigt mycket men blir osäker då det inte känns som ett namn nån döper barn till nu?
Fint namn. I området där jag bor finns det en Gunnar, 8-9 år ungefär. Det finns också en Folke, en Yngve och inte mindre än två Helmer, alla i ung ålder. De namn som var vanliga i mina mor-och farföräldrars generation har nu kommit tillbaka. Trevligt, för jag har aldrig gillat Liam, Elliott, Oliver, Ian och Kevin. För anglosaxiska för att riktigt passa in med våra efternamn.
Inte ett namn på min topplista men absolut inget fel på namnet. Sen är det så att många äldre namn som var populära i början på 1900-talet kommer tillbaka. Så Gunnar är nog inte alls så illa ändå 2023 :)
Helt ärligt tycker jag att det är ett av de fulaste namnet som finns. Men visst kan du ge ett barn det namnet om du vill. Det är vanligt att ge barn gubb-namn nu.
gulligt
Som flera har skrivit så är det trendnamn just nu...men personligen tycker jag det är väldigt fult. Finns betydligt finare namn som trendade samtidigt...
Min pappa heter Gunnar. Det finns inte på världskartan att jag skulle ge ett barn namnet.
Helt ärligt tycker jag att det är ett av de fulaste namnet som finns. Men visst kan du ge ett barn det namnet om du vill. Det är vanligt att ge barn gubb-namn nu.
Som flera har skrivit så är det trendnamn just nu...men personligen tycker jag det är väldigt fult. Finns betydligt finare namn som trendade samtidigt...
Det funkar! Det går en Åke i mitt barns skola. Lite samma årgång på namnet.
Det kan bli coolt.